2023-08-16, 08:28
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Hahaha, vilken jävla Looney Tunes-vurpa!

Tror inte att fallet beror på fylla. Man klarar inte av att framträda och svara sammanhängande på intervjufrågor om men är så pass full att man spontant svimmar några sekunder senare. Visst skulle det kunna vara någon exotisk drog-cocktail som slog till men jag tycker att utmattning (fysisk/mental) låter mer rimligt, snubben ser verkligen inte frisk ut.

Ja hjälp, stackaren. Man kan även börja bete sig lite märkligt när kroppen inte syresätter sig adekvat. Hans märkliga struttande i cirkel innan fallet kan vara ren förvirring
Sedan vilken mix av substanser han knaprat i sig innan scenen är en annan fråga. Men helt klart blev det för mycket för hjärtat att orka med.
Tur han fick snabb hjälp och hoppas han snart får hjälp med det som behövs. Verkar vara en fin människa.

Sedan måste jag bara säga, vad håller Allsång på med... ETT, man såg att han mådde mindre bra, de skulle ej låtit honom gå upp på scen. TVÅ, osmakligt att sjunga vidare fast han kunde legat död i princip. Ett avbrott vore på sin plats så han får stabiliseras och komma av scenen åtminstone. Sjuk sits för Pernilla också.
Citera
2023-08-16, 08:28
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Som en skjuten elefant som snurrar några varv innan den fattar att den är död innan den faller ihop. Killen var seriöst bäng, har de noll koll på vilka de släpper fram i direktsändning?
Haha, jag dööör, vilken boomer. Spelar över tills benzon o tjacket säger tvärstopp. Precis som en tecknad film.

Cowboy dog mamma!! var nog många kidds som förvånade sa i publiken
Citera
2023-08-16, 08:30
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Haha, jag dööör, vilken boomer. Spelar över tills benzon o tjacket säger tvärstopp. Precis som en tecknad film.

Cowboy dog mamma!! var nog många kidds som förvånade savi publiken
Haha, klart som fan han var påverkad av både sprit och tabletter. Enligt media och förståsigpåare så är det "utbrändhet".

Vilken jävla lallare.
Citera
2023-08-16, 08:42
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetaas
Tycker han ser helt ok ut 🤣🤣🤣🤣🤣
https://twitter.com/Ghostfriend01/status/1691596348376723892

Aaaaaajjjj min mage
Citera
2023-08-16, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Ja hjälp, stackaren. Man kan även börja bete sig lite märkligt när kroppen inte syresätter sig adekvat. Hans märkliga struttande i cirkel innan fallet kan vara ren förvirring
Sedan vilken mix av substanser han knaprat i sig innan scenen är en annan fråga. Men helt klart blev det för mycket för hjärtat att orka med.
Tur han fick snabb hjälp och hoppas han snart får hjälp med det som behövs. Verkar vara en fin människa.

Sedan måste jag bara säga, vad håller Allsång på med... ETT, man såg att han mådde mindre bra, de skulle ej låtit honom gå upp på scen. TVÅ, osmakligt att sjunga vidare fast han kunde legat död i princip. Ett avbrott vore på sin plats så han får stabiliseras och komma av scenen åtminstone. Sjuk sits för Pernilla också.
Jo, kändes väldigt märkligt att de inte bröt. Borde väl finnas möjlighet att ta en kort paus medan de kontrollerar att han lever? Surrealistiskt för tv-tittarna att lyssna på Wahlgrens oroliga pladdrer om att bryta samtidigt som den oroliga publiken filmas och bakgrundssången maler på. Måste ha varit ännu märkligare för publiken som förväntas tagga till under nästa muntra nummer utan att ha fått veta vad som har hänt.
Citera
2023-08-16, 08:50
Avslutad
Vanligt folk som inte uppträder live kommer aldrig förstå stress påslaget som sker om man lider av scenskräck, som många artister gör. Där av drogberoende och annat skit som tas innan soundcheck. Men visserligen brukar de hjälpa med några glas champagne innan man går upp. David vevar nog igång preparat redan vid lunchtid och sen blir det en ond cirkel hela dagen, jag kan ha fel. Allsång är ju ingen vanligt scen framträdande, hela det spektaklet med kändisar och kameror vilket är mycket intryck för en känslig artist tidigt i sin karriär, kan hända vad som helst. Tycker detta gör han till mer människa, och inte en industri robot. Men han borde lägga ner drogerna här och nu annars är hans karriär över snart.
Senast redigerad av dirtydave82 2023-08-16 kl. 08:53.
Citera
2023-08-16, 08:51
Medlem
Wajis avatar
Om han har noll alkohol eller inga droger i kroppen så är detta ett tvättäkta SVT koncept. Han var ju helt borta och det kunde ju alla se.
Citera
2023-08-16, 08:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
David Ritschard fick verkligen full fokus på sig, säkert bra PR i slutändan
Verkligen. Annars hade han bara passerat som en skum gäst i Allsång Skansen.
Citera
2023-08-16, 09:04
Medlem
Sedärja, Allsång på skansen blev äntligen lite sevärt. Jag gissar på +2‰ Balanserat med någon form av vuxengodis.
Herr Ritschards allt mer tilltagande svullenhet kan troligen förklaras med att han är en mycket rutinerad fyllerist. Att få till ett sånt där grymt bakåtlut och fortfarande vara kapabel att forma en mening av ord som går att förstå är fanimej inget för amatörer.
Det verkar som spriten tar över mot slutet och
när han småler och säger "det börjar balla ur" så menar han det, på riktigt, och det har inget med "stjälkar" eller "lökar" att göra.
Senast redigerad av CHMontague 2023-08-16 kl. 09:32.
Citera
2023-08-16, 09:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra

Hans tighta kläder tog kanske ut sin rätt...såg ut som att byxorna sprack vid fallet.
Han verkade helt borta under sin första låt, svajig.
Den där vurpan var riktigt kraftig, hjärnskakning är inte omöjligt att han fick.
Jättekonstig snubbe innan, nu ännu mer udda
Citera
2023-08-16, 09:09
Medlem
Isnatts avatar
Klassiskt kåtslag, Pernillas prat om pattar fick honom på fall

Jag gissar på ånget, och inte mer än så.
Citera
2023-08-16, 09:09
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Kollade igen på SVT Play och Ritschard var ju bra packad. Han vinglade och hade svårt att hålla balansen redan från början. Otroligt att karln lyckades hålla sig på benen under hela sångnumret, samt att ingen på SVT stoppade honom

Jämför med hans apperance i Bergfeldt bara lite tidigare i år:
https://www.youtube.com/watch?v=k8EXBiToAUQ

Koordination, närvaro, mimik etc.
På Skansen är han ju uppenbart kraftigt påverkad av substans. När Pernilla går fram till hon om för ett kort snack är han ju helt ur balans hela snubben. Svajar runt och står med ryggen krökt bakåt.
"Vi tar en allsång direkt" säger Pernilla när hon märker att han ej är talför, samtidigt som han svajar iväg ut ur bild, det ser ju helt djävla sanslöst ut att det fick fortsätta. Någon borde ju hämtat honom av scenen här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in