2023-08-16, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Har burkletandet fortsatt efter allt som skett eller har det stannat av, ngn som vet
HD burkletade under rättegången i hovrätten, fd svärfar "passade" Steffe.
När Steffe dog fortsatte hon och har inte slutat än...

Men som Steffe sa, det är ingen tävling, bara en kul lek för hela familjen...
Citera
2023-08-16, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
HD burkletade under rättegången i hovrätten, fd svärfar "passade" Steffe.
När Steffe dog fortsatte hon och har inte slutat än...

Men som Steffe sa, det är ingen tävling, bara en kul lek för hela familjen...

Kul lek som slutade med 2 döda personer, det är väl tack vare burkletandet som allt det skedde, och nu fortsätter det så vem blir nästa som avlider
Citera
2023-08-16, 17:02
Avslutad
Citat:
Kul lek som slutade med 2 döda personer, det är väl tack vare burkletandet som allt det skedde, och nu fortsätter det så vem blir nästa som avlider
Beror väl på vem som retar draken...
Hon borde uteslutas med tanke på fuskandet
Citera
2023-08-16, 17:33
Medlem
Citat:
Beror väl på vem som retar draken...
Hon borde uteslutas med tanke på fuskandet

Nu är jag inte med, vad är det fuskande som du nämner, hänger det på ngt vis ihop med mordet och Stefans död
Citera
2023-08-16, 17:42
Avslutad
Citat:
Nu är jag inte med, vad är det fuskande som du nämner, hänger det på ngt vis ihop med mordet och Stefans död
Oj, kortfattat, Lena var ärlig och dåg att HD hade loggat hennes cacher digitalt, trots att hon inte hade varit på plats och skrivit på remsan.
Lena raderade loggningarna och det var uppstarten till mordet, eftersom HD och SD skulle till USA och delta i nått event, och behövde ex. antal funna loggar.
HD loggade pånytt om fuskloggarna och LW raderade..

När LW dött, loggade HD pånytt fuskloggarna.
Det gällde 17 stycken fuskloggar, vilket är det antal slag som tillfogats med ett redskap, troligtvis Stefans chefs domkraftskaft, som var försvunnet. Allt finns återgivet k tråden. Just domkraftskafter gjorde Stefan en video om som han skickade till åklagare Hiding... sen hävdade han att han iaf inte slagit ihjäl någon med domkraftskaft... helt bissart att bevittna i rätten.
Citera
2023-08-16, 17:51
Medlem
Citat:

Jag försöker ifrån mitt perspektiv:
Stefan var pedantisk och gillade inte alltid det LenaW gjorde och tillät inte henne göra vad hon ville.
(Kvinnoförtryck?)

Alltså begränsade han henne genom våld och subtila hot (läs FUP).
Samtidigt så var hon obstinat och gjorde precis som vem som helst. Ja varför inte. Det slutade med mord och minimalt med blod och bevis med tanke på hur Stefan förmedlar sig och kräver att LenaW raderar sina loggar (planering?)

Stefan Davidsson sa själv under förhör att han inte sparkat ner Lena och stått som en nekrofil ang. hur Stefan Davidssons ~vildhavre~ hamnat på LenaW

Lena ville först ha ett förhållande med Stefan och hoppades på att han skulle lämna Hanna.
Men Lena och Stefan såg och låg med varandra och var väldigt otrogna gentemot Hanna.

Stefan ville styra och ställa och vägrade låta sig pressas (värsta han visste) speciellt av LenaW.
Hanna är en Joker någon annan får berätta om.
Citera
2023-08-16, 21:19
Medlem
Citat:
Oj, kortfattat, Lena var ärlig och dåg att HD hade loggat hennes cacher digitalt, trots att hon inte hade varit på plats och skrivit på remsan.
Lena raderade loggningarna och det var uppstarten till mordet, eftersom HD och SD skulle till USA och delta i nått event, och behövde ex. antal funna loggar.
HD loggade pånytt om fuskloggarna och LW raderade..

När LW dött, loggade HD pånytt fuskloggarna.
Det gällde 17 stycken fuskloggar, vilket är det antal slag som tillfogats med ett redskap, troligtvis Stefans chefs domkraftskaft, som var försvunnet. Allt finns återgivet k tråden. Just domkraftskafter gjorde Stefan en video om som han skickade till åklagare Hiding... sen hävdade han att han iaf inte slagit ihjäl någon med domkraftskaft... helt bissart att bevittna i rätten.

Mycket intressant från din sida, när jag funderar på detta skulle det lika väl ha kunnat vara en annan GM än SD, jag har läst ganska mycket i FUP men inte allt, vet att HD från början var misstänkt men hon avskrevs, ja inte helt solklart tycker jag, motivet fattar jag inte heller, är det dom förbaskade burkarna som är upprinnelsen till hela skiten.
Citera
2023-08-16, 21:38
Avslutad
Citat:
Mycket intressant från din sida, när jag funderar på detta skulle det lika väl ha kunnat vara en annan GM än SD, jag har läst ganska mycket i FUP men inte allt, vet att HD från början var misstänkt men hon avskrevs, ja inte helt solklart tycker jag, motivet fattar jag inte heller, är det dom förbaskade burkarna som är upprinnelsen till hela skiten.
Mm, hon avskrevs, beslutades av en granne till HDs föräldrar som även varit involverad i simningen, way back...

Det är jävsituationer lite överallt.

Geocachemord kan man nog kalla det.

Det är oerhörd många vägar som leder till den som vunnit hela skiten, i sina egna ögon.
Tur att mord inte preskriberas..
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-08-16 kl. 21:43.
Citera
2023-08-16, 21:46
Medlem
Citat:
Mm, hon avskrevs, beslutades av en granne till HDs föräldrar som även varit involverad i simningen, way back...

Det är jävsituationer lite överallt.

Geocachemord kan man nog kalla det.

Det är oerhörd många vägar som leder till den som vunnit hela skiten, i sina egna ögon.
Tur att mord inte preskriberas..

Hur fan kunde en granne få hantera ett sånt ärende, rättsskandal
Citera
2023-08-16, 21:54
Avslutad
Citat:
Hur fan kunde en granne få hantera ett sånt ärende, rättsskandal
Hon jobbade inom rättsväsendet.
Även bekanta och vänner till SD och HD har analyserat och utrett, medlyssnat och vittnat trots jäv..
Citera
2023-08-16, 22:13
Medlem
Citat:
Hon jobbade inom rättsväsendet.
Även bekanta och vänner till SD och HD har analyserat och utrett, medlyssnat och vittnat trots jäv..

Du fan hur detta hanterats, hade inte HD nämt till ngn arbetskamrater att hon önskar att LW skulle dö, och sen blev det så också, sammanträffande?
Citera
2023-08-16, 22:50
Avslutad
Citat:
Du fan hur detta hanterats, hade inte HD nämt till ngn arbetskamrater att hon önskar att LW skulle dö, och sen blev det så också, sammanträffande?
Jo, det stämmer.
HDs pappas ord "alla kan göra misstag", gällande Steffes otrohet, säger en hel del om mentaliteten.
Det är riktigt sjukt, ju mer man gräver och efterforskar i fallen, LW och SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in