2023-08-14, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Ja, OCH???

Varför sitter du och försöker diskutera någonting som ALDRIG kommer att hända??

Har du ingen som helst slutledningsförmåga till att styra dina fötter eller sinne till verklighetens utpost?

Som sagt - SLUTA NU! Med detta jävla snorungehittepå HÄR!

Skall du hävda ruebeln vara skridande valuta i Ukraina efter att "Ryssland" tagit över, så skall du fan ta mig också ha lite förklaringar på HUR det skall ske. Annars sitter du och skiter i kattlådan medans klorna väntar på din exit.

Sluta som sagt upp med att tala till mig som om att jag vore efterbörd av jagodina!.

Det enda jag gjort där var att städa upp, så visa tacksamhet istället ok. Till både mig och SVERIGE!
Rubel är införd i alla annekterade områden i Ukraina ink Krim.
Inte ens det vet du, du har ju fan noll koll.
Gulaschsoppa ger inte mycket näring till hjärnan.
Det enda som Ungern är känt för.
Citera
2023-08-14, 20:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederhosen
Däremot har jag lite svårt att förstå varför Rysslands ekonomi påverkats negativt då de ju bara gör en smärre special militäroperation som dessutom går helt enligt plan.

Dessutom tjänar de ju på sanktionerna har vi fått höra i 1½ år.
Citera
2023-08-14, 20:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Idiot, om Ryssland ockuperar hela Ukraina så införs Rubel där som valuta.

Kanske, men om det kommer en armé av kentaurer och intar Ukraina så införs träpengar. Jag menar, om vi ska fantisera så varför begränsa oss?
Citera
2023-08-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Inte bara att juden zirinovskij ville ha tillbaka Alaska men att han dessutom ville att ryska mongol soldater skulle vattna sina fötter i Indiska Havet.....

Minns det, Kreml-mongolerna vill i princip sprida sig och sin smuts överallt, men ingen vill höra till dom eller ha dom som grannar. Som att bo granne med zigenare eller pedofiler, ingen gör det frivilligt.
Citera
2023-08-14, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Oj oj oj. Minnet sviker hos vissa. Väst ville inte förhandla???

Från ett av mina tidigare inlägg.

Ska vi förhandla eller Rysk förhandling

Ryssarna har en utpräglad förmåga att sätta krav som är vansinniga.
Men man kan också likna det med att du måste sikta på stjärnorna, för att nå molnen.
Det är en form av rysk retorik, som tillämpas på alla plan.
Ger du ryssen en chokladbit, så börjar denne genast och fundera på hur han kan få hela asken. Chokladbiten var ju gratis!

På samma sätt används hot. Kärnvapen ex.
Testa dina motståndare. Är de veka i köttet eller är de en riktig karl?
Ligger i ryssen natur att gapa och skrika samt hota. Det är så de fungerar, helt enkelt.
Vi i väst förstår inte spelet och gör en tolkning av personen.
Galen eller dum i huvudet? Valfritt.

Sedan är det intressant att se vilka svar, som ryssen inte vill ha/förväntar sig att få.

17 december 2021
Ryssland lägger fram två fördrag. Ett med Nato. Ett med USA.
De var definitioner på en ny världsordning.
I kort, Nato drar sig tillbaka till 1997 års gränser.
Därtill skulle Ukraina plockas bort från all framtida möjlighet till att bli medlem i Nato.
Detta var krav. Ingen diskussion.
I sin helhet. Ingen förhandling.
Inte minst, man skulle ha svar fort!
Detta var ultimata krav och inget man tänkte backa på, då man också gjorde detta offentligt för alla att se.

Kraven var omöjliga att godkänna, så klart. Skulle man kasta ut Polen, Estland, Lettland och Litauen till att börja med?
Ryssarna gjorde med detta klart för alla att man tänkte gå i krig.
Därmed fanns/finns det också gränser för hur långt ryssarna tänkte gå. Till 1997 års gränser!
(nu är det väl få som tror att de har denna förmåga längre, i v f inte just nu. Får Ryssland rusta upp sig, så vet vi vart man vill)
Till detta ville Ryssland förhandla bort folkrätten, för östeuropa. Både vad det gällde Nato och EU.
Här skulle Ryssland ha veto. Man talade om mindre stater. Det är väl alla mindre än Ryssland.
Allt baserat på olikheterna kring synen på system
EU:
Demokrati eller folkstyre, fri marknad och en rättsstat. (detta var ett problem i samband med diskussionerna 2014 aka Euromajdan. Kommer skriva om detta senare.)
Ryssland:
regimens(elitens) grepp om makten, elitkontrollerad ekonomi, autokrati samt (arbiträr)/godtycklig tillämpning av lagen.

Man kan klart och tydligt se två helt olika spelsystem.
För de flesta i väst, är den ryska modellen helt förkastlig.
Rysslands anfallskrig mot Ukraina är ganska simpelt. Det var Obamas uttalande om Ryssland som triggade Putin, som blev riktigt arg.
Obama sa ungefär såhär och Putin blev riktigt förbannad av det. Han lär ha gått bärsärkargång efter det.
"Ryssland är inte en världsmakt mera, bara en regional maktfaktor "
Citera
2023-08-14, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Lite pinsamt inlägg för någon som inte förstod vad klusterbomber gör för skada och påverkan. Ska vi gå tillbaka i tiden och plocka fram dina inlägg gällande dessa kanske?

Du hade inte ens förmågan att förstå att klusterbomber kan göra stor nytta på ett minfält!
Kan inte du tala om det för Zelinsky, så slipper ukrainska soldater kräla runt i minfälten och desarmera minor manuellt.
Citera
2023-08-14, 20:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Europas svar tycker jag kan sammanfattas med ”för lite och för sent”. Det fans kanske nio månader då vi kunde sett till att utgången blivit en annan. Nu tror jag dess värre att det fönstret är stängt.

Och därför - om jag får gissa - är du en stark förespråkare för ’fredssamtal’? Ja?
Citera
2023-08-14, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Rysslands anfallskrig mot Ukraina är ganska simpelt. Det var Obamas uttalande om Ryssland som triggade Putin, som blev riktigt arg.
Obama sa ungefär såhär och Putin blev riktigt förbannad av det. Han lär ha gått bärsärkargång efter det.
"Ryssland är inte en världsmakt mera, bara en regional maktfaktor "

Vilket ju bara var sanningen, en annan sanning var när John McCain sa att Ryssland inte är ett land utan en bensinmack.
Citera
2023-08-14, 20:46
Medlem
Citat:
Är den??? Du menar på att den är en legitim och fungerande valuta i Cherson och Kharkiv?

Och pssssssst. Ungern är känt för en jävla massa fina saker och vet DU VAD, det är INTE Gulash då. Ditt stackars jävla SVENSKA OFFER. Även om du faktiskt kommer från just vad jag sade innan, så vet du TROTS det inget om varken Ungern,mat, Ukraina eller förmodligen inte ens Serbien.

Nej, Pratar man om Gulasch som du sade, så skall du se att det inte är Ungern som hamnar som svar på det. Men som efterbliven tredjeparts-svensk så tror du ju på det lika mycket som du tror på bitchute och socialbidrag.

Jävla avskräde till sekundär avfällning till att sitta här och prata om både Ukraina som soppor och metabolism.

Skaffa dig ett pris på kalotten så skall du få en gratis kopp...kaffe, inte gulasch eller rysk diesel alldeles gratis. I metabolismens namn SÅ KLART
Citera
2023-08-14, 20:46
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Kan inte du tala om det för Zelinsky, så slipper ukrainska soldater kräla runt i minfälten och desarmera minor manuellt.

Det gör de tack vara dina vänner, det hade de inte behövt om dina vänner hållit sig hemma *smartass*.
Citera
2023-08-14, 20:48
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ryssen gjorde en attack igår mot Andriivka söder om Bakhmut. Filmen är från strax öster om Andriivka. Ryssen ska ha gått på pumpen rätt ordentligt där. Lite oklart om UAF redan intagit Andriivka dock??

Citat:
The third assault brigade smashed a column of Pod*r equipment and eliminated an entire unit of the occupiers near Bakhmut!

The enemy made attempts to counterattack in the area of ​​Andriivka settlement. The enemy's reserves were involved - units of the 83rd odshbr of the Russian Federation.

The stormtroopers successfully repelled the attack, the offensive failed, and the Russians suffered heavy losses in equipment and manpower.

The commander of the "Espanyola" platoon was eliminated, as well as an entire enemy company. About 40 occupants are from the 200s, and another 25 are from the 300s. Three T-90M tanks and two armored combat vehicles of the occupiers were hit.

https://twitter.com/markito0171/status/1691149971603468295
Citera
2023-08-14, 20:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Men vännen, du är allt ganska korkad du.

Försök betala med rubel i Zaporizhia, huvudstaden i den ’ryska’ oblasten med samma namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in