Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Brukar också åka igenom Järvsö påväg upp till Jämtlandsfjällen och håller med om att en negativ faktor är att "stora vägen" går rakt genom byn. Eller det kanske är just det som är charmen?
Själv har jag inte stannat där utan det brukar bli ett stopp vid korvmojen i Ljusdal nere vid älven...

Jag har stannat två gånger i järvsö och kan väl inte säga att maten varit något extra någon av gångerna. Kom inte ihåg om jag ätit kebaben ska tilläggas.
En stor väg genom stan är inte något som jag ser som charmigt mer än att det blir lite mer liv och rörelse stugbytardagarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
SexgalenZombie
Carolina Gynning! Har ett hus där.
Jag har hört från släktingar som inte är kända, att de velat köpa fritidshus där. Vet inte var de fått det ifrån, men kanske har de läst skvallerpressen och blivit intresserade. Tror många i medelklassen i sthlm fantiserar om Järvsö av obegripliga skäl. Varför någon skulle vilja bo bland en massa dryga kändisar men jaja. De är ju narcissister allesammans, så hur kul är det med såna grannar....
Wow, då fick Järvsö ett minus till😀
En person som jag verkligen inte förstått vad hon gjort för landet för att bli känd.