2023-08-17, 11:53
Medlem
tråkig utveckling, leder väll i långa loppet till utökad övervakning alla medborgare.
Tycker utbildade delen av muslimer runt om i världen borde ta större avstånd mot islamister. Man hör det för sällan tyvärr
Citera
2023-08-17, 11:53
Medlem
swebarbs avatar
Detta är en konsekvens av en vansinnig invandringspolitik i mer än 40 år

Vi som såg det komma har blivit anklagade för rasism, nazist och islamofobi

Ni ca 80 % av befolkningen som inte såg det komma. Varsågod och svälj....
Citera
2023-08-17, 11:54
Medlem
madnesstookthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Vilka kommer vara Gm? Muhammedaner, kommunister eller vam?

Gärningsmän med stark koppling till islamistisk extremism förstås...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Om terrorhotnivån höjs så får det väl effekten att folk blir än mer vaksamma och kanske ändrar lite i sina rutiner. T.ex. att man börjar cykla till jobbet istället för att stå och trängas i t-banan (själv cyklar jag ofta till jobbet istället för åka t-bana för hälsans skull men nu känns det även säkrare att cykla tycker jag). Visst, risken är låg att just Du ska råka ut för det, man ska vara vid fel plats vid fel tillfälle men man vet ju aldrig.

Sen tror jag folk kommer bli mer misstänksamma mot personer som ser ut som potentiella terrorister, d.v.s. folk som har mellanöstern-utseende. Vet inte om ni minns, men drar mig till minnes en händelse där en kvinna på t-banan blev väldigt skärrad när det kom in en utlänning på tåget och hade med sig en stor tung ryggsäck. Om jag minns rätt så blev personen sedan visiterad av vakter och det visade sig inte finnas något farligt föremål där i väskan. Men just såna saker kan nog också bli vanligare, folk kommer bli oroligare och nojjigare helt enkelt.

Tycker dock inte man kan döma ifall folk blir misstänksamma om nån kliver in på T-banan som ett tält med suspekt stor väska. Somliga blir ju darriga av väskor överlag. Kolla hur det gått i Frankrike gentemot burkinis osv, better safe than sorry, när folk börjar skära av halsar i deras kyrkor har det gått så långt tyvärr.
Citera
Medlem
Lagom kul att vara tvungen att åka tunnelbana i Stockholm nu, att vistas på Arlanda eller Landvetter eller på Nordstan. Känns skönt att bo på ett lite mindre ställe. Ska passa mig för att resa kollektivt närmsta tiden och ta det lugnt med folksamlingar. Fast man vet aldrig, terroristerna kanske ändrar sitt modus operandi.
Citera
2023-08-17, 11:55
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Japp. Det har redan börjat. Främst med Aftonbladets Anders Lindberg som redan skyller nästa terrordåd på SD.

Kommer vara "låt inte hatat vinna"
"Kärleken är starkast"

Vi kommer inte höra en enda arg röst från etablissemanget eller MSM. Jo mot SD då.

Det är ju sjukt hur lamslagna vi Svenskar är, tror nog ingen klagar som inte bor i direkt närhet till skit eller där det händer. Alla andra går omkring med knutna händer i fickorna och tänker "Jävla pissland". Men på fikarasten sitter man och diskuterar hur fint Pride och annat trams är.

Jag ger mig fan på att 90% av de flesta människor, om de fick en pistol mot huvudet skulle göra ett helt annat uttalande. Äckliga svenskar blivit, inkl mig själv
Citera
2023-08-17, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tulsajesusfreak
Tycker dock inte man kan döma ifall folk blir misstänksamma om nån kliver in på T-banan som ett tält med suspekt stor väska. Somliga blir ju darriga av väskor överlag. Kolla hur det gått i Frankrike gentemot burkinis osv, better safe than sorry, när folk börjar skära av halsar i deras kyrkor har det gått så långt tyvärr.
Håller med, jag förstår att folk blir oroliga. Man vill ju inte bli utsatt för något attentat så oron är högst befogad anser jag. Jag är själv lite mer vaksam nu och då är jag inte den rädda typen. Det är sunt förnuft helt enkelt att hålla extra koll runt sig.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Detta är en konsekvens av en vansinnig invandringspolitik i mer än 40 år

Vi som såg det komma har blivit anklagade för rasism, nazist och islamofobi

Ni ca 80 % av befolkningen som inte såg det komma. Varsågod och svälj....

Exakt detta!

Istället för att följa efter Ungerns migrationspolitik så valde Sverige att välkomna terrorister speciellt under Sosse-regeringen 2015. Det är efterföljande konsekvenser utav hur efterblivna våran regering har varit genom att öppna gränserna för flyktingar.

Sverige öppnar gränserna för dem som tack så halshugger dem, massmördar och spränger Svenska kyrkor!
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Nu vore det passande om alla muslimska kvinnor tog av sig slöjan i solidaritet med oss andra. För att visa att vi står enade mot islamistisk terrorism.
Citera
2023-08-17, 11:57
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Lagom kul att vara tvungen att åka tunnelbana i Stockholm nu, att vistas på Arlanda eller Landvetter eller på Nordstan. Känns skönt att bo på ett lite mindre ställe. Ska passa mig för att resa kollektivt närmsta tiden och ta det lugnt med folksamlingar. Fast man vet aldrig, terroristerna kanske ändrar sitt modus operandi.

Egentligen är ju terroristerna lite väl dumma i huvudet. Varför väljer de gång på gång ställen med relativt hög polisiär närvaro.

stora delar av Sverige har inte polis tillgängligt inom kort tid, varför går de inte berzerk i något lite mindre samhälle, går från hus till hus och bara skjuter folk.

inte ens 10 dog på drottninggatan, Breivik härjade på en ö i en timma och drog 100 pers. Islamister är fan inte intelligenta...
Citera
2023-08-17, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nydagnyatider
Allt är bara ett spel för att skräpo och polisen ska få ökade anslag

Tror det är tvärtom, man vill inte skrämma upp folk i onödan. Samtidigt känner man sig tvungna att gå ut med konkreta terrorhot ifall något skulle hända.
Det är svår balansgång med tanke på att hela samhällsekonomin är uppbyggt på att folk ska konsumera.
Citera
2023-08-17, 12:01
Medlem
Zloths avatar
Härlig ångest för folk som åker tunnelbana. Det lär ju smälla där så småningom med tanke på vilken låg säkerhet det är där.

Hoppas ni 08or är nöjda nu. Tar man hit tredje världen så får man tredje världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in