2023-08-14, 21:03
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleplum
Denna sauropod’s tidigare inlägg i andra ämnen är ganska så intressanta, där framgår i flera inlägg hur beroende av diverse narkotikaklassade mediciner personen är.
Flera av medicinerna kan jag inte tänka mig ska intas med alkohol!
Har läst alldeles för många fup i div brottsmål där dessa substanser är inblandade.
Nästa gång slutar det väl som med kvinnan utanför Hudiksvall om inte kvinnan söker och tar emot den hjälp som finns att få.

Preparaten tycks inte bara ha använts mot smärta då det även skrivs att man ”blir skön” på dom. Verkar som det åtminstone tidigare missbrukats tabletter.
Citera
2023-08-14, 21:06
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauropod
Är tydligen anhållen och under bevakning på sjukhuset pga misshandel i nutid och längre tillbaka.

Anhållen på sjukhuset, man kan endast vara anhållen i tre dagar, det betyder att senast imorgon kl. 12 måste en åklagare meddela om personen ska släppas eller häktas.
Eller räknas man som anhållen i sin frånvaro när man ligger på sjukhus?
Citera
2023-08-14, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauropod
Vad surrar du om? Outa inte mitt barns namn eller makes!!! Här i skogen går ingen säker som kommer hit....

Alltså.. Du verkar helt rubbad! Jag kan inte tycka synd om en sån som du. Du ska anmäla folk som outar osv. Men du outar ju dig själv totalt.
Dessutom så verkar du försvara din man som nästan slog ihjäl dig! Men fortsätt du och försvara honom och anmäla folk här på FB..
Nästa gång kanske han verkligen slår ihjäl dig.
Du skriver att ingen går säker som kommer hit??!! Hahaha, vilket skämt 😂. Kanske ska du vara lika tuff och hård mot din man istället? Herregud 😂
Citera
2023-08-14, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff
Preparaten tycks inte bara ha använts mot smärta då det även skrivs att man ”blir skön” på dom. Verkar som det åtminstone tidigare missbrukats tabletter.

Ellerhur! Samt läste jag detta inlägg från densamme:

”Hittade ett par piller på ett ställe. Är helvita, bikonvexa, ca 7,1 mm lång och 3 mm bred. Har sökt på fass och det enda som jag får de att likna är oxycodone Depot Lannacher. Nån som har liknande och kan lägga upp en bild? Fick inte till nån bra bild.”

Jag reagerade på formuleringen ”Hitta”
Skulle jag vara den personens chef , skulle jag gå igenom deligeringslistorna för berörande person.

Fler inlägg från samma person ”

”Har fått tag på Somadril Comp. Är några år gamla, men verkar fungera iaf. Kan man ta dom med sobril? Mår piss just nu, både ont som fan av min kotkompression och dessutom lagt av me lyrican. Vad är somadril jämförbart med? Benso eller typ opiater? Tacksam för snabbt svar😊”

”Jag har tagit lyrica i tre år, egentligen vill jag sluta med den och har stöd från dr att göra det med. Har Citodon med 6 st/ dygn. Nu senaste dagarna, har jag trots ett ganska högt intag av både lyrica och Citodon känt abstinens. Hur kommer det sig? Nån som har lönt liknande? Vaknade imorse vid fyra och mådde skitdåligt. Drog i mig 5 Citodon och 400 mg lyrica, men fick inge rus och inge lugn i kroppen. Lyrica är fan en lurig medicin. Ha tänkt att ha uppehåll, men får en jävulsk ångest. Har beställt en " laglig" Benso nu för att ta också, nån som har erfarenhet av det med? Förlåt för lång text men blir ganska desperat🙁Vore tacksam för svar.”

Samma sak där ! ”Fått tag på”
Senast redigerad av Pelleplum 2023-08-14 kl. 21:48.
Citera
2023-08-14, 21:43
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Ellerhur! Samt läste jag detta inlägg från densamme:

”Hittade ett par piller på ett ställe. Är helvita, bikonvexa, ca 7,1 mm lång och 3 mm bred. Har sökt på fass och det enda som jag får de att likna är oxycodone Depot Lannacher. Nån som har liknande och kan lägga upp en bild? Fick inte till nån bra bild.”

Jag reagerade på formuleringen ”Hitta”
Skulle jag vara den personens chef , skulle jag gå igenom deligeringslistorna för berörande person.

Fick till mig via PM att förutom det egna företaget med växtförsäljning och hemstäd skall kvinnan i familjen även ha arbetat en del inom vården. Antar att det försvunnit en del tabletter från de arbetsplatser hon arbetat på.
Citera
2023-08-14, 21:44
Medlem
Första dygnet var det mycket aktivitet på C*amilla här i tråden, nu ingenting 😂
Kan det varit så att även hon va onykter och hade tagit något annat?
Med dessa hot som har kommit här kanske det inte är så konstigt att hon fick stryk av maken 🤷🏻‍♂️
Kanske dags för en orosanmälan mot familjen.
Citera
2023-08-14, 21:47
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytsmygaren
Första dygnet var det mycket aktivitet på C*amilla här i tråden, nu ingenting 😂
Kan det varit så att även hon va onykter och hade tagit något annat?
Med dessa hot som har kommit här kanske det inte är så konstigt att hon fick stryk av maken 🤷🏻‍♂️
Kanske dags för en orosanmälan mot familjen.

Hon kanske blev hämtad av vitrockar?
Citera
2023-08-14, 21:49
Medlem
Citat:
Hon kanske blev hämtad av vitrockar?

Eller så kryper hon runt i buskarna med släggan 🫣
Citera
2023-08-14, 22:21
Medlem
Citat:
Fick till mig via PM att förutom det egna företaget med växtförsäljning och hemstäd skall kvinnan i familjen även ha arbetat en del inom vården. Antar att det försvunnit en del tabletter från de arbetsplatser hon arbetat på.

Men vilken soppa! Fann företaget på Facebook och man slås här verkligen hur de idylliska bilderna i sociala medier står i stark kontrast till den förfärliga familjesituationen med åratal av misshandel ( som hon själv skriver) och även missbruk av starka mediciner, efter tidigare inlägg i andra trådar att döma. Tyvärr är det ju förutom barn även djur i familjen, man får hoppas att de inte far illa. En del av mig hoppas faktiskt att socialen ( om det nu finns en sådan i Bräcke, verkar vara en liten ort) läser i trådar som denna och agerar, inte för att jävlas utan för att erbjuda hjälp o stöd att komma på rätt köl. Hela situationen förefaller ganska tragisk och trasig.
Citera
2023-08-14, 22:57
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Men vilken soppa! Fann företaget på Facebook och man slås här verkligen hur de idylliska bilderna i sociala medier står i stark kontrast till den förfärliga familjesituationen med åratal av misshandel ( som hon själv skriver) och även missbruk av starka mediciner, efter tidigare inlägg i andra trådar att döma. Tyvärr är det ju förutom barn även djur i familjen, man får hoppas att de inte far illa. En del av mig hoppas faktiskt att socialen ( om det nu finns en sådan i Bräcke, verkar vara en liten ort) läser i trådar som denna och agerar, inte för att jävlas utan för att erbjuda hjälp o stöd att komma på rätt köl. Hela situationen förefaller ganska tragisk och trasig.

Jag har bott i Bräcke tidigare och då fanns det socialtjänst där. Det bör det göra nu också.
Citera
2023-08-15, 00:43
Medlem
Citat:
Jag har bott i Bräcke tidigare och då fanns det socialtjänst där. Det bör det göra nu också.

Som jag förstått så är bräcke en kommun i jämtlands län och då finns självklart en socialtjänst även där.
Normalt tillvägagångssätt vid våld i hemmet/ nära relationer så blir det en anmälan till socialtjänsten om det finns barn under 18 år i hemmet! Oavsätt så skall alltid en anmälan göras om det är barn/ungdomar under 18 inblandade.
Citera
2023-08-15, 12:43
Medlem
Citat:
Som jag förstått så är bräcke en kommun i jämtlands län och då finns självklart en socialtjänst även där.
Normalt tillvägagångssätt vid våld i hemmet/ nära relationer så blir det en anmälan till socialtjänsten om det finns barn under 18 år i hemmet! Oavsätt så skall alltid en anmälan göras om det är barn/ungdomar under 18 inblandade.

Ja, och nu får man, som du skriver, hoppas att socialtjänsten är inkopplad genom polisen eftersom grabben som blev anhållen var under 18.

Man undrar bara , helt OT, vilka resurser socialen i Bräcke har. Jag googlade Bräcke kommun och fick upp att de tydligen är i sådant ekonomiskt bryderi att de sökt efter extra statsbidrag samt ska riva en massa fastigheter de inte har råd att underhålla, bland annat ett fint hyreshus i vad som syns vara i gott skick, en högstadieskola och simhallen inne i Bräcke. Tydligen har kommunen även varit föremål för social dumpning från rikare kommuner söderufrån som dumpar socialfallen på fattiga småkommuner med tomma lägenheter samt att den för en del år sedan, som alla kommuner, tvingades ta en hel del flyktingar-inget recept för ekonomisk förtjänst i längden. Bland annat var det en somalier som tvingade kommunen att betala flygbiljetter så att alla hans barn kunde åka från Somalia till Bräcke.

Kommunen har också pumpat in en massa miljoner i en skidtunnel som, än så länge, går med förlust. Så inte en kommun med strålande ekonomi precis, därför befarar jag att eventuella insatser för denna familj blir sporadiska pga ansträng budget för socialen.

De vuxna i familjen får stå sina kast, de verkar ha trasslat till sina liv rejält och får stå för det, det är barnen och djuren som blir lidande som är bekymret. Som situationen visar har våld ( misshandel av frun) sannerligen fött våld ( sonen slår mammans man m svärd), om än i försvarssyfte. Hur ska det gå för denne grabb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in