2023-08-14, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Max-zorin
Vad är oddsen att han köpte nya datorn på faktura?

Chrippa Skuldberg har väl inte cashat ett skit i sitt liv förutom droger

NOLL chans. Han får inte ens ett telefon eller bredbands abonemang.
Det tar två år efter han betalat 57k till kronofogden innan han får ens låna 100spänn.
Inga abonemang, INGET innan det
Citera
2023-08-14, 15:14
Medlem
Inte en chans att man kan gå i konkurs och att skulderna bara stryks med staff näringsförbud 5 år och under 11K på kortet?
Citera
2023-08-14, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Den som är satt i skuld, är inte fri.

"Eventuellt ringa knark", det vore en stor underdrift, med tanke på mängderna..

Nej, dom flesta kändisar och svenssons har inte narkotikamissbruk och domar på sig

Du bara ljuger.
Allt jag skriver är 100% fakta. Du kan ta reda på fakta själv så ser du att allt stämmer jag skrivit.

Konkursen innebär att han har ingen skuld mer.
Endast KF skulden 57k, den slipper man inte ens med konkurs, den är man alltid skyldig betala
oavsett konkurs. Han har 3månader på komma överens efter 1a augusti en betalningsplan.
Minium summa blir 10% månad under 100k
Alltså 5700sek i månaden måste han hosta fram minst tills skulden är klar, han kommer inte undan det.
Citera
2023-08-14, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruna
NOLL chans. Han får inte ens ett telefon eller bredbands abonemang.
Det tar två år efter han betalat 57k till kronofogden innan han får ens låna 100spänn.
Inga abonemang, INGET innan det

Linnea står säkert på fakturan. Clout kostar hade jag sagt om jag vore Chrippa
Citera
2023-08-14, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Max-zorin
Linnea står säkert på fakturan. Clout kostar hade jag sagt om jag vore Chrippa

Linnea har fått redan pengar till sitt konto.
Lägg dig inte i andras ekonomi. Du gör bort dig bara

Den endas ekonomi ni ska oroa för är Julias. Hon får det extremt tufft med 400k+ hos Kronofogden.
Inget jobb ens. Där snackar vi extrema problem. Inget eget boende ens, inget har den stackarn.
Inte ens en rolle att panta eller sälja fan
Senast redigerad av fruna 2023-08-14 kl. 15:26.
Citera
2023-08-14, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Haha alltså 2 fkn mille I skuld hur lyckas man ens? Man är väl inte en bra farsa för man klär dottern i lacostekläder köpt på kredit man inte ens har råd att betala

Vad innebär den där konkursen? Någon som kan förklara?

Är inte det lite utav en sista utväg?

Det är en sista utväg för långivare som väntat länge på betalning. De ansöker hos konkurs hos Tingsrätten som sammanställt Chrippas tillgångar och skulder för att se vad de kan tvinga av honom för att betala sina skulder. Chrippa var god för 18k, alltså 1% av skuldbeloppet, och sen 12k då han tömde ett konto på 6k i Thailand.
Det fanns helt enkelt inga pengar att hämta. De som hade lånat ut till honom har blivit blåsta. Chrippa har nog inte mycket sparat, kanske ingenting alls, men hans pengar från Youtube måste landa nånstans och då är det säkert på ett konto i utlandet.

Förseningsavgifterna och de missade räntebetalningarna får ticka på i all evighet. Chrippa kommenterade själv på sin kanal att han inte tänker betala. Alltså får han ta ut svart inkomst för resten av livet, och aldrig kunna äga något på pappret. Är först om de 1,8 miljoner som ligger hos inkasso hamnar hos Kronofogden som staten börjar jaga honom på riktigt. Nu kom han lindrigt undan då han svarade att han inte hade företag, och Tingsrätten godtog det fast han har en verksamhet som ska beskattas som enskild firma om man inte har ett aktiebolag för YT.
När det framåt ligger 2 miljoner hos Kronofogden kan det bli allvar med att jaga honom och försöka kräva honom att betala. Staten skiter lite i om bankerna får sina pengar, men myndigheterna tar allvarligt på om de själva ligger ute med pengar. Lär bli sköntaxering och några hundra tusen om året i skatteskuld. När man undanhållit en halv miljon från staten är skattebrottet grovt. Men inte prioriterat för att väcka åtal. Ska nog upp till minst en miljon för att rättsväsendet ska orka ta honom, och döms han lär det bli 1-2 års fängelse, beroende på hur mycket han blåst staten på. Ingen häktning i väntan på straff så det blir väl landsflykt i tio år innan brotten preskriberas. Men är man dömd och fortsätter begå nya brott kan man åtalas för dem med, och Chrippa lär aldrig avtjäna ett fängelsestraff så blir landsflykt för resten av livet.

Han borde ta tag i det nu, tveksamt om han eller farsan fortfarande läser tråden men ett råd i all välmening är att göra upp med skulderna och deklarera inkomsten nu innan det blir ännu värre. Existensminimum och återupprättad heder är bättre än vad allt kan bli om ett år. Att köpa extremt dyra kläder eller bo halva året i Marbella är inte allt.
Citera
2023-08-14, 15:35
Avslutad
Citat:
Du bara ljuger.
Allt jag skriver är 100% fakta. Du kan ta reda på fakta själv så ser du att allt stämmer jag skrivit.

Konkursen innebär att han har ingen skuld mer.
Endast KF skulden 57k, den slipper man inte ens med konkurs, den är man alltid skyldig betala
oavsett konkurs. Han har 3månader på komma överens efter 1a augusti en betalningsplan.
Minium summa blir 10% månad under 100k
Alltså 5700sek i månaden måste han hosta fram minst tills skulden är klar, han kommer inte undan det.
Eh, jag har tagit reda på fakta.
Kan det vara som så att Chrippa inte har berättat "allt"?
Citera
2023-08-14, 15:38
Medlem
Citat:
Linnea har fått redan pengar till sitt konto.
Lägg dig inte i andras ekonomi. Du gör bort dig bara

Den endas ekonomi ni ska oroa för är Julias. Hon får det extremt tufft med 400k+ hos Kronofogden.
Inget jobb ens. Där snackar vi extrema problem. Inget eget boende ens, inget har den stackarn.
Inte ens en rolle att panta eller sälja fan

Och så tycker du att man lämnar mamman till sitt barn? Hade det funnits någon stake i den där kraken, så hade han sett till att hon hade det hon behövde. Eftersom han har det så otroooligt gott stället. Snart nya tjejens tur att sättas i skuld.
Citera
2023-08-14, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakow20
Och så tycker du att man lämnar mamman till sitt barn? Hade det funnits någon stake i den där kraken, så hade han sett till att hon hade det hon behövde. Eftersom han har det så otroooligt gott stället. Snart nya tjejens tur att sättas i skuld.

Han har anmält Emelie B till FK och TR själv enligt sin sökhistorik, men när man ska anmäla Chrippa så ska det pmsas personuppgifter och hotas
Citera
2023-08-14, 16:00
Medlem
Chrippa har sagt att han har ett konto hos revolut.. kan det vara dit lönen från tuben går? Ajaj, det kommer han få sota för om det kommer fram till myndigheterna😬
Citera
2023-08-14, 16:03
Bannlyst
Julia låg med en man på en efterfest. Då gjorde Chrippa omedelbart slut med henne.

Då försökte Julia säga att det var ett skämt. Men det var inte sant,för hon hade legat med honom.

De lovar att inte prata ut om det.

Clippa gjorde slut med Julia direkt eftersom han inte kunde lita på henne.
Om jag varit i Chrippas skor skulle jag ha gjort sammasak.

Chrippa accepterar inte någon form av skit. Inte jag heller.

Nu har Chrippa äntligen en bra, lojal ung kvinna *Linnea* som får honom att skina och må väl.
Citera
2023-08-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grislatin
Chrippa har sagt att han har ett konto hos revolut.. kan det vara dit lönen från tuben går? Ajaj, det kommer han få sota för om det kommer fram till myndigheterna😬
Revolut informerar till myndigheter precis som vilken europeisk bank som helst, men jag tror skatteinformation lämnas årligen i dagsläget.
Senast redigerad av freddastern 2023-08-14 kl. 16:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in