2023-08-10, 21:54
Medlem
För er som undrar vad övriga tiktokare har med Anjas tråd att göra så kommer här min teori. Anjo tillsammans med S*mon ”Vad är problemet” var med och startade ett drev mot en kvinna på TT. Hennes hela privatliv, kärleksliv, ekonomi, domar you name it skulle offentliggöras i diverse olika rättegångar på TT. Dokumentärer producerades osv osv. Detta i sin tur ledde till en massa influencer-Youtube-TT-kreatörer-wannabes som poppade upp som svampar ur jorden. Domar delades, privata samtal och chattar spreds i rask takt, rättegångar avlöste varandra, huvuden rullade, vänskapsband knöts och splittrades i ett rasande tempo…. Hjulet snurrade fortare och fortare, metoderna blev grövre och grövre… och just nu hängs oskyldiga barn ut, hot och hat sprids som en löpeld, han sa, hon sa, jag såg, hen hörde, kommentarerna sprider rykten, en fjäder blir en höna som till slut är en hel struts…. Vem kan stoppa denna sjuka ”låtsas-värld” innan något allvarligt händer!? Börjar bli obehagligt på riktigt! TT:s egna gangsters och wannabee-gangster-tanten… Vart går era gränser? Har ni total avsaknad av etik, moral och empati? Och hur kan L*tte sitta och småflina åt kommentarer som ”El*na dog” på kurdiska…?? Jag mår riktigt jävla illa av hur vuxna människor kan bete sig… 🤮
Citera
2023-08-11, 05:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli123
För er som undrar vad övriga tiktokare har med Anjas tråd att göra så kommer här min teori. Anjo tillsammans med S*mon ”Vad är problemet” var med och startade ett drev mot en kvinna på TT. Hennes hela privatliv, kärleksliv, ekonomi, domar you name it skulle offentliggöras i diverse olika rättegångar på TT. Dokumentärer producerades osv osv. Detta i sin tur ledde till en massa influencer-Youtube-TT-kreatörer-wannabes som poppade upp som svampar ur jorden. Domar delades, privata samtal och chattar spreds i rask takt, rättegångar avlöste varandra, huvuden rullade, vänskapsband knöts och splittrades i ett rasande tempo…. Hjulet snurrade fortare och fortare, metoderna blev grövre och grövre… och just nu hängs oskyldiga barn ut, hot och hat sprids som en löpeld, han sa, hon sa, jag såg, hen hörde, kommentarerna sprider rykten, en fjäder blir en höna som till slut är en hel struts…. Vem kan stoppa denna sjuka ”låtsas-värld” innan något allvarligt händer!? Börjar bli obehagligt på riktigt! TT:s egna gangsters och wannabee-gangster-tanten… Vart går era gränser? Har ni total avsaknad av etik, moral och empati? Och hur kan L*tte sitta och småflina åt kommentarer som ”El*na dog” på kurdiska…?? Jag mår riktigt jävla illa av hur vuxna människor kan bete sig… 🤮

Du skriver som jag tänker, tack för det. Jag har under en tid funderat på hur man är funtad om man offentligt hänger en person för att få sitt eget content att växa? Anjo påstår att han gör det för att varna folk, men samtidigt är han, och Simon, snabba på att idiotförklara alla som inte tar deras så kallade råd. Jag anser att dem skiter egentligen i vilket för deras agenda är bara att få deras egna kanaler att växa. Att Anjo sitter och agerar talesman där hans ord är mer värd än någon annans visar bara på narcissism, och hans fru är den som kommer drabbas hårdast. Han förminskar henne offentligt i deras egna kanal inför alla som fortfarande kollar. Det är psykisk våld, och frågan är vad som händer den dan hon står upp inför honom på samma sätt som hon gör inför folk i allmänhet. Även hon säger ju att hon skiter i vad folk tycker. Uttalanden som bygger på hans och hennes egna åsikter, saker dem läst på nätet men helt utan källkritik. Dem kollar sällan av hur det verkligen ligger till, och tar ofta saker ur kontekst så det blir helt uppåt väggarna. Dem ser sig själv som familjen Lundell 2.0 och tror att hela Sverige älskar dem
Citera
2023-08-11, 07:15
Medlem
Kaellkritiks avatar
Retoriken i den här videon… (Anjo kommer in vid 11:40)

https://youtu.be/t4bQayt7eqE
Citera
2023-08-11, 12:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kaellkritik
Retoriken i den här videon… (Anjo kommer in vid 11:40)

https://youtu.be/t4bQayt7eqE

Nu har han nog tappat det helt. Vaddå att gayföräldrar vill att deras barn "skall bli" homosexuella? Det är inget val man gör. Sen återigen, han har en stor plattform och tycker att han har en skyldighet att informera och varna??? Så djävla stor är väl inte hans plattform heller? Strax över 100.000 bara.
Han tål inte att folk diskuterar eller kritiserar honom för då rusar han direkt in på en offentlig toalett för att motargumentera. Tänk om han kunde spola ner sig när han ändå var där
Citera
2023-08-12, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli123

Walla grymt bra sammanfattat! Det påstår sej ha bevis, men ”antar” att det måste vara så och ”gör en slutsats”. Vad ska allt sluta?? Världens trögaste cirkus där clowner styr showen. Kan bara katastrof!
Citera
2023-08-12, 08:40
Avslutad
Efter senaste utlägget om HBTQ försöker Anjo rädda ansiktet med att "det var inte så jag sa, eller menade. Han spelar upp klipp som han påstår blivit manipulerade, men samtidigt hör man klart och tydligt att uttalandet är det exakt samma på båda.
Istället för att reparera skadan gör han den bara värre. Hans okunskap och ovilja att dubbelkolla allt han fiskar upp på nätet är patetiskt. Bara för att det står något på internet betyder det inte att det är sant
Han jämför gärna USA som en role model till Sverige
Nu ser han nakna gubbar och jag undrar om han hör röster också
Citera
2023-08-12, 08:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Efter senaste utlägget om HBTQ försöker Anjo rädda ansiktet med att "det var inte så jag sa, eller menade. Han spelar upp klipp som han påstår blivit manipulerade, men samtidigt hör man klart och tydligt att uttalandet är det exakt samma på båda.
Istället för att reparera skadan gör han den bara värre. Hans okunskap och ovilja att dubbelkolla allt han fiskar upp på nätet är patetiskt. Bara för att det står något på internet betyder det inte att det är sant
Han jämför gärna USA som en role model till Sverige
Nu ser han nakna gubbar och jag undrar om han hör röster också
Hahaha, fasaden har spruckit...
Lite komiskt att youtubehjältarnas era snart är förbi.
Kvar återstår arbetslösa medelålders fäder.
Rask och Anjo, följda av Rask

Vaddå manipulerade? Det är hans egna ruttna åsikter🤣
🤣

Citat:
Samma kemiska preparat dom ger till fångar, som gjort någon form av övergrepp liksom, öh, dom använder samma grejer till barn som känner att dom vill byta kön. Dom kastrerar barn. Tar bort deras kön, om du är en pojke i 10-års ålder så klipper dom av penis eller vad man ska säga....

https://youtu.be/UNGZGCBFDpI vid 10 min. in.

Hur skulle Anjo reagera om lilla Elian vill ha klänning?
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-08-12 kl. 09:20. Anledning: Länk
Citera
2023-08-12, 10:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hahaha, fasaden har spruckit...
Lite komiskt att youtubehjältarnas era snart är förbi.
Kvar återstår arbetslösa medelålders fäder.
Rask och Anjo, följda av Rask

Vaddå manipulerade? Det är hans egna ruttna åsikter🤣
🤣

Citat:
Samma kemiska preparat dom ger till fångar, som gjort någon form av övergrepp liksom, öh, dom använder samma grejer till barn som känner att dom vill byta kön. Dom kastrerar barn. Tar bort deras kön, om du är en pojke i 10-års ålder så klipper dom av penis eller vad man ska säga....

https://youtu.be/UNGZGCBFDpI vid 10 min. in.

Hur skulle Anjo reagera om lilla Elian vill ha klänning?

Jag har aldrig hört talats om att någon bytt kön? Vem skall dem byta med, tänker jag Det heter könskorrigering, men det fattar han inte. Det är ju bara ännu ett bevis på att han inte vet vad han snackar om.
Vad är det för djävla sida han hämtar sina uppgifter. Barn får inte ändra sitt kön utan förälders tillåtelse, inte ens i USA. Han säger att en pappa sitter i fängelse för att han vägra barnet könskorrigering. Låter som det skulle komma från "Ding Ding Värld" En tidning som fanns på 90-talet
Citera
2023-08-12, 10:28
Avslutad
Vad säger Trans community om hans uttalanden?
Citera
2023-08-12, 10:33
Avslutad
Citat:
Jag har aldrig hört talats om att någon bytt kön? Vem skall dem byta med, tänker jag Det heter könskorrigering, men det fattar han inte. Det är ju bara ännu ett bevis på att han inte vet vad han snackar om.
Vad är det för djävla sida han hämtar sina uppgifter. Barn får inte ändra sitt kön utan förälders tillåtelse, inte ens i USA. Han säger att en pappa sitter i fängelse för att han vägra barnet könskorrigering. Låter som det skulle komma från "Ding Ding Värld" En tidning som fanns på 90-talet
Hahaha, ja precis, det är nog samma suspekta "senaste nytt" som länkar den store dokumentärfilmaren vidare in på smala avstickare i cyberspace... "klicka: du kanske också gillar det här"
Han anser sig kunnig och nästan som ett självutnämnt orakel. Han och kålsuparen Rask ombesörjer varandras tarmludd.
Stör mig på anjos stakande monotona sätt att prata. Men det är väl samma som med rasken, dom är nöjda med sina utvecklade röster och berättartekniker
Citera
2023-08-13, 19:04
Avslutad
Jag kom att tänka på en sak. Alla telefonsamtal som Anjo spelar in, vet dem han spelar in om att han faktiskt spelar in och sen lägger ut det på någon av sina kanaler?
Citera
2023-08-13, 19:09
Avslutad
Citat:
Jag kom att tänka på en sak. Alla telefonsamtal som Anjo spelar in, vet dem han spelar in om att han faktiskt spelar in och sen lägger ut det på någon av sina kanaler?
Det är själva inspelningen som är olaglig om den personen som spelar in samtalet inte själv deltar. I din situation var det alltså okej att hon spelade in samtalet, förutsatt att hon deltog i samtalet. Enligt nämnt lagrum är det inget brott att lyssna på inspelningen i efterhand. Att spela upp samtalet för en annan person i privata syften kan dock aktualisera andra brott beroende på vad det är för information som framkommer i samtalet. Ett exempel är förtal där det i 5 kap. 1 § BrB stadgas att den som pekar ut någon som brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller lämnar uppgifter som är ägnad att utsätta någon för andras missaktning kan dömas till förtal. Det beror därför på vilka hon har spelat upp samtalet för och vad för information som framkom i samtalet.

Läs full förklaring här
https://lawline.se/answers/far-man-lata-andra-lyssna-pa-ett-inspelat-samtal

Så, det som rasken och anjo sysslar med är brottsligt, nämligen förtal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in