2023-08-14, 17:33
Avslutad
https://streamable.com/xqi7wn

Oj vad han ligger i, "lejonet"
Citera
2023-08-14, 17:40
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
För det var lagligt att köpa ett förstahandskontrakt så länge det stod något kvar som man låtsades att man köpt för pengarna.

Hahaha vilket jävla svammel. ”Det är lagligt att snatta om man inte blir upptäckt” typ. Goddag yxskaft.
Citera
2023-08-14, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max-zorin
Tvättäkta bedragare är vad han är Chrille Skuldberg

Hahahahah chrille skuldberg. Vilket bra nick
Citera
2023-08-14, 18:15
Medlem
Chrippa " lejonet" Skuldberg. Aldrig att han ska öppna sin mun igen och låta hederlig.
Citera
2023-08-14, 18:16
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max-zorin
Tvättäkta bedragare är vad han är Chrille Skuldberg
Det är ju onekligen svårt att se det på något annat sätt. Han har skulder på mer än 1,8 miljoner. Redan stiget minst 22 k. Med tanke på att på det aktuella dokumentet från kronofogden är kredit skulderna på 377 k och vid konkursen 355 k.

Men en tvättäkta bedragare är vad han är, en nutidens Bontjuv. Han har delat ett kort där han kallas sig och Linne för Bonny and Clayd, ja lite lika faktiskt. Om Linnea väljer att vara kvar hos Chrippa, och det gör hon, hon ska visa världen. Kommer hon att få leva ett liv i ständig rörelse med Chrippa. Hoppas det inte slutar för Chrippa och Linnea som
för Bonny and Clayd, dödade av polisen.

Jag tänker oxå att det finns en risk att Chrippa har yttligare skulder. Till långivare som inte syns här. Och som inte riktigt respekterar att skulden ska drivas in på ett värdigt sätt.
Citera
2023-08-14, 18:21
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Chrippa " lejonet" Skuldberg. Aldrig att han ska öppna sin mun igen och låta hederlig.
Jag ser bara ett sätt för honom att rädda sitt ansikte, och det är att erkänna allt och ta på sig ansvaret. Släppa en video där han berättar varför det gick som det gick. Och sen sedan ta ett jobb, och fixa till så pengarna från social media gick till fogden. Och sen göra content om resan tillbaka. Då skulle han kunna återgå respekten.

För som det är nu, tycker jag C tappat ansiktet helt och står med rumpan bar.
Citera
2023-08-14, 18:27
Medlem
Citat:
Jag ser bara ett sätt för honom att rädda sitt ansikte, och det är att erkänna allt och ta på sig ansvaret. Släppa en video där han berättar varför det gick som det gick. Och sen sedan ta ett jobb, och fixa till så pengarna från social media gick till fogden. Och sen göra content om resan tillbaka. Då skulle han kunna återgå respekten.

För som det är nu, tycker jag C tappat ansiktet helt och står med rumpan bar.

Han ska även be om ursäkt till Rask och Julia då!

Linnea spring vid försök till första lån!
Citera
2023-08-14, 18:32
Medlem
Merrybums avatar
Så hysteriskt kul att Linnea jobbar som team ledare på Fair investments. Enligt Facebook började hon där 31/12-22. Undrar om hon kommer att skämmas när hon tar med Chrippa till jobbet.
https://fairinvestments.se/
Citera
2023-08-14, 18:36
Medlem
Citat:
Så hysteriskt kul att Linnea jobbar som team ledare på Fair investments. Enligt Facebook började hon där 31/12-22. Undrar om hon kommer att skämmas när hon tar med Chrippa till jobbet.
https://fairinvestments.se/

Haha det blir ju bara bättre och bättre.

Gissar att man rätt lätt kan få jobb där? Typ som Donken att komma in?
Citera
2023-08-14, 18:38
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Linnea spring vid försök till första lån!
Det tror inte jag, hon kommer att göra allt, hon har samma sorts stolthet som Chrippa. De flesta av oss skulle tycka att det stolta var att lämna. Men inte Linnea. Hon tycker hon bevisar oss fel genom att stanna.

Och jag tror, när nu Chrippa ’glömde’ datorn i Mjölby.
Och han behöver faktiskt en dator jätte jätte jätte mycket, en bra. Så är det klart att hon köpte en på avbetalning åt honom. Han lovade faktiskt att betala.
Citera
2023-08-14, 18:40
Medlem
Citat:
Det tror inte jag, hon kommer att göra allt, hon har samma sorts stolthet som Chrippa. De flesta av oss skulle tycka att det stolta var att lämna. Men inte Linnea. Hon tycker hon bevisar oss fel genom att stanna.

Och jag tror, när nu Chrippa ’glömde’ datorn i Mjölby.
Och han behöver faktiskt en dator jätte jätte jätte mycket, en bra. Så är det klart att hon köpte en på avbetalning åt honom. Han lovade faktiskt att betala.

Skapliga röda flaggor att hon lägger ut för en dator.
Citera
2023-08-14, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag fattar inte, han har alltså ansökt om personlig konkurs?

Detta utan att sälja sina klockor och märkeskläder.

Trodde han att han kunde konka, börja om på noll med allt han har i värde?

Konkursen gick inte igenom?

Han hade en enskild firma 1 år och det är det som konkursen handlar. Antagligen bara kört utgifter på det och sen när alla ville ha betalt så fanns inga pengar där. Och då så blir det konkurs och eftersom det är just enskild firma så blir Kräftan personlig betalningsskyldig till alla skulder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in