2023-08-13, 17:46
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Dubbla hyror, långtidsparkering, leesad bil, onödiga dyra taxiresor.

Inte förvånad om han torkat sig i röven med pengar.

Han har ju nämnt 18k på mat i månaden nere i Spanien.

Haft hyra på runt 17k.

Att han inte kan hålla i pengar har han dokumenterat i varje vlogg under flera års tid, så det kanske helt enkelt är många bäckar små och en konstant upptrappning av att överskrida sin budget. Från "bara" en semestervecka på kredit, till ett halvår utomlands utan framförhållning och konsekvenstänk.

Jag har framförallt reagerat på den enorma mängden kläder de shoppat, man aldrig ser skymten av efter de burit iväg dem från butiken. Trots att de köper plaggen med blaffiga loggor på som sys av fastkedjade barn i en fabrik utan fönster, syns det redan när de hänger på galgen i butiken att Julia och Chrippa inte har den kroppsform plaggen passar på. Önskeshoppa plagg slanka människor av medellängd kan bära upp är många människors guilty pleasure, men inte rutinmässigt på daglig basis.
Citera
2023-08-13, 17:46
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruna
Det var typ 100k förr. Nu är det närmare 200k månad med Memmo inräknat.
Danjal kör igång sin nya Memmo. Chrippa har god fot hos Danjal.

Och mycket annat på gång nu. Chrippa lever drömlivet med mycket vacker flickvän.
Solen i Marbs om par veckor med nya flickvännen och Chloe. God restaurang mat. Njuta av livet.

Linnea är helt ny på kanalen, allt är nytt. Ge henne par veckor så flyter det på som vatten.
Vad menar du med att Danjal kör igång sin nya memmo? Menar du att han startar en plattform för videohälsningar. Eller menar du att han ska börja köra videohälsningar från memmo?

Memmo är ju lite risktagande. De har ju ansökt om konkurs. Så snart tar en konkursförvaltare över makten över memmos ekonomi. Då får vi se vad hen
prioriterar för betalningar.

Du som verkar så insatt. Hur har Chrippa tänkt sig med dottern ett par veckor i Marbs. Ska han betala så Julia oxå kan åka med. För han och Linnea kan väl inte tänka att de ska ta C från sin mamma i flera veckor? Det vore ju att likställa med barnmisshandel. Det måste du oxå förstå.

Så du menar att han ligger på 200 k månaden nu? Och allt in på det målvaktsägda Spanien bolaget?
Sen köper han svensk valuta för den lönen han tar ut i euro och skattar 31% inkomstskatt för i Spanien. Förklara gärna. För jag har fortfarande inte riktigt fattat hur han tar ut de där 200 k laxen i månaden .
Citera
2023-08-13, 17:53
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
EDIT: Att sambon under samma period samlat ihop en ytterst imponerande skuld själv, gör det hela ännu märkligare.
I synnerhet som Chrippa hela tiden hävdat att han försörjer Julia.
Citat:
Linnea har alltså skaffat en kille som snart är bostadslös, arbetslös, har skulder hos KF och indraget körtkort. Lägg till att han är åtalad för doping, ansökt om konkurs, sepererad med barn och 34 år. Jackpott!
Äger ingen bil och får inte några lån!
Wow, lyllos Linnea.
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Hur fan tillåter föräldrana detta?
Hade min dotter börjat dejta hade jag sökt upp vem killen är, speciellt när det är en youtuber…
Alltså hon är 23 år, känns inte som dom kan göra mycket.
Citat:
Han var så säker han skulle få tillbaka körkortet då han har barn men nej blev inte så. Som Vanligt har han fel.

Linnea inte heller körtkort med tanken på dagens videos. Riktigt luftigt när man har barn att ta pendeln.
Jag tror hon har körkort. Jag har sett en bild där hon kör och Chrippa sitter bredvid. Men kanske Chrippas bil måste gömmas, så fogden inte tar den.
Citera
2023-08-13, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Okej jag tolkade det som att han panikflyttade till en mindre lägenhet i samma stad han bor i eftersom han och Julia har gjort slut och Julia är personen som står på den ordinarie lägenheten.

Jaha nej. Han bor i lägenheten i Mjölby som Julia står på och är uppsagd, Linnea bor trångt i Stockholms ytterdelar och Julia bor just nu hos sin mamma i Karlskoga.

Han och Julia har hyrt privat med sjuk månadshyra. Chrippa får inget lägenhetskontrakt.

Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tror hon har körkort. Jag har sett en bild där hon kör och Chrippa sitter bredvid. Men kanske Chrippas bil måste gömmas, så fogden inte tar den.

Konstigt då att hon inte körde. Bilen är ju lessad. Men enligt Chrippa beror det nog på "brist" på parkering hos Jocke. Kul att se han åka pendel med alla socfall han hånat.
Citera
2023-08-13, 18:06
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
I synnerhet som Chrippa hela tiden hävdat att han försörjer Julia.

Ja, hela luftslottet om hur hårt han arbetat för att kunna skämma bort och ta hand om sin familj för att ge dem det allra bästa, har punkterats med en explosion. Varje skojig pik och oneliner han dragit mot Rask är extra pinsam nu. Och varje gång han tar upp saken målar han in sig i hörnet ännu mer.

Det mest pinsamma enligt mig är "hata inte på Julia" när INGEN utom han är respektlös mot henne. Personligen är jag även svag för "du å jag mot världen min prinsessa gör allt för dig" som att nån hatar på hans dotter, så ofattbart cringe.
Citera
2023-08-13, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Personligen är jag även svag för "du å jag mot världen min prinsessa gör allt för dig" som att nån hatar på hans dotter, så ofattbart cringe.

Sista steget för att bli en tvättäkta WT.
Citera
2023-08-13, 18:22
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Sista steget för att bli en tvättäkta WT.

Kanske.

För övrigt; att jag konstaterar att Dior, Gucci och så vidare aldrig gör high end plagg med Julias kroppstyp i åtanke är inte "hat". Det är fakta. Att de knappt gör plagg i bulk med loggor på, med hennes kroppstyp i åtanke som primär målgrupp är fakta även det. Och personligen tycker jag att hon har tacksam genetik, där hullet har satt sig på rätt ställen. Bra benstruktur i ansiktet, fina drag, kurvig i kroppen istället för cylinderformad. Jag tycker inte att Chrippa har "bytt upp sig" utseendemässigt.
Citera
2023-08-13, 19:29
Bannlyst
Chrippa har flickvän som ni andra inte har

Chrippa drar in 200lax månad, han behöver inga lån

Ser att det svider för er hatare

King Chrippa lever livet. Solresa snart igen med riktigt snygg flickvän. Och dottern Chloe.
Ni får stanna i regniga Sverige. Vet det svider på er hatare med
Citera
2023-08-13, 19:43
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:

King Chrippa lever livet. Solresa snart igen med riktigt snygg flickvän. Och dottern Chloe.

Hur orkar du ?
Snubben har mer skulder än de flesta

Är man en hatare för att man tycker han är ett fån som ljugit om sitt liv ?
Hade han sagt från början att han kämpar med att betala sina skulder så hade inte jag brytt mig.
Citera
2023-08-13, 20:05
Medlem
Citat:

Chrippa Skuldberg är helt bränd i Sverige och hans ”flickvän” är en clout-chaser lol.. Inte mycket att vara avis på när allt i hans liv är fejk
Citera
2023-08-13, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Max-zorin
Chrippa Skuldberg är helt bränd i Sverige och hans ”flickvän” är en clout-chaser lol.. Inte mycket att vara avis på när allt i hans liv är fejk

Hur menar du bränd?
Han cashar ju allt då han drar in enorma pengar nu varje månad. Med sitt utländska kort.
Han behöver inte ta skulder fattar du väl ?

Förklara, tror du är bränd där uppe kanske
Citera
2023-08-13, 20:11
Medlem
Citat:
Hur menar du bränd?
Han cashar ju allt då han drar in enorma pengar nu varje månad. Med sitt utländska kort.
Han behöver inte ta skulder fattar du väl ?

Förklara, tror du är bränd där uppe kanske

Men har du svårt att fatta eller? Hans inkomster i Spanien tar KF på utmätning.

Från vilket land kommer dessa pengar???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in