2023-08-14, 19:56
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Vad tycker USA om att dröm/moderlandet även innefattar Alaska?

Med tanke på att "imperiet" under sin offensiva pånyttfödelse ligger nedgrävda på den urkainska vishan sedan ~1 år så tror jag jänkaren tar dylika bilder med ro. De kanske rentav skrattar sig harmynta som resten av den civiliserade världen gör åt detta statiska rövhål till nation.

Blev nyfiken på vad tsardömet sålde territoriet för en gång i tiden nu när delstaten kom på tal. Visste att det var kaffepengar i sammanhanget men hade ingen aning om att man praktiskt taget gav bort plätten.

Citat:
[...] in 1867 for US$7.2 million (equivalent to $151 million in 2022).
- wiki, ang. försäljningen
https://en.wikipedia.org/wiki/Alaska
Citera
2023-08-14, 19:59
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Hypotetiskt: Vad skulle hända om ryssarna drog en drönare rätt i planeten på finansministern när han var i Kiev?
Skulle Tyskland snäppa upp något i kriget då?
Det skulle ta hus i helvete.
Inte enbart Tyskland utan även Nato.
Citera
2023-08-14, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej det har dom förvisso inte. Men varken USA, Ryssland eller Kina respekterar folkrätten /internationella konventioner om de anser vitala nationella säkerhetsintressen vara hotade.

Det är verkligheten som skall hanteras även om utopin är vackrare.

Själv tycker jag Ukraina gör helt rätt.
Hårt mot hårt, sen att Europa fick tummen jävligt sent var synd. Men nu tuffar det på och snart får Ukraina mer och bättre vapen samt flyg.
Ta fighten eller leva som kuvad av en rubbad nation.
Citera
2023-08-14, 20:03
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Det skulle ta hus i helvete.
Inte enbart Tyskland utan även Nato.
Det hade varit spännande.
Nästan så jag hoppas att de lyckas med något liknande.
Citera
2023-08-14, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Tycker nog det låter rätt stabilt. Med rysk erövring hade Hryvnian i nuläget varit 2 öre, räntan 340 % samt de flesta ukrainska städer ödelagda och den ryska efterblivenheten hade börjat bre ut sig. Nu har ukrainarna åtminstone hälsan kvar och möjligheten att återuppbygga landet. Samt man kan se fram emot åtskillig rysk BONK framöver när omvärlden steppar upp stödet
Förbannat bra svar på DETS dumma fråga och påstående.

Tack för att det finns folk som tar tiden till att delge RIKTIG information baserad på kunskap här!

(384% skulle det bara dock )
Citera
2023-08-14, 20:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
En liten lektion i hur man ljuger för ledningen i Moskva för att rädda sitt eget skinn https://twitter.com/wartranslated/status/1691111570406055936

Ett gott tecken, när de ljuger sådär så blir det svårare att lösa problemen de har, de skjuter det bara på framtiden.
Citera
2023-08-14, 20:09
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
WP om en ukrainsk soldats mardröm i rysk fångenskap

Wagner’s prisoner of war: A Ukrainian soldier’s 46-day nightmare
Russian mercenaries captured Ilia Mykhalchuk outside Bakhmut. They amputated his arms in a dark basement, he says, and subjected him to mind-bending psychological abuse.
https://www.washingtonpost.com/national-security/2023/08/13/wagner-prisoner-of-war/
Citera
2023-08-14, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Nej, det är allvar. Det har sagts av Putin själv att han tänker ogiltigförklara USAs köp av Alaska.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA....och....OCH???? Det är som att min skithusstol skulle säga åt mig att jag inte får lov att slänga skithuspapper i hans gap.

Sluta nu för helvete! Det blir lyteskomik på högsta nivå när man sisådär lite ALLT FÖR SENT kommer med konstateranden som avgjordes ENDAST pågrund utav att de stackars ryssarna som var där DÅ, INTE kunde ta hand om varken landytan eller sig själva. Var istället lite förståndig och FÖRSTÅ resultatet utav historien för vad det ÄR istället för att sitta och gråta rysstårar för något ni SJÄLVA SKAPAT.

Det är ju nästan lite Solovyov-klass på dig nu
Citera
2023-08-14, 20:11
Medlem
Reimers avatar
Tufft läge för ryssarna vid fronten, en hyfsat lågmäld analys av en rysk militärbloggare.

Citat:
Rare, sober post from RU milblogger Zhivov talking about the difficulties they are facing all along the front currently.

Some copium in there regarding available UA forces and “just hold on for another month” but that’s to be expected.

“The last days have become a difficult test on all fronts..

Kyiv actively uses terrorist methods, shelling bridges and warehouses in the rear, arranges explosions and sabotage..

It gets to the point that the HIMARS spends two or three rockets on a trench..

[Ru soldiers] need support, reinforcement, rotation, help.”

https://twitter.com/ItsArtoir/status/1691113527669325824
Citera
2023-08-14, 20:14
Avstängd
smaug20017s avatar
Dessa mongoliska krigsfångar från uralia hade inte haft några tänder kvar efter mitt möte med dem...

https://twitter.com/Feher_Junior/status/1690994433397829632
Citera
2023-08-14, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Förbannat bra svar på DETS dumma fråga och påstående.

Tack för att det finns folk som tar tiden till att delge RIKTIG information baserad på kunskap här!

(384% skulle det bara dock )
Idiot, om Ryssland ockuperar hela Ukraina så införs Rubel där som valuta.
Citera
2023-08-14, 20:17
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ukraina får se det som ett tröstpris att dom kan attackera en bro då och då.
Joe Biden är långt ifrån nöjd med det

Inte nöjd? Jag har ju annars av diverse kännare på detta forum förstått att kriget är helt orkestrerat från Washington, där det inte handlar om att Ukraina skall vinna då USA/NATO av diverse orsaker tjänar på ett långt och utdraget krig. Menar du på att dessa har fel?

Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
En ukrainsk Hryvnia är värd 20 öre nu från tidigare 2 kr.
Ukrainska räntan ligger på 34 procent.
Ekonomin är helt körd i botten trots alla hundratals miljarders miljarder i stöd.

Jag tror knappast att det påverkar någons lands ekonomi särskilt positivt att bli invaderad av en grym och sällsynt destruktiv främmande makt, och Ukraina har knappast hållit tillbaka att det är en svår situation.

Däremot har jag lite svårt att förstå varför Rysslands ekonomi påverkats negativt då de ju bara gör en smärre special militäroperation som dessutom går helt enligt plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in