2023-08-16, 12:00
Avslutad
Jag såg honom för två år sedan på scen. Då var han helt fenomenal! Såg honom på scen för en månad sedan igen. Konserten är först lite försenad. Konserten inleds sen med att bandet kommer upp först. Trummisen tar ton och sjunger första låten. David kommer upp lite tvekandes efter ca 10 minuter. Kändes inte alls som en del av showen att inleda så. Han såg blek och kanske +20kg från när jag såg honom sist. Blicken och närvaron var inte alls där.

Så något har ju hänt uppenbart. Jobbigt att se det som hände igår. Jag tror han blev extra stressad av att inte ha sitt band med sig (där hans fru är med). Trött efter lång turné, livesändning osv. Men ja, känns onekligen som det går åt helt fel håll för honom. Ingen aning om det var mental kollaps, droger, mediciner eller om han hinkat en massa alkohol backstage för att hantera nervositeten.
Citera
2023-08-16, 12:01
Avstängd
Är David Ritschard är verklig artist, eller är han ett humor-inslag, en figur så att säga?
Citera
2023-08-16, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Jag tycker det ser ut som ett klassiskt pr-trick? Hoppas verkligen jag har fel, eftersom jag gillar artisten.
Nja om det var ett stunt så är det nog stor risk att det slår fel. Tror inte han blir bokad i familjeprogram på ett bra tag...
Citera
2023-08-16, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Är David Ritschard är verklig artist, eller är han ett humor-inslag, en figur så att säga?

Både och skulle jag säga. Risken är väl att han går mot att att bara bli en udda figur, precis som Björn Ranelid eller Torsten Flinck. Talanger som tillslut överskuggas av deras udda personligheter.
Citera
Medlem
Hur lyckades han spräcka brallorna?
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8-D
https://www.svtplay.se/video/KLaG574/allsang-pa-skansen/victor-leksell-dagny-och-samir-och-viktor-bland-artisterna?position=1971&id=KLaG574
Exakt 33 minuter in här ser man hur han blir ledd upp på scenen.

Ledd upp var ordet. Vilken grej att släpa upp honom när han var så bäng att han knappt visste var han var.
Citera
2023-08-16, 12:10
Medlem
Det konstateras redan på sida 1 i den här tråden att han är alkoholiserad och även pratat ut om det i Jills varandra etc, ändå ska folk börja spekulera i panikångest och annat trams. Titta på klippen! Hade ni inget A-lag där ni växte upp eller vad? Full som en kastrull.
Citera
2023-08-16, 12:12
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman

Ja t om Eilert Pilarm skönsång slår David Ritschard rejält.

David låter som riktigt dålig karaoke fyllesång på en finlandsfärja.

Artist? Ja krävs inte mycket numera att få kalla sig artist
Citera
2023-08-16, 12:14
Avslutad
Det låter som rena rama attentatet att ställa honom på den heliga Allsång fur alle.
https://www.expressen.se/noje/stjarnan-kollapsar-i-jills-veranda-vaknade-pa-sjukhus/
Citera
2023-08-16, 12:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FivePoundPeter
Både och skulle jag säga. Risken är väl att han går mot att att bara bli en udda figur, precis som Björn Ranelid eller Torsten Flinck. Talanger som tillslut överskuggas av deras udda personligheter.

Jag visste inte att han var en seriös artist (om än "egensinnig"), var helt övertygad om att han var ett humorinslag, en ny Robert Gustafsson typ.
Citera
2023-08-16, 12:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Ja t om Eilert Pilarm skönsång slår David Ritschard rejält.

David låter som riktigt dålig karaoke fyllesång på en finlandsfärja.

Artist? Ja krävs inte mycket numera att få kalla sig artist

Ja, det var ungefär så jag kände också. Men eftersom allsången är ett seriöst program från public service trodde jag att han var ett humor-inslag.
Citera
2023-08-16, 12:19
Medlem
Blondinss avatar
Inget märkvärdigt alls kring den sångrösten. Påminner om Håkan Hellström. Kan inte sjunga för fem öre men folk "får en sån maaagisk känsla när han sjunger".

Ser ut som en snuskgubbe gör han också. Någon bör kika hans hårddiskar. Definitivt någon diagnos under den flinten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in