2023-08-16, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Skämt ut sig inför hela Sverige.
Om han inte är svårt sjuk.
Inte då,
Citera
2023-08-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Countrysångare (på svenska!) som tidigare jobbat på systembolaget.

Han var ju gäst hos Carina Bergfelt och sjöng där med stor passion och inlevelse den gamla låten "Vid Roine Strand". Det var väl då han slog igenom på allvar.
Citera
2023-08-16, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Du menar att personer med psykiska besvär skämmer ut sig? Idiot!
Han va drängfull och försökte bli nykter av speed, ibland funkar det ibland inte
Citera
2023-08-16, 19:07
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullemulle
Även vi i publiken hade en sjuk känsla då showen går vidare med en helt stilla människa på scen som vi inte visste hur han mådde.

Och alla sjöng " . . så släppte man ner en bomb och staden försvann. Var är den nu""

Äntligen lite darkcore på skitskansen
Citera
2023-08-16, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oises
Vem är denna märkliga kille? Blev förvånad om att det inte fanns en tråd om honom redan. Någon som vet mer om honom än det uppenbara att han har autism?
Tips: testa tråden du just skrev i.
Citera
2023-08-16, 19:22
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Jag kopplade "det ballar ur nu" till pratet om att han gillar tjejer, deras "lökar" osv, samtalet ballar ur i public service typ, inte att han ballar ur.

Så var det - någon har i tråden också länkat till genrep, och där kan man se att de övar samma replikskifte.

Det är troligen ett resultat av Pernillas önskan att sätta sin egen stämpel på innehållet - de bollar väl idéer.

När det väl var dags för sändning kom Ritschard inte ihåg allt. På något sätt blev det bättre tv, men det är trist att han däckade.

Helt klart behöver han hjälp.
Citera
2023-08-16, 19:24
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulaLinjen
Du har 100 % rätt. Jag har viss insyn kring den här typen av produktion och det finns med högsta sannolikhet

- Gästansvarig (bokar in gäster, hotell, taxi och allt runt om)
- Researcher (tar fram fakta till programledare och redaktör inför ex intervjuer)
- Programledare (tar tillsammans med redaktör fram manus för programmet)
- Produktionsledare (leder sändningsteamet och bollar med redaktör)
- Redaktör (leder det journalistiska arbetet och kvalitetssäkrar)
- Programansvarig (ser till att det lirar med SVTs riktlinjer, inte blir juridiskt fel, har övergripande ansvar)

Går inte att lasta Pernilla Wahlgren förutsatt att det inte var hon som fick honom ur balans. Om det gick att se backstage att David Ritschard var ur balans skulle någon annan ha hindrat honom från att delta och så hade Pernilla fått ändra om i körschemat med hjälp av redaktör i öronsnäckan i sista minuten.

Ja, exakt så!
Pernilla agerade proffsigt i en oproffsig livesändning igår. Nog inte många som skulle kunnat.
Citera
2023-08-16, 19:31
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Tips: testa tråden du just skrev i.
Är du dum eller spelar du bara? När ts skapade tråden fanns ju inget info om honom här
Citera
2023-08-16, 19:33
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Måste ändå säga att framträdandet höll mycket högre kvalitet än övrig bolibompamusik som vanligen spelas på Allsång. Musik var även den helt okej.
Citera
2023-08-16, 19:35
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Du menar att personer med psykiska besvär skämmer ut sig? Idiot!

Nej. Jag menar att människor i allmänhet, som inte verkar må bra, vilket tycktes vara fallet igår, inte ska tvingas upp på en scen.
Oavsett orsak.
Citera
2023-08-16, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Jag kopplade "det ballar ur nu" till pratet om att han gillar tjejer, deras "lökar" osv, samtalet ballar ur i public service typ, inte att han ballar ur.
Ok ! Ja det är möjligt att det var så. Men sekunden efter verkar han ramla ihop …
Citera
2023-08-16, 19:40
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Finns nog få i Sverige som knarkat och dealat mer än jag genom decennierna (i dag preskriberat och absolut inget jag är stolt över), och på sättet hans kroppshållning tweakar skulle jag definitivt instämma i att det är någon form av opiat han går på, men sättet han studsar iväg ut ur bild får mig att misstänka att han blandat med nåt jävla uppåttjack. Fler än en drog i hans system där. Många som är nervösa inför framträdanden gillar ju lugnande tabletter, men jag tror att herr Ritschard är ännu djupare ner i träsket än så.

Han är ju glad i tjack och sprit så det borde väl vara det han har tagit?

Citat:
Ursprungligen postat av 8-D
Låten "Duplantis Blues" är lite bättre framförd nykter, även om han framförde den förvånansvärt bra med tanke på hur svajig han var. Tycker den är bättre än hans mest spelade låt på Spotify.

https://open.spotify.com/track/1RuujE4DBl3l38N6COwMmb?si=10ac9595b50f499f

Absolut. Lyssnat på den hela dagen. Bra låt!

Citat:
Ursprungligen postat av Fetaas
Kvalificerar han sig inte till Flashbacks julkort 🕺🏼🫡🤣

Helt klart. Jag försökte ju dra igång den gamla traditionen förra året men det är ingenting Flashback vill stå bakom så det där är tyvärr över. Han hade varit en jättebra kandidat

Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Det konstateras redan på sida 1 i den här tråden att han är alkoholiserad och även pratat ut om det i Jills varandra etc, ändå ska folk börja spekulera i panikångest och annat trams. Titta på klippen! Hade ni inget A-lag där ni växte upp eller vad? Full som en kastrull.

Han har den där tomma blicken som personer som druckit under väldigt lång tid får. Det där är ingen vanlig semesteralkis det där inte

Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hade en klasskamrat som var på liknande sätt men han drack inte, han var född sådan. Hade normal intelligens, men jättedåligt kroppsspråk, sluddrade och var gravt vänsterhänt och dyslektisk. Han föreföll inte autistisk. Bara väldigt udda. Så inte alls säkert att han har druckit mycket.

Fast han har ju inte scenskräck eller panikångest. David har ju hållit på i band och annat i hur många år som helst. Det var alkohol och eventuellt någon/några andra substanser i honom under det här framträdandet

Han måste komma ut ur det där missbruket, annars är han död inom några år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in