Citat:
Ursprungligen postat av
Truefighter
Lite nedåt idag men kraschen kommer väl någon gång. Svårt att säga när igentligen och att tima marknaden på det viset. Men ändå lite kul att surra om. Jag tror mer på att köpa övertid och ha en väl diversifierad portfölj med en del starkare och solidare bolag och fonder som grund. Sedan krydda på med mera risk.
Att köpa lite månadsvis är också bra för att inte riskera att köpa allt på toppen och kanske köpa en del på botten.

Det som behövs för krasch-känslan är rejäla kriser, som olje/elpriset augusti 2022, pundets störtdykning 1 november 2022, USAs banker som kraschar mars 2023. Alla dessa tre krascher visar hur farligt läget är, och ändå är det som om alla struntar totalt i dem bara månader senare. Alla är som zombier. Men snart kommer nästa krasch, jag kan inte säga var, men det finns inga macrosiffror som är positiva i hela världen och det kommer att bli krasch på krasch. Och för varje sådan blir investerarna lite räddare och till sist är det Fear som styr och då har USA världens största fallhöjd genom tiderna, värre än 1929. Och Sverige följer med. Och jag blir svinrik.