2023-08-17, 12:24
Medlem
gyldenbollockess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madnesstookthem
Andelen muslimer som sökt sig till Sverige är försvinnande liten i världen och har inte ett skit med att göra vad som nu händer.

Svagt spinn av dig. Varje muslim kan vara en terrorist. Procentuellt av en miljard muslimer i världen är "andelen" liten som åkt till Sverige, men som Akilov visade behövs det ju bara en enda muslim för att små barn skall göras till mos av en lastbil i ett terrordåd. Akilov var papperslös och levde på pengar av en kurd, Özz Nujen Vi har låtit tusentals illegala och papperslösa muslimer bosätta sig här. Vem jobbar för Özz Nujen idag.

Citat:
Om du inte tror mig så åk till något muslimskt land och säg att du är från Sverige. Du har ju yttrandefrihet.

Posta inte när du är pårökt, det går inte att förstå vad du menar.

Citat:
Sedan är jag övertygad om att de flesta muslimer förstår att svenskar inte eldar koraner med bacon eller i övrigt är aktivt antimuslimer.

Sant. De allra flesta muslimer är inte våldsamma. De är bara emot kafir, haram och tycker att koranen är bättre än svenska lagboken. Men tyvärr räcker det med en enda terrormuslim som Akilov för att döda svenska barn.

Och vi har tusentals illegala papperslösa muslimer i landet.
Citera
2023-08-17, 12:25
Medlem
Ja då lyckades Storbritannien med det de ville.

Kan det ligga något mer bakom det här snabba beslutet, igår gick det att läsa det här i Expressen.

"Sverige har under en lång tid legat på en trea på en femgradig skala för terrorhot. Säpochefen Charlotte von Essen har inte tagit något beslut om att höja terrorhotnivån till följd av sommarens utveckling, även om vi ligger nära en fyra.

En fyra hade inneburit ”högt hot” för att terrorattentat ska ske. I nuvarande läge är bedömningen att det finns aktörer med både avsikt och förmåga att genomföra attentat.

– Hotet är förhöjt för ett attentat i Sverige. Men inom ramen för en trea ryms det att ett attentat kan hända, säger Hultgren-Friberg.

Vilken typ av attack det skulle kunna röra sig om vill inte Säkerhetspolisen gå in på."

https://www.expressen.se/nyheter/terrorskalan-ligger-kvar-trots-al-qaidas-hot/

Kulturfestivalen pågår i Stockholm.
Kyrkor brändes i Pakistan må vara därborta men al-Qaida har väl starka kopplingar där?
Citera
2023-08-17, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Hur många muslimer finns det inom den svenska säkerhets-polisen? Nån som vet?

2 iranier är ifrån Säpo är dömda för spioneri och dom gjorde värre skada på Sverige än KGB Janne och överste wernerström.
Citera
2023-08-17, 12:26
Avstängd
Sagodjurs avatar
är risken mindre eller större att svensson råkar illa ut än att svensson råkar illa ut efter en gängskjutning?

för om risken inte är större, då befinner vi ju oss i terrorhotnivå 4 hela tiden, dygnet runt, året runt.
Citera
2023-08-17, 12:28
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Andelen muslimer som sökt sig till Sverige är försvinnande liten i världen och har inte ett skit med att göra vad som nu händer.

Om du inte tror mig så åk till något muslimskt land och säg att du är från Sverige. Du har ju yttrandefrihet. Nä...vi har skitat ner oss rejält på den internationella scenen men de flesta verkar fokusera på vårt lilla pytteland och vilken politik sossarna fört på sistone.

Sedan är jag övertygad om att de flesta muslimer förstår att svenskar inte eldar koraner med bacon eller i övrigt är aktivt antimuslimer. De flesta i vårt land bryr sig trots allt inte överhuvudtaget. Vårt problem är att det ser ut som att regeringen backar upp provokationerna.

Fel? Ja. Men läget är som det är och snart får vi betala priset.

Det är fortfarande inte koranbrännarnas fel. Felet ligger i att Sverige har släppt in stora mängder muslimer i landet i 20 år.

Inga muslimer = inga terrordåd oavsett provokationer. Ganska enkelt egentligen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Det är ju faktiskt sant, men symbolen borde bli att ingen kan vara säker. Om 10 islamister skulle börja gå amok i Bromölla eller en småstad kan jag lova dig att de flesta skulle sitta och darra läpp.

I dagsläget är de flesta rädda för stora folksamlingar osv, tänk dig i stället att få 10 miljoner människor att inte veta om det är problem när de hör en bil utanför huset klockan 0130 en onsdag...

Tror rädslan man vill skapa skulle vara monumentalt mycket större.
Ytterst få är beredda att begå terror och dö i kuppen för allah

Därför använder man dessa pjäser i större symboliska mål som i huvudstäder
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Hoppas den importerade koranbrännarduon får stå till svars. Förbannade charlataner.
Senast redigerad av -DaRude- 2023-08-17 kl. 12:34.
Citera
2023-08-17, 12:29
Medlem
madnesstookthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Det är fortfarande inte koranbrännarnas fel. Felet ligger i att Sverige har släppt in stora mängder muslimer i landet i 20 år.

Inga muslimer = inga terrordåd oavsett provokationer. Ganska enkelt egentligen

Så det internationella hotet och hatet mot Sverige kommer på något sätt...från svenska muslimer?
Citera
2023-08-17, 12:29
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
är risken mindre eller större att svensson råkar illa ut än att svensson råkar illa ut efter en gängskjutning?

för om risken inte är större, då befinner vi ju oss i terrorhotnivå 4 hela tiden, dygnet runt, året runt.

Jag vidtar definitivt försiktighetsåtgärder när jag rör mig på offentliga platser sedan lång tid tillbaka. För att skydda mig från kriminalitet, inte terrordåd.
Finns inget i mitt beteende som kommer förändras pga Säpos rekommendationer, med andra ord. Jag gör redan det de rekommenderar, varje dag.
Citera
2023-08-17, 12:30
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Så går det när man röster på nazister och nationalister!!! Era jävla babianer. SD kan dra åt helvete. "Sverigevännerna" har bara gjort läget ännu värre i detta land på 1 år.

FEL!

Så går det när man släpper in blattar och negrer.
Citera
2023-08-17, 12:31
Medlem
gyldenbollockess avatar
Citat:
Så det internationella hotet och hatet mot Sverige kommer på något sätt...från svenska muslimer?

Terrordåd kommer säkert att utföras av muslimer på plats i Sverige. Det kommer inte att sitta någon muslim och göra terror på tiktok, det är inte så terrordåd funkar.

Sen om muslimerna är svenska eller inte beror väl på om de har åkt tunnelbana innan dådet.
Citera
2023-08-17, 12:31
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Så går det när man röster på nazister och nationalister!!! Era jävla babianer. SD kan dra åt helvete. "Sverigevännerna" har bara gjort läget ännu värre i detta land på 1 år.

Är det SD:s fel att en irakisk flykting som inte ens har permanent uppehållstillstånd bränner koraner en gång i veckan? Ut med skiten bara! Är man i Sverige bara för att hetsa mot islam och därmed utsätta svenskar för stor fara så har man inget här att göra. Men SD?? Herregud..

SD bär knappast skulden för att Sverige idag har stora säkerhetsproblem och en massa farliga islamister i Sverige. Det är ett helt jävla absurt påstående. Sossarna har försatt oss i den här situationen och att säga att SD förvärrar läget eller bär skulden är bara ett sätt att fly undan den egna ansvaret. Alla vet redan att det är Morgan Johansson som kommer att ha blod på sina händer om islamister mördar en massa svenskar på öppen gata.
Senast redigerad av fernebo 2023-08-17 kl. 12:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in