2023-08-21, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RuudVanNistelrooy
Hahaha, det här blir bara bättre och bättre..

Såååå, vem orkar ta tag i att slänga iväg en blänkare till Skatteverket?

Fan, jag tyckte du skrev att du skulle slänga iväg en blänkare. Nu lästa jag fel men tycker ändå att du kan göra det
Senast redigerad av Goldentie 2023-08-21 kl. 14:57.
Citera
2023-08-21, 14:52
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Ja gör det, så kanske du äntligen får prata med din idol. Med tanke på att du har 287 inlägg i denna tråden sedan 29 Juli (dvs 12.47 inlägg per dag), så verkar du mer eller mindre besatt av honom.

Härligt sätt att spendera sommaren på!
… och du verkar ju ha mig som fritids intresse. Som du kollat, räknat dagar och dividerar.

Nej, självklart kommer jag inte att betala 3000 kr till Chrippa. För det första vet jag inte var pengarna går. Jag menar, ska jag sätta in dem på ett obskyrt utländskt konto? För det andra vill jag ju sjävklart att den jag sätter in pengarna hos ska ha F-skattesedel. För det tredje finns det inga garantier för att mina pengar inte går direkt till kokain eller steroid köp. Och jag vill ju inte vara med och finansiera det.
Citera
2023-08-21, 15:59
Medlem
Chrippa kan nog tjäna en hacka på att vara pt på distans och ge kost/träningsscheman. Finns många bortskämda unga medelklasskillar i åldern 16-22 som skulle tycka att det var skitcoolt att träna med Chrippa.
20 nya helkunder per månad och förlängd träning, 60k.
100 memos, 15 k efter att memo tagit sitt.
Kost och träningsscheman, säg 40 stycken minst 20k.
YT 50 k.
145 k per månad. Skulle han dra in hälften är det bra. Eller 1/3. Chrippa lär inte godkännas för andrahandsuthyrning av en hyresvärd eller bostadsrättsförening då han saknar vit inkomst, men 30k för att hyra en tvåa svart innanför tullarna kan gå. Eller så står bruden på kontraktet med hennes föräldrar som går i borgen. Men har hon 23k brutto på en kundtjänst lär hon inte få hyra nåt dyrt ensam även om föräldrarna skulle täcka upp.

Inkomsten kolsvart, troligtvis får han inte swish till sig då banken kan låsa kontot när han inte kan svara på frågorna om ursprunget. Är han "smart" tar han betalningen på paypal till ett utländskt konto. Inte prioriterad av Skatteverket eller rättsväsendet då de lägger resurser på större skurkar. För dyrt att driva Crhippas skattesmitarärende när det inte finns så mycket att hämta. Bra inkomst men lika höga utgifter gör ingen rik.
Citera
2023-08-21, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://postimg.cc/vxQPD7fg

Snart är hemsidan igång, här är lite priser...

Verkar ju inte gå jättebra med de ockepriserna. Skulle han inte först ge råd gratis?

Skulle man fråga Chrippa om han inte skulle ge råd gratis först och att det är dyrt hade han svarat:

"Jag är en känd youtuber, det är ett rimligt pris"

"Inget är gratis här i livet. Jag måste också äta och leva. Min tid är dyrbar. Ingen gillar att jobba gratis"

"Dyrt? Nää inte om du vill slippa se ut som den sjuka Rask"

"Stockholm är dyrt"

Och på frågan om dessa pengar kommer skattas:

"Jag har bolag utomlands så då behöver jag inte skatta i Sverige".

Just nu jobbar han så minimalt som möjligt för så hög timlön som möjligt. Jag erkänner att timlönen han har nu är hög. Men det kommer inte gå i längden. Hans vidios med detta innehåll, memmos och som PT där kunderna kommer plana ut håller detta kanske nåt år.
Citera
2023-08-21, 17:03
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Verkar ju inte gå jättebra med de ockepriserna. Skulle han inte först ge råd gratis?

Skulle man fråga Chrippa om han inte skulle ge råd gratis först och att det är dyrt hade han svarat:

"Jag är en känd youtuber, det är ett rimligt pris"

"Inget är gratis här i livet. Jag måste också äta och leva. Min tid är dyrbar. Ingen gillar att jobba gratis"

"Dyrt? Nää inte om du vill slippa se ut som det sjuka Rask"

"Stockholm är dyrt"

Och på frågan om dessa pengar kommer skattas:

"Jag har bolag utomlands så då behöver jag inte skatta i Sverige".

Just nu jobbar han så minimalt som möjligt för så hög timlön som möjligt. Jag erkänner att timlönen han har nu är hög. Men det kommer inte gå i längden. Hans vidios med detta innehåll, memmos och som PT där kunderna kommer plana ut håller detta kanske nåt år.

Personligen tror jag på en halv exit-scam. Han döper om sina spökvideos(+ändrar thumbnailen) för att lura in folk så 6k strecket ska passeras. Måste man bry sig så mkt om man har "allt på det torra". Tror den senaste har bytt tre gånger men väldigt få tittar.

Chrippa förstår inte att han bara är en underhållare, inget mer. Han har helt enkelt spårat.
Citera
2023-08-21, 17:19
Medlem
geek12s avatar
” du är det bästa som hänt mig ❤️ ”

Undra vad Chloe tycker om de 😅
Citera
2023-08-21, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
” du är det bästa som hänt mig ❤️ ”

Undra vad Chloe tycker om de 😅

Troligtviss syftar han på att hon är ett nytt offer att ta lån i och sätta i skulder
Citera
2023-08-21, 19:31
Avslutad
Nu har jag läst hans kommentarer på youtube. Han sitter jämnt och ständigt och svarar folk helt ur kontext med ”du kommer aldrig någonsin att få uppleva ett liv som jag gjort, du kommer aldrig någonsin få ett liv som jag har och kunna resa över hela jorden, bo utomlands 6 månader om året etc🤣🤣😂🤣😂”

Så ofantligt omogen pojke. Han vet inte ens vilka han svarar, han bara matar ur sig massa skit per automatik till minsta lilla kritiska kommentar. Finns väll ändå ingen vettig som är avundas av chrippa? Det finns absolut ingenting som jag vill efterlikna eller ha från honom. Jag ser bara en extremt osäker liten pojke så fort han öppnar käften. Vad gick fel i uppväxten? Varför är han som han är?
Citera
2023-08-21, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalster69
Nu har jag läst hans kommentarer på youtube. Han sitter jämnt och ständigt och svarar folk helt ur kontext med ”du kommer aldrig någonsin att få uppleva ett liv som jag gjort, du kommer aldrig någonsin få ett liv som jag har och kunna resa över hela jorden, bo utomlands 6 månader om året etc🤣🤣😂🤣😂”

Så ofantligt omogen pojke. Han vet inte ens vilka han svarar, han bara matar ur sig massa skit per automatik till minsta lilla kritiska kommentar. Finns väll ändå ingen vettig som är avundas av chrippa? Det finns absolut ingenting som jag vill efterlikna eller ha från honom. Jag ser bara en extremt osäker liten pojke så fort han öppnar käften. Vad gick fel i uppväxten? Varför är han som han är?

Han glömmer att det finns folk som är helt nöjda med ett Svensson-liv där man jobbar 7-16, har 5 veckors semester och lite lagom med skulder på ett hus eller bostadsrätt och kanske på bilen. Man lever tryggt med sin familj och behöver inte jaga efter att se ung ut eller bli jagad av Kronofogden. Tvärtom häpnar man av hur en 30plussare kan se äldre ut än en själv trots ett så glassigt liv, eller kanske på grund av livet han lever
Citera
2023-08-21, 19:43
Medlem
Tequila på en måndag....när han ska vara med sin dotter 🙄
Citera
2023-08-21, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NeX12
Tequila på en måndag....när han ska vara med sin dotter 🙄
Tänkte detsamma...vart är Chloe?
Kanske hade varit bättre att låta lillan vara kvar hos mamma, när prio är att leva livet...
https://postimg.cc/gallery/Cgr6R3F
Citera
2023-08-21, 20:05
Medlem
Odd3lishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tänkte detsamma...vart är Chloe?
Kanske hade varit bättre att låta lillan vara kvar hos mamma, när prio är att leva livet...
https://postimg.cc/gallery/Cgr6R3F

Undra vad Gurra stoppat i sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in