2023-08-14, 21:44
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brittafittans
Vet bara att Chrippa skulle ta över vårdnaden av Chloe för några dagar sedan.
Ja med vänner som du behöver Chrippa inga fienden. Du gräver hans grav djupare för varje inlägg du poster.
Citera
2023-08-14, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Har han sagt upp sitt jobb? Senaste videon jag kollade (låååångt tillbaka i tiden) predikade han om hur hårt han jobbar som svetsare, gymmar, har familj och lägger upp YT-klipp varje dag.

Han slutade i januari ja. Anledningen? Tröttnade på löneutmätning eller åkte dit på drogtest nog.
Citera
2023-08-14, 21:52
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Har han sagt upp sitt jobb? Senaste videon jag kollade (låååångt tillbaka i tiden) predikade han om hur hårt han jobbar som svetsare, gymmar, har familj och lägger upp YT-klipp varje dag.
Nä, sen var det inte så viktigt att jobba hårt längre. Han slutade i januari 2023. En inte allt för djärv gissning är att löneutmätningen efter konkursen av den enskilda firman hade precis avslutats.
Citera
2023-08-14, 21:53
Avstängd
HeligaBrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gummigubben89
Att Julia skulle varit otrogen är inte vad jag och hela Mjölby fått höra. Chrippa var otrogen mot Julia, han knulla med lillflickan hela semestern i Kroatien.
Julia var jättekär i Chrippa, hon var honom lojal och en förstående kvinna. Hon skämdes aldrig över honom som Linnéa verkar göra i sina vloggar.
Usch för otrogna män/kvinnor alltså!

Faktist. Jag tror dig. Och jag har oxå jävligt svårt att tro att hon skulle sära på benen för nån annan.. hon ville ha ett till barn med chrippa och tog äggslossningtest under 2021 men tyvärr blev det inget barn varför vet jag inte.. men chrippa verkar vara helt fruktansvärd. Vet du vilket datum det tog slut och när de reste till Kroatien? Visste Julia att hon var med? Hon var ensam tjej med dedär grabb gänget..
Det blir svårt att skämmas över någon man verkligen är kär i.. finns inga fel med personen då speciellt inte under nykär fasen.
Citera
2023-08-14, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hur kom det sig att han överklagade till hovrätten då? Men dom nekade honom prövning😂😂

Så det betyder att han inte fick igenom sin konkurs?

"För att försättas i konkurs krävs att företaget eller personen är på obestånd. Det är tingsrätten som bedömer detta. Att vara på obestånd betyder att man inte kan betala sina skulder och det får inte bara vara tillfälligt. Det innebär att det inte räcker att ett företag eller en person har större skulder än tillgångar."

Menar Chrippa om någon har väl dokumenterat sitt extravaganta liv. 😂

Aja, blir landsflykt framöver då för grabben.
Citera
2023-08-14, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag ser bara ett sätt för honom att rädda sitt ansikte, och det är att erkänna allt och ta på sig ansvaret. Släppa en video där han berättar varför det gick som det gick. Och sen sedan ta ett jobb, och fixa till så pengarna från social media gick till fogden. Och sen göra content om resan tillbaka. Då skulle han kunna återgå respekten.

För som det är nu, tycker jag C tappat ansiktet helt och står med rumpan bar.

Kan han inte för då fallerar hela hans image och då blir det inget bra med appen samt hemsidan. Livsstils coach skall han bli serru.
Citera
2023-08-14, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Så inga skulder stryks?

Nä, hade sett annorlunda ut om det var aktiebolag.
Citera
2023-08-14, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Nä, hade sett annorlunda ut om det var aktiebolag.
Tur det går bra för jacke. han vill ej ens känna till sin brors skit.
Citera
2023-08-14, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Chrippa " lejonet" Skuldberg. Aldrig att han ska öppna sin mun igen och låta hederlig.

Chrille ”snabblånet” Lejonberg

https://www.kungligaslotten.se/images/18.41defa311759241831f10cfd/1606312391903/lejonet-leo-gripsholms-slott.jpg
Citera
2023-08-14, 23:19
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Kan han inte för då fallerar hela hans image och då blir det inget bra med appen samt hemsidan. Livsstils coach skall han bli serru.
Jo jag vet, men att tro att hans image inte blir påverkad av vad som framkommit är att leva i fullständig förnekelse.

Men, Lifecoach, det är så hysteriskt kul. Att Chrippa vill bli lifecoach är höjden av bristande självinsikt.
Citera
2023-08-15, 00:09
Medlem
Varför blev det ingen video idag? Har han spenderat hela dagen framför datorn på nätet?
Citera
2023-08-15, 00:20
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brittafittans
Du försöker lura mig.
Jag vägrar ge dig mitt Email konto. För det enda du är ute efter är att utnyttja mig ju.
Du vill få mig i säng, sen lura mig på pengar, och hålla på jävlas bara.
Hört stories, det börjar med fiske om info i Email, sen går det över till att ses ireal.
Ha sex, sen börja utpressa på pengar och annat. Jag är ingen lättlurad pucko ska du veta.

Kommer inte ens svara på PM till dig nu.

Hört och läst om typer som dig.

Till er andra som saknar kunskap. Många amatörföretag som ni tipsat om Chrippa via den här tråden
ser rött nu och ökar skulderna ifrån gamla siffror med nyräknade räntor och avgifter.
Det här kan ticka på så i 5års tid. Men det ger inget resultat för Chrippas del. Eftersom hans
personliga konkurs blev avgjord 1a Augusti nu i år. Det är försent hålla på nu. Riktiga amatörer.

Det finns något som heter lånegivaransvar. En lånegivare får inte ge ut alla dessa summor
med höga räntor ens. Det hade kunnat handla om spelmissbruk, annan missbruk.
Jag hinner inte förklara ens 10%. Men en lånegivare kan inte ge skulder till höger och vänster utan
ansvar heller. Här har mycket brustit ska ni veta.
Det är inte lagligt ens ifrån lånegivarna låta det gå såhär långt.

Tänker inte förklara mer.

Jag kan ställa till med en jävla scen i rättegång för Chrippas fördel så alla tystnar och får skämmas.
Och begära skadestånd så det heter duga för allt fult som gjorts mot Chrippa.
Är dålig i skrift, men min hjärna och mun kan det här som renaste källvatten som aldrig tar slut.
Kan fixa 90miljoner liter hälsosamt källvatten utan problem ireal om så krävs.
Ni kan inget, inte ens 1.5 liter jävla idioter.

Vi är på helt olika nivåer, fan skäms på er

Jag var helt tvungen nu fan paja mitt löfte. Men det här är finito nu.
Ni kan dra dit pepparn växer jävla idioter fan
Oj, blev det så jobbigt att bli svarslös.

Så du menar att Chrippa inte är kompetent nog att fatta sina egna beslut. Du menar att det är långivarnas fel att Chrippa har lån? Det låter som han behöver en förvaltare eller god man tycker jag.

Jag tänker att någon har lurar dig. Det är inte sant att långivare inte får sina pengar vid en personlig konkurs. Många personliga konkurser resulterar i en skuldsanering. Och om personen inte har några inkomster utan lever på Försörjningstöd, så kommer ju skulderna att lösas utan att långivare fått pengar. N

Men Chrippa tjänar ju pengar Enorma summor enligt dig och sig själv. Du tänker inte att det kan varit det som triggade långivarna att räntereglera lånen?

Förövrigt ljuger inte HeligaBritta, du kan varesig skicka eller ta emot pm. Man kan inte det de första 30 dagarna. Inte heller om man inte skrivet 50 inlägg. Det har ingenting med dig att göra. Det har varit så för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in