Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
A 153/1127
"[i] Jag käkar och slumrar till mellan tuggorna. Och jag tror att Johanna går runt lite i lägenheten då också. Eh, sen somnar jag vid bordet och när jag vaknar går jag och lägger mig i sängen och somnar där. När jag vaknar sen igen så mår jag fortfarande dåligt och kollar då klockan i mobilen och då är
klockan runt 05.00 och eftersom jag mådde dåligt så ville jag åka hem så Johanna kör hem
mig.
Det här är lite intressant.
Hon säger att hon vaknar, mår dåligt, kollar på klockan i mobilen och ser att den är runt 0500, och vill åka hem. Hon och Johanna var tillbaka vid storgatan ca 0517, och Majas telefon aktiveras första gången efter dumpningsresan vid 0522, varefter hon blir hemskjutsad inom kort.
Jag undrar om det där är en sammanflätning av vad som hände tidigare under natten, att hon vaknade och mådde dåligt, 0219, och att hon vaknade och kollade klockan 0233.
Frågan är också om Maja någon gång tidigare under natten sagt att hon ville åka hem. Hon fick ju aldrig gå och lägg sig ordentligt, ingen luftmadrass, ingen bäddad säng. Hon gick och la sig på Johannas säng med kläderna på så snart de kom hem från Nöjet. Det är en samstämmig uppgift från Maja och Johanna, så jag sätter rätt stor tilltro till den uppgiften. I så fall lär Johanna ha avfärdat den önskan.
En annan sak som är lite intressant, som säkert kommer sticka i ögonen på Maja-hatarna som menar att Maja inte kan ha sovit korta stunder, är det faktum att Johannas telefon kopplar upp mot Wifi routern i hennes lägenhet vid 0523. De är alltså tillbaka i Johannas lägenhet vid 0523.
Sedan positionerar Johannas telefon hemma hos Maja, vid Orkestervägen, redan 0534, bara 11 minuter senare.
På de elva minuterna så har Johanna och Maja inte bara hunnit gå tillbaka ner från lägenheten till Johannas bil, och skjutsa hem Maja. Utan Maja har också hunnit gå in och lägga sig på Johannas säng för att sova, och där lämna granbarr efter sig. Det är verkligen allt annat än självklart att de granbarren kommer från Maja. Den första frågan att ställa sig är när de granbarren hamnade där. Var det verkligen under de få minuter som Maja och Johanna spenderade i lägenheten vid 0523, eller hamnade de där dagen efter. Eller är det så att det fullständigt osannolika inträffat att de granbarren är helt orelaterade. Det tror nog ingen och inte jag heller. Men när de hamnade där och vem som lämnade dem där, det är verkligen allt annat än självklart.
Det är helt vansinnigt att man inte gjort någon rekonstruktion av de olika skeendena i detta mordfall. Det är så inkompetent så det finns inte på kartan. Rullman borde få sparken, han e fan inte kompetent att leda ett sådant här ärende. Möjligen är det Rullmans chef som är den som borde få sparken. Men någon av dem är det.