2023-08-13, 19:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är själva inspelningen som är olaglig om den personen som spelar in samtalet inte själv deltar. I din situation var det alltså okej att hon spelade in samtalet, förutsatt att hon deltog i samtalet. Enligt nämnt lagrum är det inget brott att lyssna på inspelningen i efterhand. Att spela upp samtalet för en annan person i privata syften kan dock aktualisera andra brott beroende på vad det är för information som framkommer i samtalet. Ett exempel är förtal där det i 5 kap. 1 § BrB stadgas att den som pekar ut någon som brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller lämnar uppgifter som är ägnad att utsätta någon för andras missaktning kan dömas till förtal. Det beror därför på vilka hon har spelat upp samtalet för och vad för information som framkom i samtalet.

Läs full förklaring här
https://lawline.se/answers/far-man-lata-andra-lyssna-pa-ett-inspelat-samtal

Så, det som rasken och anjo sysslar med är brottsligt, nämligen förtal

Då har jag rätt? Rena olagligheter. Man kan ju fråga sig varför ingen reagerar? Jag menar Anjo använder ju sina inspelade samtal för att få personen att verka dum. Simon Vad är problemet gör samma sak.
Citera
2023-08-13, 19:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Då har jag rätt? Rena olagligheter. Man kan ju fråga sig varför ingen reagerar? Jag menar Anjo använder ju sina inspelade samtal för att få personen att verka dum. Simon Vad är problemet gör samma sak.
Ja, visst är det så.
Det största problemet ligger väl i okunskap och småbarnsfasoner, med tillbaka-kaka.
Det krävs att den som utsatts för förtal själv gör en polisanmälan.
Citera
2023-08-13, 19:54
Avslutad
Citat:
Ja, visst är det så.
Det största problemet ligger väl i okunskap och småbarnsfasoner, med tillbaka-kaka.
Det krävs att den som utsatts för förtal själv gör en polisanmälan.

Dem läser flashback så det löser sig kanske
Citera
2023-08-14, 22:35
Avslutad
https://youtu.be/vnY8vUO0a6U

Verz ställer Anjo mot väggen.
Reupload, jösses
Citera
2023-08-15, 09:17
Avslutad
Citat:
https://youtu.be/vnY8vUO0a6U

Verz ställer Anjo mot väggen.
Reupload, jösses

Hur patetiskt kan det bli?
Senast redigerad av Goldentie 2023-08-15 kl. 09:20.
Citera
2023-08-15, 09:23
Avslutad
Citat:
Hur patetiskt kan det bli?
Gillar det uridiotiska "smarta försvaret" så urbota dumt.
Plötsligt klarnar det alltmer och jag undrar över att denna fårskock kunnat ledas så länge utan något egentligt ansvar. Gäller samtliga sk. Youtubers som ingår i kretsen kring fårahedern Jocke
Citera
2023-08-15, 10:19
Avslutad
Citat:
Gillar det uridiotiska "smarta försvaret" så urbota dumt.
Plötsligt klarnar det alltmer och jag undrar över att denna fårskock kunnat ledas så länge utan något egentligt ansvar. Gäller samtliga sk. Youtubers som ingår i kretsen kring fårahedern Jocke

Anjo framhäver gärna hur han hjälpt andra youtubers till deras framgångar, så varför har han som är så totallyckad tusantals färre subs? Jag har hört flera Yts dragit sig ur hans sfär och vill inte ha med han att göra. Hans luftslott håller på att lösas upp till ingenting. Skall han försörjas av Lisen sen?
Citera
2023-08-15, 10:22
Avslutad
Citat:
Anjo framhäver gärna hur han hjälpt andra youtubers till deras framgångar, så varför har han som är så totallyckad tusantals färre subs? Jag har hört flera Yts dragit sig ur hans sfär och vill inte ha med han att göra. Hans luftslott håller på att lösas upp till ingenting. Skall han försörjas av Lisen sen?
Lisen "jobbar" väl i anjos företag? Eller har hon ett "riktigt" jobb?
Citera
2023-08-15, 10:43
Avslutad
Citat:
Lisen "jobbar" väl i anjos företag? Eller har hon ett "riktigt" jobb?

Vet inte men gör hon det kan det bli jobbigt läge. Han kommer snart upp med en ny sändning som gäller Bumbis kompis Crille. Han och Simon måste vara dem youtubers som har de renaste arslen i hela branchen. Så manipulative båda två, vet bäst och är hårda nog att minsan låta hela världen få reda på det. Efter transdissningen står väl islamister och muslimerna på tur. Skall dem rädda Sverige
Citera
2023-08-15, 10:45
Medlem
sonofnatures avatar
Han gör dokumentärer om psykisk ohälsa
Men gör narr av personer med psykisk ohälsa

Mycket märkligt beteende
Citera
2023-08-15, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Han gör dokumentärer om psykisk ohälsa
Men gör narr av personer med psykisk ohälsa

Mycket märkligt beteende

Ingen vet så bra som han om vad psykisk ohälsa innebär och ändå gör han som du skriver, trampar på dem. Han borde veta att det gör bara saker värre. Kör mycket med att folk tror att psykisk ohälsa skall ge frikort för att bete sig hur som helst. Vad har han för ursäkt för sitt beteende då. Han är inte bara narcissistisk han är elak som fan. Karma kommer att ta han
Citera
2023-08-15, 11:58
Avslutad
Klockren beskrivning av Anjo

https://www.tiktok.com/@camiz1984/video/7266625647496219936?lang=sv-SE

Det finns också ett 6e tecken, hämnden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem