2023-08-15, 13:12
Medlem
Ludolfs avatar
Jo det finns socialtjänst i Bräcke. Tyvärr kan jag tänka mig att det är en funktion som har relativt mycket att göra i förhållande till befolkningsunderlag och krympande skatteintäkter. Trovärdiga "locals" säger att det inte är första gången det är besök av polisen på denna adress. Det är svårt att dölja besök eftersom huset ligger intill väg 546 som är en hyfsat trafikerad genväg mellan Bräcke och Svenstavik.
Citera
2023-08-15, 19:15
Avslutad
Jobbigt läge.

Tycker Damen bör acceptera förfrågan om samtal och krishantering.
Allt det bästa!
Citera
2023-08-15, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff
Anhållen på sjukhuset, man kan endast vara anhållen i tre dagar, det betyder att senast imorgon kl. 12 måste en åklagare meddela om personen ska släppas eller häktas.
Eller räknas man som anhållen i sin frånvaro när man ligger på sjukhus?

Nejdå, man är anhållen där, det händer emellanåt att tingsrätten håller häktningsförhandling på sjukhus också
Citera
2023-08-15, 21:47
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Nejdå, man är anhållen där, det händer emellanåt att tingsrätten håller häktningsförhandling på sjukhus också

Okej, han borde således blivit släppt eller häktad idag?
Citera
2023-08-15, 21:56
Medlem
Citat:
Okej, han borde således blivit släppt eller häktad idag?

Han ska ha blivit begärd häktad senast klockan 12 idag, släppt kan man ju bli när som.
Häktningsförhandlingen ska ju hållas senast 96 timmar från gripandet och jag räknar kallt med att tingsrätten inte tänkte jobba natt, så det borde dom ha tagit ställning till under eftermiddagen idag.

Teoretiskt kan häktningsförhandlingen bli dagen efter framställan getts in till tingsrätten, det förutsätter att man behagar bli gripen under andra halvan av dygnet om jag tänker rätt.
Citera
2023-08-15, 23:13
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Han ska ha blivit begärd häktad senast klockan 12 idag, släppt kan man ju bli när som.
Häktningsförhandlingen ska ju hållas senast 96 timmar från gripandet och jag räknar kallt med att tingsrätten inte tänkte jobba natt, så det borde dom ha tagit ställning till under eftermiddagen idag.

Teoretiskt kan häktningsförhandlingen bli dagen efter framställan getts in till tingsrätten, det förutsätter att man behagar bli gripen under andra halvan av dygnet om jag tänker rätt.

Tack för klargörande.
Kan man tro att kvinnan i huset fabulerade gällande mannens anhållande?
Hon verkar ha vräkt ur sig lite allt möjligt natten efter incidenten.
Citera
2023-08-15, 23:18
Medlem
Citat:
Väldigt liten ”ort”. Tre personer skrivna i byn.
Oki stort manfall i byn då 33% dog 33% får troligtvis skaka galler bara 33% kvar i byn tur det var så enkelt att räkna 😀
Citera
2023-08-15, 23:29
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Oki stort manfall i byn då 33% dog 33% får troligtvis skaka galler bara 33% kvar i byn tur det var så enkelt att räkna 😀

Ingen dog. Så 100% kvar i byn än så länge! Visserligen är 33% på sjukhus men kommer väl hem såsmåningom!
Citera
2023-08-16, 09:43
Medlem
Citat:
Tack för klargörande.
Kan man tro att kvinnan i huset fabulerade gällande mannens anhållande?
Hon verkar ha vräkt ur sig lite allt möjligt natten efter incidenten.

Det var ganska oklara inlägg från henne.
Det ska ju ha utsetts en försvarare för den anhållna och det ska man få ut på begäran.

Jag skulle gissa att det inte är någon anhållen på sjukhuset. Det borde lokalpressen snappat upp.
Citera
2023-08-21, 19:20
Medlem
Sesambiffs avatar
Inget nytt?
Citera
2023-11-26, 00:05
Medlem
Citat:
Det var ganska oklara inlägg från henne.
Det ska ju ha utsetts en försvarare för den anhållna och det ska man få ut på begäran.

Jag skulle gissa att det inte är någon anhållen på sjukhuset. Det borde lokalpressen snappat upp.
jävla idiot. Jo han var det. Men eftersom jag inte ville gå vidare så släpptes han
Det vi hatar är babbar som f an inte har här att görahttps://open.spotify.com/track/2M8cF1o0biwXxuWdNqVOww?si=uqsFpfMbRJe97KC-cziFkA
Citera
2023-11-26, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Alltså.. Du verkar helt rubbad! Jag kan inte tycka synd om en sån som du. Du ska anmäla folk som outar osv. Men du outar ju dig själv totalt.
Dessutom så verkar du försvara din man som nästan slog ihjäl dig! Men fortsätt du och försvara honom och anmäla folk här på FB..
Nästa gång kanske han verkligen slår ihjäl dig.
Du skriver att ingen går säker som kommer hit??!! Hahaha, vilket skämt 😂. Kanske ska du vara lika tuff och hård mot din man istället? Herregud 😂
Idiotjävel. Jag outar mig själv då ni lägger ut min 15-åriga sons namn( vem fan gör så) det är ett barn. Ni är bara kåta på skvaller. Idioter skaffa ett liv. Vi lever ff tillsammans med barn och hoppas att ni dör en långsam plågsam död!! Skvallra om andra annars är du välkommen hit👍😅https://open.spotify.com/track/3fWS7htzvKvAbeEsNRIhv8?si=b5P5SSv7TwGsSmQ89xYzPg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in