2023-08-13, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauropod
Kanske inte så lätt. Har du upplevt kärlek? Som sagt alkohol förstör.

Självklart ska man lämna en man som misshandlar. Du skriver att du har flera vuxna söner, kan inte de hjälpa dig att slänga ut skitstöveln? Bra civilkurage att din yngre son försvarade dig men nu sitter han i skiten pga att du inte varit stark nog att slänga ut hans ” bonuspappa”. Att du håller kvar vid en misshandlande man så att denna situation uppstår har kommit att ställa till det för din son nu när han får en misshandelsmisstanke för evigt över sig, det är verkligen inte gott föräldrarskap. För hans skull borde du skickat misshandlaren på dörren för länge sedan. Trots ditt kaxiga och hotfulla språk gentemot alla här på FB som säger samma som jag skiver här så vet du nog innerst inne att vi har rätt.

Jag vet att många kvinnor blir fast i destruktiva förhållanden av någon sorts tro att ” han älskar mig innerst inne” och ” det är bara alkoholen/ drogerna/ etcetc som gör honom så”. Nej, älskar man någon stampar man inte på personens revben eller slänger dem på en grill!

Vare sig din förmenta långa vårdutbildning eller höga inkomst avgör om du är WT eller ej, snarare beror denna bedömning på hur man styr upp sitt liv och sina privata relationer,bedömningen är oberoende av utbildningsnivå och inkomst. Skaffar man barn och sedan låter dem lida av att en ny partner gör livet till ett helvete både för barnen och för en själv är man WT, vare sig man är professor eller undersköterska.

Jag förstår att du reagrerar automatiskt med grovkäftat försvar, situationen är kaotisk för din familj just nu. Men när det förhoppningsvis lugnat sig, dina skador läkt o sonen kommit ut ur häktet, hoppas jag att du inser att din sambo bör visas på dörren fortare än kvickt, för din egen och för din sons skull. Lycka till!
Citera
2023-08-13, 20:02
Medlem
Sesambiffs avatar
Varför skrivs det inget om att den skadade mannen är anhållen?
Citera
2023-08-13, 22:06
Medlem
Hur kan nån med ett trädgård och städ företag utan uppdrag tjäna pengar? Måste ha klippt många såna träd som i karatekid med dom ninjakrigare kunskaper och smyga i skogen. Längtar redan till man ska upp i stugan
Citera
2023-08-13, 22:22
Medlem
Skid åkare???
Citera
2023-08-13, 22:47
Medlem
Citat:
Är rätt bra att smyga i skogen och ta dem som ger sig på min familj....så ge er. Nu har ni fått svar.

Men snälla Camilla (du skrev ditt namn frivilligt). Både jag samt halva Jämtland vet att både du och din make är glad i flaskan och detta är inte första gången. Tycker din son reagerade som förväntat, dvs vilja försvara sin mamma och hoppas verkligen inte på att han får något straff för att du inte lämnar din make. 5 sidor om denna händelse och du står för 4 av dom, där de flesta är hot mot andra på flashback. Missrikta inte din ilska över din situation mot andra än din "man", hur man nu kan kalla en kvinnoboxare för man. Du säger att du ska anmäla för förtal till höger och vänster, för vad? Du skriver och bekräftar allt själv i dina inlägg.

Se denna handling din son gjorde som ett tecken att lämna R. Han är beredd att få ett straff för att skydda dig, låt det inte bli för inget.
Citera
2023-08-13, 22:47
Medlem
Ja hon är känd hos polisen, riktigt känd hos polisen om man säger s
Citera
2023-08-13, 23:14
Medlem
Finns nog inte många skidåkare här
Citera
2023-08-13, 23:26
Medlem
Tabletter och alkohol är ingen bra kombination 🙂
Citera
2023-08-13, 23:31
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Känner du mannen? Eftersom du skriver så??

Nej, jag vet inte ens vilka ni är. Jag syftade på att det var osannolikt att mannen skulle vara anhållen med tanke på att media inte rapporterar någonting om det.
Du skriver att han misshandlat förr och nu, är han dömd? Hur många anmälningar finns det mot honom?
Citera
2023-08-14, 17:29
Medlem
Denna sauropod’s tidigare inlägg i andra ämnen är ganska så intressanta, där framgår i flera inlägg hur beroende av diverse narkotikaklassade mediciner personen är.
Flera av medicinerna kan jag inte tänka mig ska intas med alkohol!
Har läst alldeles för många fup i div brottsmål där dessa substanser är inblandade.
Nästa gång slutar det väl som med kvinnan utanför Hudiksvall om inte kvinnan söker och tar emot den hjälp som finns att få.
Citera
2023-08-14, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleplum
Denna sauropod’s tidigare inlägg i andra ämnen är ganska så intressanta, där framgår i flera inlägg hur beroende av diverse narkotikaklassade mediciner personen är.
Flera av medicinerna kan jag inte tänka mig ska intas med alkohol!
Har läst alldeles för många fup i div brottsmål där dessa substanser är inblandade.
Nästa gång slutar det väl som med kvinnan utanför Hudiksvall om inte kvinnan söker och tar emot den hjälp som finns att få.
Så tragiskt, i synnerhet som det förefaller finnas hyfsat unga barn i familjen. Verkar således, om uppgifterna stämmer, som en ganska dysfunktionell familj. Hoppas att de kan få hjälp, för barnens skull.
Citera
2023-08-14, 19:09
Medlem
Citat:
Är rätt bra att smyga i skogen och ta dem som ger sig på min familj....så ge er. Nu har ni fått svar.
Varför ger du dig inte på han som misshandlat dig om du nu är så bra på att smyga i skogen och ta dom som ger sig på din familj? Uppenbarligen har mannen misshandlat dig, alltså gett sig på dig och din son vilket borde räknas som din familj. Känns som att du mest snackar skit.
Du behöver uppenbarligen vård inom psykiatrin eftersom du tror att en människa som misshandlar en annan kan älska denna person
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in