2023-08-14, 19:48
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Vad får du för tankar kring nedanstående citat?

https://m.facebook.com/Jenny.A.Wenhammar/photos/a.1636740366543080/1911054379111676/?type=3
Patrik blev utsatt för övergrepp som barn. Varför skulle du se det som ett brott? Jenny är ett välkänt troll.

Att du blev det och argumenterar för pedofilerna hänger inte ihop. Att du säger att du ändrade dig och var på Dumpens sida är förståeligt. Men att du ändrar dig för 266 är bara pinsamt.

Du har varit väldigt tydligt med att påpeka om att du har varit utsatt för övergrepp men jag tror att du trollar.
Citera
2023-08-14, 19:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Hur tänker du? Sara har uttryckligen sagt att hon är okej med prostitution. Är det passande när man jobbar mot övergrepp på barn?
Hon kan väl skilja på sej själv, sina åsikter och det arbete hon gör.
Verkar gå alldeles utmärkt.
Citera
2023-08-14, 19:56
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Jag vet inte vem, men det är någon som skriver sin åsikt utan att berätta vad den grundas på.

Den grundas på vetskap om att Patrik Sjöberg tidigare använt sig av prostituerade. Korrelationen sexövergrepp mot barn, prostituerad som vuxen. Ser du den dubbla moralen hos Patrik och Sara?
Citera
2023-08-14, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hon kan väl skilja på sej själv, sina åsikter och det arbete hon gör.
Verkar gå alldeles utmärkt.

Det är inte bara åsikter i det här fallet. Den som inte ser sambandet mellan prostitution och att barn far illa blir oseriös om de vill jobba för barns bästa, särskilt om man flänger till Thailand där det borde bli rätt jävla uppenbart vad jag menar. Vilka drabbas värst av prostitution?
Citera
2023-08-14, 20:01
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Den grundas på vetskap om att Patrik Sjöberg tidigare använt sig av prostituerade. Korrelationen sexövergrepp mot barn, prostituerad som vuxen. Ser du den dubbla moralen hos Patrik och Sara?

Det finns många andra faktorer som spelar in i varför någon prostituerar sig. Det är däremot ett brott att köpa andra människor och jag har inte sett underlag på att han ska ha utfört det brottet (förutom ett citat ur hans bok där det gick att tolka in).
Citera
2023-08-14, 20:03
Medlem
Citat:

Den korrelationen vågar de sig inte på när de konfronterar. Missbruk, depression, självmord är konsekvenser av sexövergrepp. Prostitution talar de aldrig om. I wonder why
Citera
2023-08-14, 20:04
Medlem
Citat:
Hur ska man hjälpa utsatta barn och samtidigt tycka prostitution är okej? Förklara detta? Är det verkligen inte i barns intresse att sådant stävjs? Klart som fan att det är. Barnen i Thailand mår de bra av att människor där hyllar prostitution. Tycker man det är man ju helt bäng.

Samma sak när Sara och Patrik på varenda uthängning pratar om hur illa barnen far när de blir äldre, droger, självmordsförsök, psykiskt lidande, mm…och prostitution.

Så, att förminska den som de gör är riktigt jävla problematiskt. Att tom stoltsera med ”hellre hora än cykelbud”, och Puttes besök på strippklubb. Då passar det med demokrati etc. Men tanken på att de som strippar är potentiellt offer för sexuellt våld som barn, den kopplingen existerar inte.

Fina människor det där.
Citera
2023-08-14, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Utan sexturismen finns inte mycket till turism kvar i de här länderna.
De gör enorma stålar på det.
Det finns en anledning till att man ser mellan fingrarna kring sexhandeln.
Anledningen är alltid pengar.
Har ingen koll på Fllippinerna men Thailand är för 17 rena barnfamiljs-mallorca för Europeer sen bra länge, om man inte åker till hor-Pattaya.Jag skulle säga att deras satsning mot sexturismen, som är väl över 25 år in, har lyckats väl. Så BS.
Citera
2023-08-14, 20:06
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det är inte bara åsikter i det här fallet. Den som inte ser sambandet mellan prostitution och att barn far illa blir oseriös om de vill jobba för barns bästa, särskilt om man flänger till Thailand där det borde bli rätt jävla uppenbart vad jag menar. Vilka drabbas värst av prostitution?
Finns det något som pekar på att Saras arbete på Dumpen påverkas negativt av hennes personliga åsikter om prostitution?
Iså fall, på vilket sätt då?
Citera
2023-08-14, 20:09
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Det finns många andra faktorer som spelar in i varför någon prostituerar sig. Det är däremot ett brott att köpa andra människor och jag har inte sett underlag på att han ska ha utfört det brottet (förutom ett citat ur hans bok där det gick att tolka in).

Det finns en överrepresentation av sexuella övergrepp i barndomen hos prostituerade. Känner du inte till det?
Citera
2023-08-14, 20:09
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Den korrelationen vågar de sig inte på när de konfronterar. Missbruk, depression, självmord är konsekvenser av sexövergrepp. Prostitution talar de aldrig om. I wonder why

Vart finns det bevis för att Patrik köpt sex?
Citera
2023-08-14, 20:11
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Det finns en överrepresentation av sexuella övergrepp i barndomen hos prostituerade. Känner du inte till det?

Det är en av många faktorer till att någon kan prostituera sig och även varför det är mot lagen stt köpa sex. Att Patrik köpt sex har jag inte sett bevis för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in