Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
En kul/märklig detalj om Utsikten är ju att de fortfarande knappt är favoriter i matcherna. Igår mötte dom ett halvdassigt Landskrona och stod i ca 1,80 i odds (om jag minns rätt). Tidigare under säsongen har de nästan alltid gett över 2 ggr pengarna. Mängder med folk liksom tänker "men idag vänder det nog" och bettar emot Utsikten, vilket höjer oddset på dom. Och ja, jo, jag är en av dom. Nästa omgång har de Västerås hemma och där förlorar de väl? Och sedan en knepig match borta mot Brage. Kan det vända nu?
Nej, det vänder ju fan aldrig. De bara vinner och vinner, och även vid poängtapp så vinner de istället nästa match. Och övriga topplag tappar sakta men säkert mark emot dom. Men kanske det äntligen vänder nu när de verkar klara och man börjar ge upp hoppet om att slippa dom i Allsvenskan?.. njaä, det är nog bara att börja acceptera att de lirar allsvenskt 2024. Och kanske även acceptera att det nånstans är lite kul samt gilla det positiva att det fortfarande går att nå högt med små resurser, när man spelar rätt fotboll.
De verkar vara stabila men däremot hade man nog kunnat spela mot VSK idag för de ligger under i halvtid med 0-2 mot bottenlaget Helsingborg

Underskattning eller har VSK många avstängda och skadade, för inte kan det väl ändå vara så att nu kommer HIF å börja klättra?
Var visst för snabb där med mina konklusioner och antaganden
Fan riktigt starkt av VSK att vända till seger!