Citat:
Självklart ska man lämna en man som misshandlar. Du skriver att du har flera vuxna söner, kan inte de hjälpa dig att slänga ut skitstöveln? Bra civilkurage att din yngre son försvarade dig men nu sitter han i skiten pga att du inte varit stark nog att slänga ut hans ” bonuspappa”. Att du håller kvar vid en misshandlande man så att denna situation uppstår har kommit att ställa till det för din son nu när han får en misshandelsmisstanke för evigt över sig, det är verkligen inte gott föräldrarskap. För hans skull borde du skickat misshandlaren på dörren för länge sedan. Trots ditt kaxiga och hotfulla språk gentemot alla här på FB som säger samma som jag skiver här så vet du nog innerst inne att vi har rätt.
Jag vet att många kvinnor blir fast i destruktiva förhållanden av någon sorts tro att ” han älskar mig innerst inne” och ” det är bara alkoholen/ drogerna/ etcetc som gör honom så”. Nej, älskar man någon stampar man inte på personens revben eller slänger dem på en grill!
Vare sig din förmenta långa vårdutbildning eller höga inkomst avgör om du är WT eller ej, snarare beror denna bedömning på hur man styr upp sitt liv och sina privata relationer,bedömningen är oberoende av utbildningsnivå och inkomst. Skaffar man barn och sedan låter dem lida av att en ny partner gör livet till ett helvete både för barnen och för en själv är man WT, vare sig man är professor eller undersköterska.
Jag förstår att du reagrerar automatiskt med grovkäftat försvar, situationen är kaotisk för din familj just nu. Men när det förhoppningsvis lugnat sig, dina skador läkt o sonen kommit ut ur häktet, hoppas jag att du inser att din sambo bör visas på dörren fortare än kvickt, för din egen och för din sons skull. Lycka till!