2023-08-17, 12:05
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Det var väl på tiden.
Dettta öppnar möjligheter för polisen.
Bra.
Citera
2023-08-17, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Terrrorhoten påverkar redan våra liv, eftersom det drabbar Sveriges ekonomi negativt. Vi har aldrig nånsin haft sanktioner riktade mot oss eller terrorhot och reseavrådan från andra länder. Vi är ett exportberoende land och det drabbar vår BNP, leder till ökad arbetslöshet, folk får sämre ekonomi, brottslighet ökar o.s.v. Allt har ringar på vattnet.

Men nu riskerar vårt land också att förvandlas till en enda stor grusparkering, bara för att somliga känner ett behov av att grilla koraner och kränka andras religioner. Så jäkla onödigt och naturligtvis en konsekvens av att högerpartierna tog makten med hjälp av SD-nazzarna. Hoppas att alla som röstade för den här situationen är nöjda. Jag hoppas att sunt förnuft gör comeback snart.
Och du tycker det var en bra av vänstern att ta in Islam från första början ?
Citera
2023-08-17, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopnisse
Tror det är tvärtom, man vill inte skrämma upp folk i onödan. Samtidigt känner man sig tvungna att gå ut med konkreta terrorhot ifall något skulle hända.
Det är svår balansgång med tanke på att hela samhällsekonomin är uppbyggt på att folk ska konsumera.

Samtidigt lägger de nog inte alla korten på bordet. Frågan är hur rädd man skulle bli om de gjorde det?
Citera
2023-08-17, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madnesstookthem
Gärningsmän med stark koppling till islamistisk extremism förstås...

Muhammedaner Mao
Citera
Medlem
madnesstookthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Bör inte 5 vara konkreta långtgående planer? 4 har jag uppfattat som är att det surras i etern om attacker mot specifika mål men det finns inget konkret än.

Angående Paris vill jag minnas att den tog 11 månader att planera, i förevarande fall alltså lagom till julhandeln.

Ett sannolikt scenario i min värld är att en ensam galning väljer att göra något och en större plan pga detta ej genomförs. Följer vi tidsplan är vi i annat fall nära julhandeln. Tror dock IS inte har lika stor möjlighet att mobilisera som Paris, men det är kanske också bara önsketänkande.

Kan tänka mig att 5 är om man känner till terroristerna, hela planen men inte lyckats fånga in dom och att attentatet kan ske närsomhelst. Loose cannon.

4:an är nog att man nu har konkreta planer man följer noga men kanske inte något som kan ske de närmsta dagarna. Nåväl, återstår att se. Dom har ju även sagt att man inte skall fokusera på siffran alltför mycket. Lätt att säga....
Citera
Medlem
gyldenbollockess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madnesstookthem
Halva den muslimiska världen ser Sverige som anti-islamistiskt

Inte sant. När muslimer slutar "fly" till våra bidrag, då kan jag tro på dig. Som det är nu handlar det här bara om påtryckningar och kontroll. Ni otrogna hundar skall lyda oss muslimer, för ni är kafir.
Citera
2023-08-17, 12:08
Medlem
Custom_mades avatar
Tack till er pk-dårar som importerat hit både kriminalitet, religiösa konflikter samt våld, mord och död.

Ni är verkligen statens egna stjärtgossar. Hoppas ni och era barn blir sprängda i bitar!

Även sossar, veganer och liknande skräp som feminazis, hbtq och andra horungar kan gott sprängas i småbitar! Hoppas ni dör!
Citera
2023-08-17, 12:08
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopnisse
Vad har ni svenska kvinnor gjort menar du?

Svenska? Även muslimer kan vara svenska. Det är svenska kvinnor (bland annat) som utsätts för hot av islamister. Därför vore det passade om alla muslimska kvinnor med slöja tog av sig dem nu. För att visa att vi står eniga.

Var ju inte många år sedan icke muslimska kvinnor och politiker tog PÅ sig slöja en dag för att visa solidaritet med muslimer.
Citera
2023-08-17, 12:09
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Sen på pucken, varför höjdes den inte när reaktionerna från koranbränningarna hände?

Ganska intressant fråga. Enligt polisen var ju Säpos bedömning att säkerhetsläget var så pass allvarligt att koranbränningar måste förbjudas*. Om terrorhotsnivån låg klart under tidigare allvarliga situationer, då "hotdrivande" demonstrationer fortfarande tilläts, varför skulle man plötsligt behöva förbjuda demonstrationer när situationen är kategoriskt mindre allvarlig enligt säkerhetspolisens egen utsago?
Hela diskursen runt terrorhot och bojkotter från arabvärlden är #1 bullshit. Ni som tror på svenska myndigheter blir blåsta.

*Jag som läst Säpos utlåtande vill å det bestämdaste hävda att Säpo aldrig gjorde den bedömningen, utan att polisen läste Säpos remissvar som fan läser bibeln. Men det är en separat diskussion.
Senast redigerad av fluff995 2023-08-17 kl. 12:13.
Citera
2023-08-17, 12:11
Medlem
GubbenILaddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2022-12-31
På ett konstigt sätt hoppas jag att det sker en terrorattack, det kanske är det vi behöver för att enas som ett folk och land. Vi behöver slå ut Islam ur Sverige och Europa fullständigt.

Bara tråkigt att alla dessa radikaliserade muslimer måste döda oskyldiga svenskar. Döda alla politiker istället!

Kommer inte enas alls. Folk kommer att beskylla SD och den nuvarande regeringen för det eventuella dådet och känna att vi måste gå tillbaka till en S-regering. Det kommer bli en debatt om hur SD provocerat fram dådet och därför är ett säkerhetshot. Det är så det svenska folket fungerar.
Citera
2023-08-17, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Svenska? Även muslimer kan vara svenska. Det är svenska kvinnor (bland annat) som utsätts för hot av islamister. Därför vore det passade om alla muslimska kvinnor med slöja tog av sig dem nu. För att visa att vi står eniga.

Var ju inte många år sedan icke muslimska kvinnor och politiker tog PÅ sig slöja en dag för att visa solidaritet med muslimer.

Jag menade givetvis etniska svenska kvinnor. Sopa framför din egen dörr först.
Citera
2023-08-17, 12:12
Medlem
gyldenbollockess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenILaddan
vi måste gå tillbaka till en S-regering

Varför tror du att det skulle få de muslimska terroristerna att låta bli att genomföra ett attentat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in