2023-08-15, 21:13
Medlem
A.Karpathys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Ja, det är alltid tvärtomspråket i trumpland…
Trump skulle aldrig ljuga, trump är kristen, trump är self-made, trump har aldrig förlorat ett presidentval osvosv.
Jag gillar särskilt pressisen där den drogade läkaren hävdade att Captain Bone Spurs var ett genetiskt praktexemplar som dominerade alla på golfbanan.

Jag kan såklart komma på fler exempel. Men att just tvärfete Orangea man, som knappt kan gå ner för ett lätt sluttande plan, och som med nöd och näppe kan ställa sig upprätt, uppfattas som ett genetiskt underverk av MAGA, är ganska intressant.
Citera
2023-08-15, 21:15
Medlem
Svinriks avatar
Citat:
Klarar Trump detta – då är demokratin död
Citat:
Då sällar sig USA till länder som Ryssland och Turkiet där folket röstat fram ledare som vill göra sig själva till envåldshärskare.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/RGwbr5/av-fyra-atal-ar-detta-det-farligaste-for-trump

Mer panik på Aftonbladet
Citera
2023-08-15, 21:16
Medlem
A.Karpathys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och ska bli intressant om rudy sålt ut donalds nu för rädda sitt eget skinn, för om så, så kommer mycket bevis komma därifrån.
Att alla skulle tiga när ingen benådning från presidenten går att få, skulle jag säga är lika med noll.
Citera
2023-08-15, 21:20
Medlem
Georgia Rico statues kräver en ledare för Rico åtal.

Är Donald trump den utpekade ledaren för detta åtal mot organiserad brottslighet?
isåfall riskerar han minst 45 års fängelse. ❤️❤️❤️

Vänta tills rudy flippar på honom. Han har redan varit hos fbi och talat ut
Citera
2023-08-15, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
.....Nu har vi honom. Alla tidigare gånger har det visat sig att vi fabricerade bevis och egentligen själva utförde exakt det vi anklagade Trump för, men denna gång skall Ni se, vi har honom. 😅......

Handflatan bra om du hejdar dig lite i ditt triumferande, du får snart sätta på dig dumstrut igen.

Nu avslöjar du ytterligare än gång din totala okunskap med hänvisning till det amerikanska politiska systemet och rättssystemet.

För jag tror du blandar ihop saker och ting nu. Du tänker väl på de två impechments, som inte har något att göra med en rättslig prövning överhuvudtaget. Det är en politisk process, för att man skall kunna ställa olämpliga politiker/ämbetsmän till ansvar. Det krävs absolut majoritet, alltså över 75% av ledamöternas röster för att någon skall avsättas från sitt ämbete. Jag får kanske påpeka för dig att vid bägge tillfällena fick Trump över 50% röster för att avsättas och aldrig tidigare har så många från den person som prövas, egna parti, röstat för ett avsättande.

Om du anser att jag har fel, vilka andra åtal menar du att Trump har utsatts för och frikänts ifrån? Jag ber dig samtidigt påminnas om att Trump dömdes för sexuellt utnyttjande och förtal i rättsfallet mot EJ Caroll och att domaren förnekade ett överklagande. Domen står alltså fast.
Citera
2023-08-15, 21:35
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Försöker du berätta du inte förstår hur lagarna fungerar och vart prövningen börjar?
För det vore ju anmärkningsvärt.

Vilket politiska spel, som jag förstår det så har de bevis för att de försökte valfuska, och ska inte valfusk beivras om det är republikaner som försöker valfusk.
What gives?

Kanske du inte förstår detta är intrång i ett delstatsval, och det är bara delstaten som kan göra åtalet.
Kanske du itne vet så mycket, eller vad är det som får dig att inbilla annat för?
Och ja, sen till slut hamnar det säkert i Georgias HD, men man hoppar dock inte över instanser om du inbilla de dig detta.

För det av nått vore politiskt att göra, och politik har inte här och göra, utan lagboken som berättar detta är brott.
Brott som man nu ämnar att pröva, hur kan du inte veta så här sjuk enkla saker?
Citat:
“This was not a simple administrative mistake,” Trump attorneys Drew Findling and Jennifer Little said in a statement. “A proposed indictment should only be in the hands of the District Attorney’s Office, yet it somehow made its way to the clerk’s office and was assigned a case number and a judge before the grand jury even deliberated.

https://www.politico.com/news/2023/08/14/georgia-court-document-trump-indictment-00111102

Citat:
Fulton County DA indicted Trump under Georgia’s RICO law. Reuters obtained the documents.

The Grand Jury is still meeting.

The law isn’t being followed. This is state sponsored lynching.
https://twitter.com/Cernovich/status/1691142191593517056

Sätt dig ner och sluta låtsas om att du vet hur det ska gå till.

Trumps team har INTE begått olaga intrång i ett delstatsval. Advokater från Trumps team blev officiellt inbjudna för inspektion av officiell valpersonal.
Citera
2023-08-15, 21:39
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Nu avslöjar du ytterligare än gång din totala okunskap med hänvisning till det amerikanska politiska systemet och rättssystemet.

För jag tror du blandar ihop saker och ting nu. Du tänker väl på de två impechments, som inte har något att göra med en rättslig prövning överhuvudtaget. Det är en politisk process, för att man skall kunna ställa olämpliga politiker/ämbetsmän till ansvar. Det krävs absolut majoritet, alltså över 75% av ledamöternas röster för att någon skall avsättas från sitt ämbete. Jag får kanske påpeka för dig att vid bägge tillfällena fick Trump över 50% röster för att avsättas och aldrig tidigare har så många från den person som prövas, egna parti, röstat för ett avsättande.

Om du anser att jag har fel, vilka andra åtal menar du att Trump har utsatts för och frikänts ifrån? Jag ber dig samtidigt påminnas om att Trump dömdes för sexuellt utnyttjande och förtal i rättsfallet mot EJ Caroll och att domaren förnekade ett överklagande. Domen står alltså fast.

Vi har honom. Nu denna gång
Samma grej som Ni pratar om kring alla rättsfall kring valfusket. 3 rättsfall kom till rätten, Trump vann 2 av dem. Ändå refererar Aftonbladet och SVT till rättsfallen. Fortsättningen nu där Trump har discovery för första gången blir därför ytterst intressant. Tror Ni att informationen till Team Trump inte fortsatt flöda.

Nä, Denna väntar vi bara ut. Det kommer visa sig att Georgia var fullt av fusk, brustna vattenledningar och röstsedlar under skrivbord som matades in mitt i natten utan observatörer på plats.

Georgia 2020
+100.000 röster (man scannade samma röster många ggr) tas upp i natten i Georgia utan rösträknare på plats när en vattenledning brustit och alla skickades hem..
https://rumble.com/vbko9v-oppsss...-caught-red-handed.html

Fattar att du inte kollar amerikanska nyheter. Team Trump kommer bland annat avslöja whistleblowers som vidimerar fusk. Detta räcker för att en President skall agera.

...vi har honom, den här gången ..vi lovar.
Senast redigerad av Nixter 2023-08-15 kl. 21:46.
Citera
2023-08-15, 21:44
Medlem
A.Karpathys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Trumps team har INTE begått olaga intrång i ett delstatsval. Advokater från Trumps team blev officiellt inbjudna för inspektion av officiell valpersonal.
92 åtalspunkter har lagts fram. Kan du ens räkna så långt?
Citera
2023-08-15, 21:46
Medlem
Prokloss avatar
I delstaten Georgia i USA varierar antalet jurymedlemmar beroende på typen av rättegång.

Någon som har koll på hur många som kommer sitta i juryn? Är det 12 st?

Eller är det en så kallad Grand jury? Det räcker väl dessutom med att Donald T advokater får med sig en ur juryn för att få honom frikänd?
Citera
2023-08-15, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vi har honom. Nu denna gång
Samma grej som Ni pratar om kring alla rättsfall kring valfusket. 3st kom till rätten, Trump vann två.

Denna väntar vi bara ut. Det kommer visa sig att Georgia var fullt av fusk, brustna vattenledningar och röstsedlar under skrivbord som matades in mitt i natten utan observatörer på plats.

+100.000 röster (man scannade samma röster många ggr) tas upp i natten i Georgia utan rösträknare på plats när en vattenledning brustit och alla skickades hem.. https://rumble.com/vbko9v-oppsss...-caught-red-handed.html

Fattar att du inte kollar amerikanska nyheter. Team Trump kommer bland annat avslöja whistleblowers som vidimerar fusk. Detta räcker för att en President skall agera.

...vi har honom, den här gången ..vi lovar.

Hahaha, ja jävlar vad du är sjuk i huvudet. Du kunde inte ge ett enda exempel på ett rättsfall, som du tidigare påstått, där Trump vann.

I stället kommer du dragande med valfusk stämningarna där Trump et al vann en av 64 stämningar, och det var om en procedur fråga och hade ingenting med valfusk att göra.

Men jag märker din desperation, nu när Trump står inför 4 Rättegångar och 91 åtalspunkter. För inte ens du, tror väl på att han kommer att bli frikänd från alla? Så korkade kan inte ens du vara, eller?
Senast redigerad av Master.Palm 2023-08-15 kl. 21:52.
Citera
2023-08-15, 21:51
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Karpathy
92 åtalspunkter har lagts fram. Kan du ens räkna så långt?
Mm, och i åtalspunkterna finns saker som att DJT har retweetat en tweet, haft ett helt legitimt möte i vita huset med mera.

Det betyder ingenting, men jag är glad att din Trumphatande lilla snorre har fått bånge
Citera
2023-08-15, 21:54
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Det finns ingenting som är så rörande som att se en psykopatoid narcissistisk ledares anhängare, när sanningen sakta går upp för dem.

Rörande? Jag njuter av det. Tycker att det är hysteriskt kul.

Bitchslappar dem gärna ett tag efter att polletten trillat ner med. Det SKA kosta att vara idiot som åsamkat andra skada.

Att fånarna själva inte fattat det är ingen ursäkt. De borde ha förstått! Och många gånger har de egentligen förstått, innerst inne. Men varit för investerade i eget ego för att ändra sig. Och bara låtsas som att de inte förstod.

Det tragiska är att detta i dagsläget gäller ca 30% av amerikanska väljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in