Citat:
Ursprungligen postat av
Edda
Den absoluta majoriteten av människor som jobbar med kultur på ett eller annat sätt har en annan sysselsättning vid sidan om. Jag jobbar inom vården t.ex. Självklart skulle man vilja tjäna mer och ägna sig åt det kreativa mer men sådan är verkligheten. Det är bara LS som är för fin för att ta ett vanligt jobb. Varför skulle hon inte kunna klara sig på en vanlig arbetsmarknad? Att jobba som vårdbiträde, kassörska, McDonald's, telefonförsäljare etc kräver ingen utbildning. Om hon är sjuk ska hon vara sjukskriven såklart. Men jag tycker inte synd om henne ett piss för att hon inte lyckas landa tillräckligt med jobb som skribent utan att ha en ekonomisk livlina i form av ett annat jobb.
Snälla,läs hennes svar i Expressen idag.
Noll empati. Du vet absolut ingenting om huruvida hon kan ta ett annat jobb.
Och hon får mycket bättre betalt av OF.
Jag vet ju inget om hennes ekonomi men i sitt svar så skriver hon om att hon inte skulle få bo kvar annars.
Hon är skild och lever ensam.
Jag bara häpnar över alla fina medelklassfittor i tråden som kommer in här med sin systerliga omsorg.
Det går väl inte att jämföra sig själv med andra rakt av och säga:det här borde hon klara.
Ett konto på OF kräver kanske mindre engagemang än ett heltidsjobb. Hon är fysiskt sjuk och begränsad. Kanske väljer hon sina tider mer.
Personer som lever i tvåsamhet har betydligt bättre ekonomi..Etc.
Hon är ensam med barn.
Hon kanske är skuldsatt.
Är det så svårt att se att man kanske inte alltid har oändligt med val? Att det som är rationellt för någon i given situation, kanske inte alls är det för någon annan.
Du kan omöjligt vara så korkad