2023-08-14, 19:34
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Tycker du det är en lämplig vuxen förebild att droga tillsammans med ungdomar och diskutera ditt svampiga underliv, och att du gärna vill vara deras ”mammy”?
Så länge alla inblandade är vuxna så är det ok för min del. Jag bryr mej inte.
Hade varit annat om filmen innehöll t.ex våld.
Senast redigerad av MeggieCleary 2023-08-14 kl. 19:36.
Citera
2023-08-14, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Thailand har omfattande problem med västerlänningar som förgriper sig på barn. Samtidigt som pedofiler bestraffas hårt om de åker dit. Gäddors paradis. Där kan Thailändska myndigheter informeras om gäddorna eftersom det är lätt att spåra svenska turister. Detta är första resmålet och det kommer dyka upp intressanta saker.

Då repeterar jag mitt inlägg igen så att alla kan se att allt jag har skrivit till dig är relaterat till Dumpen. Klarar du inte av att svara så behöver du inte citera mig.

Du argumenterar emot Dumpen. Du har markerat klart och tydligt att du inte gillar dem.

Vi behöver inte fråga varför du inte gillar dem för det har du varit tydlig med.

Sen tycker du att rättsväsendet ska sköta allt.
Rättsväsendet sköter allt. Det är de som ger straffen.

Att folk vill se förändringar och informerar/tipsar om pedofiler är inte olagligt.

Hur ska du få människor att sluta med det hade du tänkt?

Thailand har omfattande problem med västerlänningar? Varför tror du att de har det? För att västerlänningar tvingar dem till det? Västerlänningar ska ge fan i åka dit och köpa barn, men Thailand som land bör ändras i grunden. Det är inte bara västerlänningar som köper barn i Thailand. Thailändarna gör det själv. Nej, det är långt ifrån alla som straffas hårt. Varför tror det pågår helt öppet i Thailand?

Var har jag sagt att det är olagligt att vilja se förändringar och informera?
Citera
2023-08-14, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
De gör de väl? De är i Thailand just nu. Eller det kanske bara prostitution när det gäller barn de är emot? Vilket blir löjligt, även vuxna prostituerade är utsatta och de hör ihop. Att vara okej med viss prostitution blir som att vara okej viss typ av övergrepp. Lite gäddvarning på den typen av seende.

Är inte många av de prostituerade defacto offer för sexuellt våld som barn?
Är väl de föreningens fond ska gå till…
Citera
2023-08-14, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Hur tänker du nu? Är inte de som stöttar eller arbetar på t.ex. Ecpat mot våld mot vuxna för de arbetar mot exploatering av barn? Är du för zoofili bara för du inte aktivt arbetar mot det? Väldigt svagt resonemang där från en uppenbart äldre man. Bättre kan du väl?

Hur tänker du? Sara har uttryckligen sagt att hon är okej med prostitution. Är det passande när man jobbar mot övergrepp på barn?
Citera
2023-08-14, 19:42
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Thailand har omfattande problem med västerlänningar? Varför tror du att de har det? För att västerlänningar tvingar dem till det? Västerlänningar ska ge fan i åka dit och köpa barn, men Thailand som land bör ändras i grunden. Det är inte bara västerlänningar som köper barn i Thailand. Thailändarna gör det själv. Nej, det är långt ifrån alla som straffas hårt. Varför tror det pågår helt öppet i Thailand?

Var har jag sagt att det är olagligt att vilja se förändringar och informera?
Jag vet det för att jag använder Google. Tullpersonalen har även sagt att de brukar vara noga med att kolla igenom gubbars elektronik som kommer hem från länder som Thailand och Filippinerna.
Citera
2023-08-14, 19:43
Medlem
Citat:
Det finns inget som säger att man inte bryr sig om trafficking för att man jobbar med sexuella övergrepp mot barn. Alla prioriterar nånting. Kraftigt argumentationsfel. Men är man efterbliven så är man.

Vad vet du om det? Du har lite svårigheter med att diskutera med vuxna människor så jag tycker det är bättre att du lyssnar och lär dig nånting istället.

Nya påhitt från troll-panelen. Vem är för prostitution? Kan du berätta det så att alla förstår? Argumentationsfel eftersom du propagerar för barnsex. Om du är för nånting så kan du inte klaga på att andra är det som argument. Förstår du inte hur sjukt det är?

Sara är för prostitution.
Citera
2023-08-14, 19:43
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Barn som fokus. Att vara för prostitution, hur sätter man det i perspektiv för barns bästa? Prostituerade är nog i större utsträckning ensamstående mammor och socialt utsatta. Jobba mot prostitution ligger väl väldigt mycket också i barns fokus?

Absolut. Det är socialen som har ansvaret när ett barn far illa i sin hemsituation. Jobbar du med barn kan du inte ta tag i alla problem som finns där barn blir utsatta. Det finns många, särskilt för en liten verksamhet som dumpen. Där har dumpen valt en metod som gör dem ganska ojämförbara. De avslöjar potentiella gärningsmän innan de får tag i ett verkligt offer.

Finns ingen statistik som visar att barn till sexarbetare far mer illa än andra barn. Att prata om det är att spekulera.
Citera
2023-08-14, 19:44
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Är inte många av de prostituerade defacto offer för sexuellt våld som barn?
Är väl de föreningens fond ska gå till…
Att du och magmunnen börjar prata om prostitution samtidigt är väldigt märkligt. Det har ingenting med Dumpen att göra. OT.
Citat:
Sara är för prostitution.
Du är väl det? Bara för att du är det så betyder inte det att alla är det. Trams.
Citera
2023-08-14, 19:45
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Dumpen jobbar mot sexuella övergrepp på barn. Det betyder inte att de är okej med andra typer, utan att de har barn som fokus.

Vad får du för tankar kring nedanstående citat?

Citat:
Blir förbannat äcklad varje gång jag ser glorifieringen av Patrik Sjöberg som en godhetsapostel för samhällets mest utsatta, och hans kommentarer om att inte hålla tyst om vem som är förövare.

Kanske han är en go gubbe nu, i sin kamp mot pedofiler och för samhällets mest utsatta, men då kan han ärligt träda fram och berätta hur han behandlat prostituerade kvinnor förut, och betänka hur det påverkat och påverkar deras liv.

https://m.facebook.com/Jenny.A.Wenhammar/photos/a.1636740366543080/1911054379111676/?type=3
Citera
2023-08-14, 19:45
Medlem
Citat:
Att du och magmunnen börjar prata om prostitution samtidigt är väldigt märkligt. Det har ingenting med Dumpen att göra. OT.

Jag pratar om föreningens fond. Lär dig läsa.
Citera
2023-08-14, 19:47
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Vad får du för tankar kring nedanstående citat?

https://m.facebook.com/Jenny.A.Wenhammar/photos/a.1636740366543080/1911054379111676/?type=3

Jag vet inte vem, men det är någon som skriver sin åsikt utan att berätta vad den grundas på.
Citera
2023-08-14, 19:48
Medlem
Citat:
Att du och magmunnen börjar prata om prostitution samtidigt är väldigt märkligt. Det har ingenting med Dumpen att göra. OT.Du är väl det? Bara för att du är det så betyder inte det att alla är det. Trams.

Prostitution har visst med Dumpen att göra. Hänger du inte med vad du Dumpen gör i Thailand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in