2023-08-17, 12:01
Medlem
jymdjakets avatar
Visste inte att det fanns en terrorhotsnivå. Undrar om det är britterna man sitter och härmer med "threat level" och grejer.
Citera
2023-08-17, 12:02
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madnesstookthem
En 4:a innebär att det finns konkreta långt gångna planer man känner till och att ett attentat inom kort därför är mycket sannolikt. Den låg på en 4:a under och efter det senaste attentatet eftersom det då rådde en del oklarheter om jöken som utförde dådet var ensam eller inte.

Detta är illa. Jävligt illa. Jag hade varit EXREMT vaksam under rådande kulturfestival i Sthlm även om jag tror att det kan dröja något längre då jag misstänker att man vill genomföra en storskalig attack modell Paris och sådant tar tid att planera. Säger experterna i vart fall.

Sedan vet man ju inte hur länge dom faktiskt planerat. Kanske redan sedan första koranbränningen.

Bör inte 5 vara konkreta långtgående planer? 4 har jag uppfattat som är att det surras i etern om attacker mot specifika mål men det finns inget konkret än.

Angående Paris vill jag minnas att den tog 11 månader att planera, i förevarande fall alltså lagom till julhandeln.

Ett sannolikt scenario i min värld är att en ensam galning väljer att göra något och en större plan pga detta ej genomförs. Följer vi tidsplan är vi i annat fall nära julhandeln. Tror dock IS inte har lika stor möjlighet att mobilisera som Paris, men det är kanske också bara önsketänkande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Detta är en konsekvens av en vansinnig invandringspolitik i mer än 40 år

Vi som såg det komma har blivit anklagade för rasism, nazist och islamofobi

Ni ca 80 % av befolkningen som inte såg det komma. Varsågod och svälj....

Spot on. Tyvärr har dom som anklagade inget konsekvenstänk över huvud taget och förstår inte riktigt hur det har blivit så här. Den dagen dåden sker kommer dessa människor ändå inte förstå.
Citera
Avslutad
Ska flyga om några dagar från Arlanda så om nivån höjs hoppas jag det betyder att de har utökad bevakning där. Och att folket vid säkerhetskontrollen gör sitt jobb så inget farligt föremål slinker igenom. Vill inte höra allahu akbar när jag sitter där på 10.000 meters höjd.
Citera
2023-08-17, 12:03
Medlem
Svitjod88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Nu vore det passande om alla muslimska kvinnor tog av sig slöjan i solidaritet med oss andra. För att visa att vi står enade mot islamistisk terrorism.

Det är hög tid att samtliga så kallat "fredliga muslimer" som befinner sig i Sverige bekänner färg. Hörs inget så är tystnaden talande.
Citera
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Japp. Det har redan börjat. Främst med Aftonbladets Anders Lindberg som redan skyller nästa terrordåd på SD.

Kommer vara "låt inte hatat vinna"
"Kärleken är starkast"

Vi kommer inte höra en enda arg röst från etablissemanget eller MSM. Jo mot SD då.
Finns fler som "inte ser skogen för alla träden".

"Nyheter 16 aug 2023 Regeringen går vidare med förslaget om att kommuner och myndigheter ska vara skyldiga att anmäla papperslösa till polisen. Planerna får skarp kritik. Liberalernas partiledare Johan Pehrson utgår dock från att vissa verksamheter kommer att undantas från anmälningsplikten.för 21 timmar sedan"
https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2023/08/l-undantag-fran-anmalningsplikt/
Citera
Medlem
madnesstookthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Detta är en konsekvens av en vansinnig invandringspolitik i mer än 40 år

Vi som såg det komma har blivit anklagade för rasism, nazist och islamofobi

Ni ca 80 % av befolkningen som inte såg det komma. Varsågod och svälj....

Det är inte Sveriges lokala invandringspolitik som ligger bakom terrorhoten vi ser. Det är skändningen av koranen. Halva den muslimiska världen ser Sverige som anti-islamistiskt och vi har gått till ett prioriterat mål hos de extrema.

Återstår dock att se vilka som blir gärningsmännen men jag gissar att det rör sig om en storskalig attack med vältränade internationella terrorister.
Citera
Medlem
Sällan dom blåser upp allt! Skulle de hänt något i närtid hade dom väl tagit Pride woke skiten?

Tror det lugnt!

Visa er starka och lev som vanligt!
Citera
Medlem
Den ekonomiska krisen i landet har större påverkan på fler personer än vad terrorhotet har. Det går inte att skydda sig mot allt vilket innebär att det inte tjänar något till att hela tiden gå runt och oroa sig. Livet är alldeles för kort för det dessutom.
Citera
2023-08-17, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Egentligen är ju terroristerna lite väl dumma i huvudet. Varför väljer de gång på gång ställen med relativt hög polisiär närvaro.

stora delar av Sverige har inte polis tillgängligt inom kort tid, varför går de inte berzerk i något lite mindre samhälle, går från hus till hus och bara skjuter folk.

inte ens 10 dog på drottninggatan, Breivik härjade på en ö i en timma och drog 100 pers. Islamister är fan inte intelligenta...

Sant. Jag har funderat lite på det där med att de går från hus till hus och tror fler än jag gjort det. Hoppas dock att terroristern själva inte gjort det.. Som tur är så kräver ett sånt förfarande en långt större organisation, inbillar jag mig i alla fall.
Citera
2023-08-17, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Nu vore det passande om alla muslimska kvinnor tog av sig slöjan i solidaritet med oss andra. För att visa att vi står enade mot islamistisk terrorism.

Vad har ni svenska kvinnor gjort menar du?
Citera
2023-08-17, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Håller med, jag förstår att folk blir oroliga. Man vill ju inte bli utsatt för något attentat så oron är högst befogad anser jag. Jag är själv lite mer vaksam nu och då är jag inte den rädda typen. Det är sunt förnuft helt enkelt att hålla extra koll runt sig.

Exakt. Jag blir hellre kallad rasist, om det skulle råka förhindra att jag och civila skulle skadas/dö. Hur PK man än vill verka.

Om någon inte har hört det, så blev inte Manchesterbombaren visiterad för att ordningsvakten var ”rädd att bli kallad för rasist.”

https://www.theguardian.com/uk-news/2020/oct/27/security-guard-avoided-manchester-arena-bomber-for-fear-of-being-called-racist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in