2023-08-16, 12:40
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Pedofiler krossar små människoliv så det finns inget fel med att bestraffa pedofiler. Ingen vill ha nåt med pedofilerna att göra förutom just pedofiler så du får tycka synd om dem hur bäst du vill.
Haha, snygg mental akrobatik! När ska jag ha sagt att det är fel att bestraffa pedofiler eller att jag tycker synd om dem? Jag säger att ska man göra det så ska man också ha på fötterna, det ska inte
finnas något tvivelaktigt kring bevisen man publicerar. Ska det göras på ett seriöst och moraliskt försvarbart sätt ska det i princip hållas till samma standard som den juridiska oskuldspresumtionen.

Jag har många gånger sprungit till Dumpens försvar då jag tycker att verksamheten i stort är något positivt, men jag tål verkligen inte dumplingar som likt Sara och Patrik själva tycker att man är pedofilvän om man inte kysser de båda i arslet i varenda fråga.
Senast redigerad av AllHailBoognish 2023-08-16 kl. 12:57.
Citera
2023-08-16, 12:41
Medlem
Citat:
Du kan sitta och försvara 266 hela dagarna, men man kontaktar inte barn och skriver så om man är vuxen och lärare. Annars behöver man hjälp. Han trodde att han kunde komma undan och det är därför det är så glädjande att han åkte dit. Vad ska du göra åt det?

Jag försvarar inte hans beteende.
Jag säger att inte begått något brott.
Lär dig skillnaden.
Citera
2023-08-16, 12:42
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Jag försvarar inte hans beteende.
Jag säger att inte begått något brott.
Lär dig skillnaden.

Citat:
Skillnad på lag och moral.
Moraliskt håller jag med dig.
Juridiskt har han inte begått något brott
För att det inte visade sig att det var ett riktigt barn.

Vad tror du händer om man t.ex. råkar stjäla från fel person förresten? Tror du att alla ringer polisen? Jag har skräckhistorier för dig.
Citera
2023-08-16, 12:47
Medlem
Citat:
För att det inte visade sig att det var ett riktigt barn.

Vad tror du händer om man t.ex. råkar stjäla från fel person förresten? Tror du att alla ringer polisen? Jag har skräckhistorier för dig.

Nej.
Enbart baserat på chattens natur.
”Killen” inledde sexsnacket. Skröt dessutom om hur han träffat två andra äldre. Samt pratade gladeligen om stora kukar.
Fullständig frivillighet.
Ej ofredande. Frikänd.
Citera
2023-08-16, 12:50
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Nej.
Enbart baserat på chattens natur.
”Killen” inledde sexsnacket. Skröt dessutom om hur han träffat två andra äldre. Samt pratade gladeligen om stora kukar.
Fullständig frivillighet.
Ej ofredande. Frikänd.
Det var ett barn som inledde chatten. Det ger inte frikort till att vara oansvarig och att prata om sex.

Det spelar ingen roll vad barnet skriver heller. Tror man det så beror det på att man är förståndshandikappad eller tänder på barn.
En normal vuxen hade blivit orolig och sagt ifrån. 266 tänkte precis tvärtom!

”Här har jag min chans, men jag vill inte åka dit”.
Citera
2023-08-16, 12:54
Avslutad
Citat:
Visa källa då.

Gäddorna sexchattar med vad de tror är barn. Sjukt idiotiskt. Ingen normal människa gör det så man kan utgå från att personen är pedofil.
Precis som andra typer av kriminella är de föraktade av samhället fast eftersom de ger sig på barn så är det hundra gånger värre. Barn vill inte bli våldtagna eller groomade av vuxna.

Du får begära en TR (Text Revision) av DSM-5: "Enligt DSM-5 är pedofili i själva verket ett patologiskt tillstånd, inte ett brott i sig, och implicerar inte nödvändigtvis att ha begått övergrepp på barn. I stället
är det mindre än hälften av dem som dömts för sexuellt våld mot barn som verkligen har en
pedofil störning; de övriga begår övergreppen av olika andra anledningar"

Härifrån: http://dok.slso.sll.se/CPF/Forskning/artikel/Rahm_13%20avril.pdf
Senast redigerad av Brooz 2023-08-16 kl. 12:57.
Citera
2023-08-16, 12:55
Medlem
Citat:
Det var ett barn som inledde chatten. Det ger inte frikort till att vara oansvarig och att prata om sex.

Det spelar ingen roll vad barnet skriver heller. Tror man det så beror det på att man är förståndshandikappad eller tänder på barn.
En normal vuxen hade blivit orolig och sagt ifrån. 266 tänkte precis tvärtom!

Har ingen betydelse i det här fiktiva fallet.
Du kan inte jämföra fysisk handling med ord i en chatt. Två helt olika saker.
Läs Lesslers post igen. Han förefaller bra mycket mer insatt i lagen än du.
Du kanske ska försöka lära dig något istället för stånga dig blodig med ett förlorat argument.
Senast redigerad av Qstar 2023-08-16 kl. 12:59.
Citera
2023-08-16, 12:59
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Har ingen betydelse i det här fiktiva fallet.
Du kan inte jämföra fysisk handling med ord i en chatt. Två helt olika saker.
Läs Lesslers post igen. Han förefaller bra mycket mer insatt i lagen än du.
Du kanske ska försöka lära dig något istället för stånga dig blodigt med ett förlorat argument.
Ett tips från mig.
Är det inte bättre att gäddorna slutar kontakta barn. Så slipper de/ni bekymra sig/er?

Om barn viftar med pengar. Tar du dem? 🤔
Använder det som exempel för att det är mycket värre att ge sig på barn.

Vad tror du vuxna gör om de ser dig ta pengar från barn? Vad i helvete tror du de gör om du kontaktar dem i sexuellt syfte eller rör deras kroppar?!

Lessler är bluffare som inspirerar pedofiler. :-)
Citera
2023-08-16, 13:01
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Skillnad på lag och moral.
Moraliskt håller jag med dig.
Juridiskt har han inte begått något brott

Dom har aldrig hävdat att han begått något brott heller, dom säger bara att det är djupt olämpligt
Citera
2023-08-16, 13:05
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Du får begära en TR (Text Revision) av DSM-5: "Enligt DSM-5 är pedofili i själva verket ett patologiskt tillstånd, inte ett brott i sig, och implicerar inte nödvändigtvis att ha begått övergrepp på barn. I stället
är det mindre än hälften av dem som dömts för sexuellt våld mot barn som verkligen har en
pedofil störning; de övriga begår övergreppen av olika andra anledningar"

Härifrån: http://dok.slso.sll.se/CPF/Forskning/artikel/Rahm_13%20avril.pdf
Det handlar då inte om att man är pedofil utan vem man väljer att vara som person.
Huvuddilemmat är de som väljer att kontakta barn i sexuellt syfte.

Pedofiler vet att det är fel/olagligt att kontakta barn i sexuellt syfte (och man är på jävligt hal is om man känner behovet att kontakta barn öht) men ändå så hamnar de på Dumpen. De söker inte hjälp trots att hjärnan kan anpassa sig till nästan allt. De vill inte.

Om du inte vill sluta begå vissa brott så får ju du betala priset. That’s it Brooz.
Citera
2023-08-16, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Dom har aldrig hävdat att han begått något brott heller, dom säger bara att det är djupt olämpligt

Just därför dumpen är så farligt.
#266 är i allt väsentligt dömd (av dumpen) utan rättegång, trots att han troligtvis blivit frikänd i en domstol.
Det gäller utnyttjande av barn i dumpens fall.
Vad blir nästa grej att hängas ut för?

Ett sånt samhälle vill i alla fall inte jag se.
Senast redigerad av Qstar 2023-08-16 kl. 13:13.
Citera
2023-08-16, 13:07
Medlem
Citat:
Jag har den äran att nämnas först. Jag måste vara väldigt speciell 😂
(Lite OT)

Japp du kan känna dig hedrad av the one & only Le Castle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in