2023-08-14, 21:15
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Jag har redan fattat att du inte ser problemet. För, precis som dumpen bryr du inte om barn. De är bara en lämplig ursäkt för att hata på nätet.

Det förvånar mig att det finns en sådan monumental blindhet inför Patrik och Saras oseriösa metoder.

Precis som du skriver, bryr man sig om barn på allvar beter man sig inte som Dumpen.
Citera
2023-08-14, 21:18
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Operation torsk? Nej. Är Dumpen med där och pilkar?

Hittade du källa på Patriks påstådda sexköp?
Citera
2023-08-14, 21:21
Moderator
Mappings avatar
Nu är jag trött på all käbbel mellan en handfull användare här inne som bara lusar ner tråden med chat-liknande meddelanden och diverse påhopp. Läs moderatormeddelandet; tråden är INTE till för att anklaga varandra för det ena och det andra, eller för att diskutera lämpligheten med pedofili, prostitution eller annat. Kommunikation direkt med andra personer i tråden tas via PM och torgförs INTE i tråden. Jag rekommenderar också att sluta upp att göra RPs på inlägg enkom för att innehållet inte råkas falla anmälaren i smaken. Att okynnesrapportera andras inlägg kommer att få konsekvenser. Tråden är till för att diskutera Dumpen och dess verksamhet. Skärpning, annars kommer varningar som ett brev på posten.
/Mod
Citera
2023-08-14, 21:22
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Det förvånar mig att det finns en sådan monumental blindhet inför Patrik och Saras oseriösa metoder.

Precis som du skriver, bryr man sig om barn på allvar beter man sig inte som Dumpen.

Det är inte du som dikterar hur de väljer att hantera ett väldigt stort problem män har att hålla sig till lagen. Dumpen gör inget kriminellt. Är metoderna oseriösa? Tolkningsfråga. Finns inga studier på deras metoder så tolkningen har ingen grund utöver enskilda åsikter.
Citera
2023-08-14, 23:15
Medlem
Citat:
Jaha, men där ser man, Sara borde alltså då fatta att barn far illa och prostitution har ett samband. Ändå tycker hon prostitution är okej.
Tycker du ska läsa mer på Dumpen, inte ta lösryckta meningar ur kontext och dra oinformerade slutsatser.
Citera
2023-08-14, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Om polisen får grooma de som är ute efter barn att våldta skyddar så klart barn. En del slutar söka barn och det är större risk att andra åker dit och döms. Straffen ska ju vara av den art att de skyddar barn så minst femton-tjugo år för att ha förberett för att våldta ett barn är lämpligt.

Vad är egentligen ett barn? Pratar vi prepubertala, upp till 15 eller upp till 18? När är det hemskt och när är det helt okej? Det dumpen gör jagar ju också de som vill utnyttja 13-14-åringar att söka efter 15-16-åringarna, hur mycket bättre blir det av det egentligen, helt ärligt?
Citera
2023-08-14, 23:21
Medlem
Citat:
Jag godkänner inte dumpens metoder, och jag anser att de är extremt oseriösa. De borde bli av med utgivningstillståndet.
vem bryr sig om vad gubben Qtip anser då justitieombudsmannen lagt ner samtliga, över 50, anmälningar mot Dumpen. Tror det finns betydligt bättre koll på exakt precis allt där.
Citera
2023-08-14, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
vem bryr sig om vad gubben Qtip anser då justitieombudsmannen lagt ner samtliga, över 50, anmälningar mot Dumpen. Tror det finns betydligt bättre koll på exakt precis allt där.

Du menade väl ändå justitiekanslern va? Apropå koll…
JKs beslut idag är inte hugget i sten. Kan räcka med en ny person på posten för att ta saker i en helt annan riktning.
Citera
2023-08-14, 23:29
Medlem
Citat:
Jaha, men där ser man, Sara borde alltså då fatta att barn far illa och prostitution har ett samband. Ändå tycker hon prostitution är okej.

Misstror dig inte men var har Sara skrivit att prostitution är ok? Hon tänkte ju spöa några utländska svettiga snubbar inne på nattklubben som tänkt sätta på vuxna horor. Står i artikeln i senaste update. Nu är Dumplingarna bakis på hotellrummet så det blir brunch och sen ytterligare en sån där ogenomtänkt artikel i festmiljö. Kanske lite mer psykologsnack med lite tur.
Citera
2023-08-14, 23:32
Medlem
Citat:
Du menade väl ändå justitiekanslern va? Apropå koll…
JKs beslut idag är inte hugget i sten. Kan räcka med en ny person på posten för att ta saker i en helt annan riktning.
Sant, skrev fel. JKs beslut kan omprövas varje gång de anmäls så klart, men att ha lagt ner det över 50 gånger ger en viss inblick i gäddornas möjligheter och bäring i frågan.

De har många politiker i ryggen nu Dumpen, från SD, M och L framför allt.
Citera
2023-08-14, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Tycker du ska läsa mer på Dumpen, inte ta lösryckta meningar ur kontext och dra oinformerade slutsatser.

Oinformerade slutsatser? Lösryckta meningar? Jag tycker Sara är väl ganska tydlig med att hon tycker prostitution är bra. Sara ocensurerad utan propaganda. Hade hon varit politiker och jobbat med de frågor hon jobbar med hade hon ryckt direkt.
Citera
2023-08-14, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Misstror dig inte men var har Sara skrivit att prostitution är ok? Hon tänkte ju spöa några utländska svettiga snubbar inne på nattklubben som tänkt sätta på vuxna horor. Står i artikeln i senaste update. Nu är Dumplingarna bakis på hotellrummet så det blir brunch och sen ytterligare en sån där ogenomtänkt artikel i festmiljö. Kanske lite mer psykologsnack med lite tur.

Här: (FB) Skvaller om Paolo Roberto - "Kungen av Kungsan"

Att hon vill spöa de där svettiga snubbarna är väl för att de är fel typ av prostituerade att köpa sex ifrån. Vissa horor går tydligen bra, enligt Sara, att köpa sex av. Rättvisemärkta horor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in