Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Ett av mina favoritskämt är "Michael Burry, finansgeniet som förutsagt 30 av de senaste 2 börskrascherna". Burry tweetade redan 22 november 2022 "You have no idea how short I am" och därefter har USA-börsen gått spikrakt uppåt ca 50%, kanske den största uppgången i historien. Han måste förlorat enorma pengar. Någon som vet?
Vad talar för att han äntligen har rätt?
Tyvärr saknas detaljer i artikeln. Någon som vet exakt hur och vilka datum som han satsat på? Han har köpt put options, men vilka datum och bolag?
Jag har själv satsat 50% av mitt kapital på att korta OMXS30, resten har jag cash. Jag är på hans sida. Absolut allting ser illa ut i världsekonomin. Utom sysselsättningssiffrorna och folks spenderande och den sjunkande inflationen. Hm, ganska positiva sidor om man tänker efter.
Underbart att han satsar allt han äger och har på en enda händelse i närtid, som all ekonomipress tydligt talar om inte kommer att inträffa alls.
Ja, det där skämtet är kul...
...fast inte riktigt rättvist. Alla bubblor spricker så småningom (nej, det är inte annorlund nu). Vi vet bara inte när. Det finns inget som hindrar bubblor från att bli än större innan de går åt fanders.
Som jag har uppfattat hans satsning var det ett tag sedan, han kan ha gått ur sedan dess såg jag någon påpeka (fx evolution).
Jag tror att vi är i vändningen nu men vet inte om det är en direkt krash. men en sammandragning av ekonomin borde det bli.
Jag har bara cash i skrivande stund.