• 1
  • 2
2023-08-14, 13:09
Medlem
JayJayAdamss avatar
På Prime Crimes kanal påstår en Robin Svensson att han var med och grundade NOA tillsammans med Mats Löfving. Han påstår även att det fattades beslut av polischefer om att importera och sälja fentanyl på gatan.
Får vibbarna av att han är en tomte som ljuger av okänd anledning, möjligtvis för uppmärksamhet, men vill gärna veta mer om honom och om det finns någon som helst substans i det han säger.
Hans dialekt är blekingska och det finns personer i Sölvesborg och Olofström som stämmer in på hans ålder 35-36 år gammal som jag skulle gissa på att han är. Varken Sölvesborg eller Olofström är särskilt stora. Någon borde veta mer om honom.

Vem är han?
Har han arbetat som polis eller som han påstår "oberoende" vad det nu innebär?

Länkar hans monolog här under och även delar av en intervju som PC har gjort med honom. Hela intervjun hittar ni i beskrivningen i videon nedan.

https://www.youtube.com/watch?v=p-2V8AGWD5Y

Delar av intervju:
PC -Du säger bland annat i videon att du jobbade som narkotikapolis, stämmer det?

RS -Jo inom den delen som vi jobbade i hamnarna. Men jag jobbade där som oberoende.

PC -Löd du under XX som du nämner i videon vid dom tillfällena?

RS -XX hade högsta ansvaret i hamnarna. Min uppgift var att göra just tillslagen. Så jag hade inte inflytande i allt runt omkring.

PC -Vilket namn gick operationen i hamnarna under?

RS -Vi hade inte något ”operationsnamn” vad jag vet. Jag själv kallar det fentanylhärvan.

PC -Vem är det som har gjort mest fel i det du påstår tycker du?

RS -Det är XX, det var han som gav order om att sälja droger på gatan och skada civila liv. I vilken mängd det var det vet jag inte fullt ut.

PC -I vilket syfte skulle XX ha gjort detta?

RS -Ends skälet som jag kan tänka mig är hybris. Myndighetspersoner visade på enorm omognad inom yrket. Det här var inte för ekonomisk vinning utan jobb med antagligen ett extra risktillägg.

PC -Vad har du för bevis för allt detta?

RS -Personerna i omlopp är svaret och även beviset.
2023-08-14, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Får vibbarna av att han är en tomte som ljuger av okänd anledning, möjligtvis för uppmärksamhet, men vill gärna veta mer om honom och om det finns någon som helst substans i det han säger.
Jo, lite belägg för det han påstår skulle verkligen behövas.

Oberoende, låter väldigt konstigt. Och vem hos polisen betalar för knarket?
2023-08-14, 13:41
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Jo, lite belägg för det han påstår skulle verkligen behövas.

Oberoende, låter väldigt konstigt. Och vem hos polisen betalar för knarket?

Verkligen. Han påstår i intervjun att beviset är "personerna i omlopp är svaret och även beviset" men Mats Löfving sköt sig själv så han är ju knappast "i omlopp" vad det nu innebär.

Och REP-tekniken som han påstår var anledningen till att just han var med som nyckelperson. Hittar inget om REP-teknik som har med polis, militär eller liknande att göra.
Tror mig även höra att han berömmer nån liten flicka som filmade honom när han blev gripen/försök till gripande på avenyn att hon visade en utomordentlig REP-teknik osv.

Det är ju intressant om det finns en gnutta av sanning i detta men min magkänsla utifrån vad han påstår och hans ordval/retorik är att han är en stolle som slänger sig med termer som han tror används inom polisväsendet för att verka mer trovärdig men det blir bara falskt och konstgjort.
2023-08-14, 13:53
Bannlyst
fullt rimligt, förekommer många rykten om poliser som drygar ut kassan med narkotikaförsäljning, på sätt och vis det perfekta brottet då poliser tillåts begå brott i det här landet...
2023-08-14, 14:00
Avstängd
Den som tror på det där är lika spritt språngande galen som stollen i klippet.
2023-08-14, 14:07
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Den som tror på det där är lika spritt språngande galen som stollen i klippet.
Nja, kolla vad som hände med den fiska polischefen som även fick utmärkelse. Han smugglade 800kg hasch samt att han jobbade inom narkotika polisen.
2023-08-14, 14:11
Medlem
Vad är det för "teknik" han pratar om?
2023-08-14, 14:22
Medlem
Fake news-delux.
2023-08-14, 17:13
Bannlyst
Självklart fake news för att ge partier som SD stöd... Rösta inte på dom och lyssna inte på såna här ryss troll
2023-08-14, 17:54
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Nja, kolla vad som hände med den fiska polischefen som även fick utmärkelse. Han smugglade 800kg hasch samt att han jobbade inom narkotika polisen.

Exakt, man vore dum i huvudet att tro något sånt om det inte hade varit för den horan han knullade gick ut med det och avslöjade en massa oegentligheter inom ledningen.
2023-08-14, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Exakt, man vore dum i huvudet att tro något sånt om det inte hade varit för den horan han knullade gick ut med det och avslöjade en massa oegentligheter inom ledningen.
Hade en granne som mördade sin fru, det innebär inte att alla mina grannar mördar sin partner.

Lite belägg är aldrig fel, istället för skvaller och konspirationsteorier.
2023-08-14, 19:10
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlarn
Självklart fake news för att ge partier som SD stöd... Rösta inte på dom och lyssna inte på såna här ryss troll

Hur skulle det kunna ge SD stöd?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in