2023-08-14, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Är det passande och jobba för att motverka prostitution och samtidigt som Sara vara för det? Är inte det lite magstarkt? Ska man jobba med sådana frågor måste man väl vara konsekvent?
Jobbar Dumpen mot prostitution?
Citera
2023-08-14, 19:19
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Upplys mig. Menar du att filmen inte existerar fast du kan se den? På vilket sätt är den inte relevant?
https://m.youtube.com/watch?v=yygnaAdnx6c
Vad är det för problem med filmen?
Citera
2023-08-14, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scuz
På vilket sätt är den bluff? I en bildruta så visas det tydligt att Patrik filmar. Sen är ju Patriks hund (Soto - går att googla) med, dessutom. Eller är det en tvilling-hund, kanske?

I vilket fall så är det där bara en flummig knarkvideo vad jag ser. Tjejerna ser unga ut, men inte unga.
Tjejerna är verklige inte unga, ser ut att vara mer i min ålder, dvs 30+.
Men nu föll jag för att diskutera skiten igen, det finns massor i tråden.
Citera
2023-08-14, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Om du läser det du citerade framgår en anledning.

Ser ingen anledning alls. Jag känner igen hyckleri när jag ser det.
Anledningen till att de gör en ”studieresa” är för att det är ett krav för att kunna använda föreningens pengar för resan. Inget annat. De är på semester, och lägger upp lite BS inlägg gjort på 10 min för att det ska se ut som en ”officiell resa i föreningens namn”
Standardförfarande.
Citera
2023-08-14, 19:22
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Fel av mig, ber om ursäkt för osant påstående. Patrik hyllade strippor.
https://www.expressen.se/gt/sport/svarar-pa-kritiken-bara-roligt-att-folk-blir-sa-arga/

Och har, sannolikt, köpt kvinnors kroppar.
https://m.facebook.com/Jenny.A.Wenhammar/photos/a.1636740366543080/1911054379111676/?type=3

https://svenskamagasinet.nu/artiklar/spanien-just-nu-patrik-sjoberg-och-dararna-i-marbella/

—-

Patrik påtänd tillsammans med mycket unga kvinnor i sitt hem.**
https://m.youtube.com/watch?v=yygnaAdnx6c

—-

Sara har i en artikel, som jag ej finner nu, talat väl om prostitution.

Edit** tal om Patriks underlivssvamp och han vill vara flickornas ”Daddy”.

Jag gillat inte att uttala mig om vad vuxna gör så länge det är inom lagen och inte görs för att skada någon. Gillar nödvändigtvis inte allt jag ser och läser om honom, källkritisk till Facebook länken och tycker bokcitatet kan tolkas annorlunda. Resten ser ut att vara en person som har andra värderingar än mig om vissa saker. Inget fel, men i min värld är det inte heller något jag vill uppmuntra eller döma ut för hårt.
Citera
2023-08-14, 19:24
Medlem
Citat:
Jobbar Dumpen mot prostitution?

De gör de väl? De är i Thailand just nu. Eller det kanske bara prostitution när det gäller barn de är emot? Vilket blir löjligt, även vuxna prostituerade är utsatta och de hör ihop. Att vara okej med viss prostitution blir som att vara okej viss typ av övergrepp. Lite gäddvarning på den typen av seende.
Citera
2023-08-14, 19:26
Medlem
Citat:

Nej, de är knappast 30 +. Ser väl vem som helst att de knappast är över 30.
Citera
2023-08-14, 19:27
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Vad gör Thailändsk polis - och rättsväsende så bra som Sara vill påskina? Rätt uppenbart att Thailand misslyckats kapitalt med att få bukt med barnprostitution. Den är till och med en stor del av deras BNP. Det är inte Sverige som är känt för sin sexturism. Det är helt upp ned hos Sara.

Vad pratar du? Totalt ovidkommande. Svarar inte på frågeställningar som inte har med Dumpen att göra.
Thailand har omfattande problem med västerlänningar som förgriper sig på barn. Samtidigt som pedofiler bestraffas hårt om de åker dit. Gäddors paradis. Där kan Thailändska myndigheter informeras om gäddorna eftersom det är lätt att spåra svenska turister. Detta är första resmålet och det kommer dyka upp intressanta saker.

Då repeterar jag mitt inlägg igen så att alla kan se att allt jag har skrivit till dig är relaterat till Dumpen. Klarar du inte av att svara så behöver du inte citera mig.

Du argumenterar emot Dumpen. Du har markerat klart och tydligt att du inte gillar dem.

Vi behöver inte fråga varför du inte gillar dem för det har du varit tydlig med.

Sen tycker du att rättsväsendet ska sköta allt.
Rättsväsendet sköter allt. Det är de som ger straffen.

Att folk vill se förändringar och informerar/tipsar om pedofiler är inte olagligt.

Hur ska du få människor att sluta med det hade du tänkt?
Citera
2023-08-14, 19:27
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
De gör de väl? De är i Thailand just nu. Eller det kanske bara prostitution när det gäller barn de är emot? Vilket blir löjligt, även vuxna prostituerade är utsatta och de hör ihop. Att vara okej med viss prostitution blir som att vara okej viss typ av övergrepp. Lite gäddvarning på den typen av seende.

Dumpen jobbar mot sexuella övergrepp på barn. Det betyder inte att de är okej med andra typer, utan att de har barn som fokus.
Citera
2023-08-14, 19:29
Medlem
Jag har inte Facebook. Men någon kul prick kan väl ta citatet om Saras syn på prostitution och publicera den på deras Dumpens Facebook i tråden om Thailand. Tycker Dumplingarna har rätt att veta vart Sara står i prostitutionsfrågan.
Citera
2023-08-14, 19:29
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:

Är ett gäng vuxna som fester och tramsar. Ser inget olagligt och de ser ur att vara glada allihopa
Citera
2023-08-14, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Dumpen jobbar mot sexuella övergrepp på barn. Det betyder inte att de är okej med andra typer, utan att de har barn som fokus.

Barn som fokus. Att vara för prostitution, hur sätter man det i perspektiv för barns bästa? Prostituerade är nog i större utsträckning ensamstående mammor och socialt utsatta. Jobba mot prostitution ligger väl väldigt mycket också i barns fokus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in