2023-08-13, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Även hästen järsvöfax bor där.
Fast han dog för tre år sedan (1994-2020) Och anläggningen där han bodde ligger närmare Hudiksvall. RIP
bästa kallblodstravaren och häradsbetäckaren genom tiderna 🥲
Citera
2023-08-14, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Men om man säger att det finns bra kommunikationsmöjligheter så att det går att ta sig dit förhållandevis enkelt och snabbt med tåg eller bil, fattar du då?

Eller saknar du kanske både bil och biljett?

Kommentaren gällde huruvida Järvsö låg nära Stockholm eller ej. Då handlar det väl inte om det finns bra kommunikationsmöjligheter eller inte, eller hur?

Fattar du då?
Citera
2023-08-14, 07:42
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av springfittan
Kommentaren gällde huruvida Järvsö låg nära Stockholm eller ej. Då handlar det väl inte om det finns bra kommunikationsmöjligheter eller inte, eller hur?

Fattar du då?

Jo, det kan det handla om. Bra kommunikationer gör det tillgängligt på förhållandevis kort tid. Då upplevs det som "nära" jämfört med vad som helst som det är krångligare eller tar längre tid att ta sig till.
Järvsö känns närmare än Mariehamn.
Citera
2023-08-14, 08:38
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Partnerbyte, trekanter etc det är det som lockar kändisar till Järvsö

Nu måste du ju naturligtvis ge mer skvaller. Fult att bara lämna det så här för spekulationer.

Jag vet att Kluft och Berghagen bor där uppe. Byter dom pillefjong ibland?
Citera
2023-08-14, 08:58
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Men än så länge så är alla kändisar som räknats upp någon från lill babs släkt förutom Carolina Clüft då, så vilka fler kändisar bor där?

De gånger jag åkt genom Järvsö så har det känts som en genomfart för att komma vidare uppåt mot fjällen. Man åker rakt genom och husen ligger likt vilken gammal western stad som helst.
Finns säkert mer förutom genomfartsvägen men inget jag kollat upp.
Citera
2023-08-14, 10:04
Medlem
Karmans avatar
Det är väl "Lill-Babs"-klanen som gjort att det blivit så. Kändisar som inte orkar med storstaden, men ändå ha (relativt) nära, fin omgivning, frisk luft, mindre kriminalitet. Sen kan de ju också sätta sig på det skraltiga tåget till Stockholm när andan faller på. Stannar det i Järvsö förresten?
Citera
2023-08-14, 10:07
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Men än så länge så är alla kändisar som räknats upp någon från lill babs släkt förutom Carolina Clüft då, så vilka fler kändisar bor där?

De gånger jag åkt genom Järvsö så har det känts som en genomfart för att komma vidare uppåt mot fjällen. Man åker rakt genom och husen ligger likt vilken gammal western stad som helst.
Brukar också åka igenom Järvsö påväg upp till Jämtlandsfjällen och håller med om att en negativ faktor är att "stora vägen" går rakt genom byn. Eller det kanske är just det som är charmen?

Själv har jag inte stannat där utan det brukar bli ett stopp vid korvmojen i Ljusdal nere vid älven...
Citera
2023-08-14, 10:14
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:

Carolina Gynning! Har ett hus där.

Jag har hört från släktingar som inte är kända, att de velat köpa fritidshus där. Vet inte var de fått det ifrån, men kanske har de läst skvallerpressen och blivit intresserade. Tror många i medelklassen i sthlm fantiserar om Järvsö av obegripliga skäl. Varför någon skulle vilja bo bland en massa dryga kändisar men jaja. De är ju narcissister allesammans, så hur kul är det med såna grannar....
Citera
2023-08-14, 10:38
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Brukar också åka igenom Järvsö påväg upp till Jämtlandsfjällen och håller med om att en negativ faktor är att "stora vägen" går rakt genom byn. Eller det kanske är just det som är charmen?

Själv har jag inte stannat där utan det brukar bli ett stopp vid korvmojen i Ljusdal nere vid älven...

Jag har stannat två gånger i järvsö och kan väl inte säga att maten varit något extra någon av gångerna. Kom inte ihåg om jag ätit kebaben ska tilläggas.
En stor väg genom stan är inte något som jag ser som charmigt mer än att det blir lite mer liv och rörelse stugbytardagarna.

Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Carolina Gynning! Har ett hus där.

Jag har hört från släktingar som inte är kända, att de velat köpa fritidshus där. Vet inte var de fått det ifrån, men kanske har de läst skvallerpressen och blivit intresserade. Tror många i medelklassen i sthlm fantiserar om Järvsö av obegripliga skäl. Varför någon skulle vilja bo bland en massa dryga kändisar men jaja. De är ju narcissister allesammans, så hur kul är det med såna grannar....

Wow, då fick Järvsö ett minus till😀
En person som jag verkligen inte förstått vad hon gjort för landet för att bli känd.
Citera
2023-08-14, 11:51
Avstängd
Craiggs avatar
Citat:

Andreas Johnson (som varit med i Mello massa gånger) bor också där, enligt wikipedia.
Nån medlem i The Hives också.
Sofia Karlsson, som verkar vara en känd musiker, bor visst också där.
Citera
2023-08-14, 11:52
Avstängd
Craiggs avatar
För övrigt ligger Järvsö 30 mil från Stockholm. Så nära vettefan...
Citera
2023-08-14, 12:34
Medlem
invandrar-leffes avatar
Kan det vara en fråga om kultur?
Kanske en bra plats för de som inte vill leva i ett multikulturellt samhälle!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in