2023-08-14, 09:51
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast nu snackar vi om Kukräven och Svettiga Fredrik. Annars håller jag med dig.

Som bandnamn för duon föreslår jag KukFredrik, alternativt Svettiga Kuken.

Jag önskar att de diverse shady YouTubekanaler med svenska highlights som poppar upp och försvinner ger fan i att lägga reklam på sina videos, det är 100% större chans att de stängs ner snabbare då ffs
Senast redigerad av SomaliSwimmer 2023-08-14 kl. 09:54.
Citera
2023-08-14, 10:10
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Exakt, och det är ju fem av 16 som fick speltid igår så inte riktigt hälften, snarare en knapp tredjedel? Men det är ändå anmärkningsvärt, absolut. Känns bara märkligt att ni har hamnat i det läget överhuvudtaget.
Vi sålde bort vår ryggrad och har inte lyckats ersätta dem förrän efter mer än halva denna säsong, inte första laget som gjort det. Vad ska man säga? Ni har ju lyckats behålla er ryggrad och ligger ändå bara två placeringar före, oroa dig för de istället.
Citera
2023-08-14, 10:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
Som bandnamn för duon föreslår jag KukFredrik, alternativt Svettiga Kuken.

Jag önskar att de diverse shady YouTubekanaler med svenska highlights som poppar upp och försvinner ger fan i att lägga reklam på sina videos, det är 100% större chans att de stängs ner snabbare då ffs
Det är ändå starka namn båda två för två så sköra pojkar.
Citera
2023-08-14, 11:05
Medlem
Citat:
Fan vilka desperata försök man ser från er MFF:are att intala er själva att ni inte är skräckslagna när ni tänker på Häckens potential och att det kan smälla till närsomhelst!

Detta är precis som när Kukräven och Svettige Fredrik sitter nere i källaren och tittar på någon läskig film, typ Ghostbusters eller något. Dom sitter med händerna framför ögonen och berättar för varandra att "det är inte på riktigt" i desperata försök att lugna ned sig!

Problemet är bara att Häcken visst finns på riktigt! Och det är ingen lättsam jävla komedi vi snackar om! Häcken är en mix av Jeepers Creepers och Hostel och vi kommer för er nu! Stackars jävla satar!

Trams. Helt befängt av dig att påstå att mäktiga MFF skulle ha någon som helst rädsla för häcken. Rent löjligt. Du vet att vi är bra mycket bättre än Klaksvik va som förnedrade er i ert första och sista CL äventyr? Ni är lite bättre än Ellos osv men mot oss? Då är du ju helt slut om du tror det. Äh
Citera
2023-08-14, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sticklas187
Trams. Helt befängt av dig att påstå att mäktiga MFF skulle ha någon som helst rädsla för häcken. Rent löjligt. Du vet att vi är bra mycket bättre än Klaksvik va som förnedrade er i ert första och sista CL äventyr? Ni är lite bättre än Ellos osv men mot oss? Då är du ju helt slut om du tror det. Äh
Det finns säkert undantag. Du kanske är en av dom få som inte har vett på att vara livrädd? För att fortsätta på filmtemat så är du nog en perfekt kopia av den där tonårstjejen som skall nakenbada mitt i natten och blir det första offret i Hajen. Du har inte en aning om vad som väntar under ytan..
Citera
2023-08-14, 12:42
Medlem
johnny_viciouss avatar
Jag tror inte det är så många MFF:are som är rädda för Häcken av den anledningen att vi har sett allt det här förut några gånger.

Då och då får ju något annat lag vinna allsvenskan och det är samma tugg från det lagets supportrar varje gång - nu börjar storhetstiden, nu är det slut på Malmödominansen, nu är det VI som är herre på täppan. Sedan kraschar dom i CL-kvalet, säljer av ett gäng nyckelspelare och försvinner från spotlighten inom ett par år.

Vem vet, Häcken kanske är på väg mot en ny storhetstid och det här kanske verkligen är ett skifte vi ser, men historien talar inte för det. Så hittills vågar jag titta på film utan att hålla för ögonen.
Citera
2023-08-14, 12:46
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Fan vilka desperata försök man ser från er MFF:are att intala er själva att ni inte är skräckslagna när ni tänker på Häckens potential och att det kan smälla till närsomhelst!

Detta är precis som när Kukräven och Svettige Fredrik sitter nere i källaren och tittar på någon läskig film, typ Ghostbusters eller något. Dom sitter med händerna framför ögonen och berättar för varandra att "det är inte på riktigt" i desperata försök att lugna ned sig!

Problemet är bara att Häcken visst finns på riktigt! Och det är ingen lättsam jävla komedi vi snackar om! Häcken är en mix av Jeepers Creepers och Hostel och vi kommer för er nu! Stackars jävla satar!

Oja, folk darrar när BK röv bussen rullar in i staden, precis så som du sa i Norrköping.
Citera
2023-08-14, 13:21
Medlem
pooway1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Fy fan vilken dröm att få gömma sig i Fredriks källare idag.

Tyvärr måste jag informera att IFK Göteborg är på riktigt.

Djurgården är ett mittenlag som bäst. Rycker Hammarby och Norrköping upp sig så kommer dom gå förbi er. Vilket dom kommer att göra.
Citera
2023-08-14, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vi sålde bort vår ryggrad och har inte lyckats ersätta dem förrän efter mer än halva denna säsong, inte första laget som gjort det. Vad ska man säga? Ni har ju lyckats behålla er ryggrad och ligger ändå bara två placeringar före, oroa dig för de istället.

Det är ju inte superglatt hos oss efter vår säsong hittills, snarare rätt usel stämning med många avgångsrop. Jag själv är inte direkt orolig men däremot besviken. Var mest därför jag undrade varför bajare verkar nöjda när de till och med har fem poäng färre, men då har jag iallafall fått svar.
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-08-14 kl. 14:24.
Citera
2023-08-14, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pooway1
Djurgården är ett mittenlag som bäst. Rycker Hammarby och Norrköping upp sig så kommer dom gå förbi er. Vilket dom kommer att göra.

Hur går det för ditt kära Gnaget, då? Magstarkt att hetsa så mycket som du gör när man ligger där där ni ligger. Därför du bara skriver om andra lag antar jag. Ni bör känna flåset ifrån Blåvitt nu.
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-08-14 kl. 14:38.
Citera
2023-08-14, 14:36
Bannlyst
Mjällby - MFF idag då kan bli livat på strandvallen
Citera
2023-08-14, 16:27
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Ska det verkligen komma från laget som fyller sina läktare med dalmasar match ut och match in? Finns inte mycket till Stockholmsförankring där. Ett rejält självmål.

För att återgå till det sportsliga så är det bara att gratulera till denna framgångssaga ni är inne i nu. Karnevalsstämning i Bajenland medan det hos oss är avgångsrop och begravningsstämning trots att vi ligger fem poäng före er… Säger väl något om skillnaden i kravställning.

Ni har väl en av de dyraste trupperna i Allsvenskan men verkar vara nöjda med att möjligen kunna tampas om fjärdeplatsen långt efter topp tre? Märklig inställning.

Jag älskar när djurgårdare ska förklara för oss bajare hur stämningen är i bajenland eller hur demografin på våra läktare ser ut, för då får man läsa de mest verklighetsfrånvända sakerna någonsin. Du gör oss inte besviken.

På vem är det avgångsrop? nu sitter jag inte och lusläser vad dif skriver på nätet men inte sett speciellt mycket krav på att varken tränare eller sportchef ska lämna. Var ligger problemet hos er enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in