2023-08-14, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Sant, skrev fel. JKs beslut kan omprövas varje gång de anmäls så klart, men att ha lagt ner det över 50 gånger ger en viss inblick i gäddornas möjligheter och bäring i frågan.

De har många politiker i ryggen nu Dumpen, från SD, M och L framför allt.

JK är opolitisk. Att samma JK lägger ner 50 fall säger ingenting. Kunde varit 1 fall eller 5000.
Kommer en ny person på posten med en annan syn på saken kan vad som helst hända.
Poängen är att dumpen sitter inte så säkert som du försöker göra gällande.
I synnerhet inte heller nu när de helt plötsligt ger sig på de som enbart chattar, utan att söka träff.
Det kan mycket väl öppna en helt ny burk av maskar.

Sen får du gärna visa vart tidöpartierna stöttar dumpen någonstans.
Att de vill se över lagar för att stoppa barnpredatorer på nätet har inget med dumpen att göra.
Det är svaret på ett mycket snabbt växande problem, inte bara i Sverige.
Så, lugna dig lite med att banka dig på bröstet du.
Citera
2023-08-14, 23:42
Medlem
Citat:
Sant, skrev fel. JKs beslut kan omprövas varje gång de anmäls så klart, men att ha lagt ner det över 50 gånger ger en viss inblick i gäddornas möjligheter och bäring i frågan.

De har många politiker i ryggen nu Dumpen, från SD, M och L framför allt.

Riksdagspolitiker? Kommunpolitiker? Ministrar?
Citera
2023-08-14, 23:43
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Hur vet man att pengarna går dit de påstår?
De startade insamlingar för ett par månader sedan. De samlar fortfarande in pengar. Vad begär du att man ska göra?
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Oinformerade slutsatser? Lösryckta meningar? Jag tycker Sara är väl ganska tydlig med att hon tycker prostitution är bra. Sara ocensurerad utan propaganda. Hade hon varit politiker och jobbat med de frågor hon jobbar med hade hon ryckt direkt.
Kan du citera henne istället för att göra egna tolkningar. För trovärdigheten alltså.
Citera
2023-08-14, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
De startade insamlingar för ett par månader sedan. De samlar fortfarande in pengar. Vad begär du att man ska göra?
Kan du citera henne istället för att göra egna tolkningar. För trovärdigheten alltså.

Jag har citerat Sara typ tre fyra gånger.
Citera
2023-08-14, 23:46
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Jag har citerat Sara typ tre fyra gånger.
Nej det har du inte.
Källa+citering. Varsågod innan vi fortsätter avfärda allt som OT.

Vad begär du man måste göra för att starta insamling för välgörenhet?
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Vad är egentligen ett barn? Pratar vi prepubertala, upp till 15 eller upp till 18? När är det hemskt och när är det helt okej? Det dumpen gör jagar ju också de som vill utnyttja 13-14-åringar att söka efter 15-16-åringarna, hur mycket bättre blir det av det egentligen, helt ärligt?
Ord som prepubertala är termer du bör undvika.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Barn
Senast redigerad av LeCastle 2023-08-14 kl. 23:49.
Citera
2023-08-14, 23:49
Medlem
Citat:

Å det minsta kan man ju begära att de ska redovisa vart pengarna går naturligtvis.
Hade jag betalat medlemsskap så hade jag förväntat mig nytta för pengarna.
Jag hade definitivt inte blivit glad om det visat sig att de använt dem för att åka på semester till Thailand.
I övrigt låter det inte som mycket till medlemsskap..mer som en donation helt enkelt.
Citera
2023-08-14, 23:51
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Å det minsta kan man ju begära att de ska redovisa vart pengarna går naturligtvis.
Hade jag betalat medlemsskap så hade jag förväntat mig nytta för pengarna.
Jag hade definitivt inte blivit glad om det visat sig att de använt dem för att åka på semester till Thailand.
I övrigt låter det inte som mycket till medlemsskap..mer som en donation helt enkelt.

Men om de påbörjar en insamling så kan de inte göra så mycket mer för stunden. Att du gissar dig till att pengarna inte går till ändamålet som du säger är helt infantilt och löjeväckande.

För övrigt är medlemskapet mer motiverande för folk eftersom deras målgrupp vill stödja barn som behöver hjälp.
Senast redigerad av LeCastle 2023-08-14 kl. 23:56. Anledning: Stavfel.
Citera
2023-08-14, 23:56
Medlem
Citat:

Men om de påbörjar en insamling så kan de inte göra så mycket mer för stunden. Att du gissar dig till att pengarna inte går till ändamålet som du säger är helt infantilt och löjeväckande.

I övrigt att medlemskapet mer motiverande för folk eftersom deras målgrupp vill stödja barn som behöver hjälp.

Möjligt att jag är snabb på bollen, beror nog på min extrema brist på förtroende för det där gänget.
Blir intressant att se vad det blir av det. 350000 får man inte speciellt mycket för när man pratar om att ge stöd till vuxna som traumatiserats som barn..det var väl ungefär så de skrev va?
Citera
2023-08-14, 23:58
Medlem
Citat:
Riksdagspolitiker? Kommunpolitiker? Ministrar?
Här är Justitieministerns sammanfattande svar i en debatt i februari i år. Pontus Anderssons (SD) interpellation.

Hela debatten: https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/interpellation/forberedelse-for-kontakt-med-barn-i-sexuellt-syfte_ha10154/

Här är några av de riksdagsledamöter som motionerat om att ändra lagstiftningen i enighet med Dumpens förslag:

Juno Blom L

Magdalena Schröder M

Ann Sofie Lifvenhage M

Ulrika Karlsson M

Hans Hoff S

Ola Johansson C

Helena Wilhelmsson C

Ulrika Jörgensen M

Pernilla Stålhammar MP

Annika Kirvonen Falk MP

Hillevi Larsson S

Hannah Bergstedt S

Carina Ohlsson S

Alexandra Anstrell M

Sofia Westergren M

Roger Hedlund SD

Runar Filpe SD

Boriana Åberg M

Eva Lindh S

Richard Jomshof SD

Åsa Eriksson S

Solveig Zander C

Helena Vilhelmsson C

Serkan Köse S

Betty Malmberg M

Pål Jonson M

Désirée Pethreus KD

Åsa Eriksson S

Marlene Lund Kopparklint M

Roland Utbult KD

Tuve Skånberg

Tomas Kronståhl S

Saila Quicklund M

Markus Wiechel SD

Maria Malmer Stenergard M

Maria Rosvall M

Sultan Kaihan S

Åsa Lindhagen MP

Ann-Christine Frrohm Utterstedt SD

Amine Kakabaveh

Jennie Åfeldt SD

Johanna Jönsson C

Lawen Redar S

Jan R Andersson M

Anders Hansson M

Thomas Hammarberg S

Fredrik Lundh Sammeli S

Lina Nordquist L

Andreas Carlsson KD

Johan Forssell M

Marléne Lund Kopparklint M

Alexandra Anstrell S

Mikael Eskilandersson SD

Mikael Damberg S

Katja Niberg SD

Adam Marttinen SD
Citera
2023-08-14, 23:59
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Möjligt att jag är snabb på bollen, beror nog på min extrema brist på förtroende för det där gänget.
Blir intressant att se vad det blir av det. 350000 får man inte speciellt mycket för när man pratar om att ge stöd till vuxna som traumatiserats som barn..det var väl ungefär så de skrev va?
”Som medlem i Föreningen Dumpen har du aktivt medverkat till att någon kan avsluta kampen för att få vård.
Istället kommer de tack vare er att kunna kämpa för att bearbeta sitt trauma så att de på sikt kan få möjlighet att leva och må bra.”

Du vet ju inte hur många medlemmar som finns där heller.

Du får ifrågasätta det men har du inga bevis så är det bättre att du behåller spekulationerna för dig själv. Det ser så förbaskat idiotiskt ut. Tänk innan du skriver.
Citera
2023-08-15, 00:01
Medlem
Citat:
Här är Justitieministerns sammanfattande svar i en debatt i februari i år. Pontus Anderssons (SD) interpellation.

Hela debatten: https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/interpellation/forberedelse-for-kontakt-med-barn-i-sexuellt-syfte_ha10154/

Här är några av de riksdagsledamöter som motionerat om att ändra lagstiftningen i enighet med Dumpens förslag:

Juno Blom L

Magdalena Schröder M

Ann Sofie Lifvenhage M

Ulrika Karlsson M

Hans Hoff S

Ola Johansson C

Helena Wilhelmsson C

Ulrika Jörgensen M

Pernilla Stålhammar MP

Annika Kirvonen Falk MP

Hillevi Larsson S

Hannah Bergstedt S

Carina Ohlsson S

Alexandra Anstrell M

Sofia Westergren M

Roger Hedlund SD

Runar Filpe SD

Boriana Åberg M

Eva Lindh S

Richard Jomshof SD

Åsa Eriksson S

Solveig Zander C

Helena Vilhelmsson C

Serkan Köse S

Betty Malmberg M

Pål Jonson M

Désirée Pethreus KD

Åsa Eriksson S

Marlene Lund Kopparklint M

Roland Utbult KD

Tuve Skånberg

Tomas Kronståhl S

Saila Quicklund M

Markus Wiechel SD

Maria Malmer Stenergard M

Maria Rosvall M

Sultan Kaihan S

Åsa Lindhagen MP

Ann-Christine Frrohm Utterstedt SD

Amine Kakabaveh

Jennie Åfeldt SD

Johanna Jönsson C

Lawen Redar S

Jan R Andersson M

Anders Hansson M

Thomas Hammarberg S

Fredrik Lundh Sammeli S

Lina Nordquist L

Andreas Carlsson KD

Johan Forssell M

Marléne Lund Kopparklint M

Alexandra Anstrell S

Mikael Eskilandersson SD

Mikael Damberg S

Katja Niberg SD

Adam Marttinen SD

De stödjer väl mer ett lagförslag än Dumpen? Eller dessa kommer ut som Dumplings nu?
Citera
2023-08-15, 00:02
Medlem
Citat:
JK är opolitisk. Att samma JK lägger ner 50 fall säger ingenting. Kunde varit 1 fall eller 5000.
Kommer en ny person på posten med en annan syn på saken kan vad som helst hända.
Poängen är att dumpen sitter inte så säkert som du försöker göra gällande.
I synnerhet inte heller nu när de helt plötsligt ger sig på de som enbart chattar, utan att söka träff.
Det kan mycket väl öppna en helt ny burk av maskar.

Sen får du gärna visa vart tidöpartierna stöttar dumpen någonstans.
Att de vill se över lagar för att stoppa barnpredatorer på nätet har inget med dumpen att göra.
Det är svaret på ett mycket snabbt växande problem, inte bara i Sverige.
Så, lugna dig lite med att banka dig på bröstet du.

Justitieminister Gunnar Strömmer (M)
Herr talman! Jag vill börja med att tacka Pontus Andersson (SD) för att han lyfter denna utomordentligt viktiga fråga. Jag känner stor respekt för Pontus Anderssons djupa engagemang när det gäller både de politiska frågor som dessa fall aktualiserar och, förstås, den förfärliga brottslighet som alltför många barn utsätts för på det här sättet.

Vi är ändå överens om väldigt mycket, till exempel att försök till sådana här övergrepp också ska vara kriminaliserat, vilket är fallet genom gromningsbrottet. Om någon tar kontakt med ett barn i syfte att begå ett övergrepp är detta straffbart även om övergreppet inte äger rum. Detta är utomordentligt viktigt, och jag är öppen för att göra dessa regler ännu skarpare och tuffare.

Den specifika fråga som Pontus Andersson lyfter rör om det även ska vara brottsligt om den som är på andra sidan, det vill säga brottsoffret, inte är ett barn utan en vuxen som utger sig för att vara ett barn. Jag har väldigt lätt att känna respekt för även den frågans betydelse. Inte minst moraliskt kan vi bli väldigt upprörda också över den situationen.

Sedan är frågan om det också ska vara straffbart - om provokationer ska leda till straffbarhet. Detta är en av de frågor vi har sagt att vi ska titta på inom ramen för Tidöavtalet. Det handlar i så fall inte om brottsprovokation utförd av var och en utan av polisen. Ska detta över huvud taget vara tillåtet och, om det ska vara det, för vilka brott? Vi har sagt att vi ska titta särskilt på sexualbrott.

Låt oss avsluta i samstämmighet och säga att detta är den vidrigaste brottslighet man kan tänka sig mot barn. Vi har ett gemensamt ansvar att göra allt vi kan för att skyddet ska stärkas.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/interpellation/forberedelse-for-kontakt-med-barn-i-sexuellt-syfte_ha10154/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in