Citat:
Ursprungligen postat av
madnesstookthem
En 4:a innebär att det finns konkreta långt gångna planer man känner till och att ett attentat inom kort därför är mycket sannolikt. Den låg på en 4:a under och efter det senaste attentatet eftersom det då rådde en del oklarheter om jöken som utförde dådet var ensam eller inte.
Detta är illa. Jävligt illa. Jag hade varit EXREMT vaksam under rådande kulturfestival i Sthlm även om jag tror att det kan dröja något längre då jag misstänker att man vill genomföra en storskalig attack modell Paris och sådant tar tid att planera. Säger experterna i vart fall.
Sedan vet man ju inte hur länge dom faktiskt planerat. Kanske redan sedan första koranbränningen.
Bör inte 5 vara konkreta långtgående planer? 4 har jag uppfattat som är att det surras i etern om attacker mot specifika mål men det finns inget konkret än.
Angående Paris vill jag minnas att den tog 11 månader att planera, i förevarande fall alltså lagom till julhandeln.
Ett sannolikt scenario i min värld är att en ensam galning väljer att göra något och en större plan pga detta ej genomförs. Följer vi tidsplan är vi i annat fall nära julhandeln.

Tror dock IS inte har lika stor möjlighet att mobilisera som Paris, men det är kanske också bara önsketänkande.