2023-08-12, 22:34
Medlem
Gv1875s avatar
Utsikten har ett bra namn ändå, bättre än Häcken!
Citera
2023-08-13, 03:46
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Häcken d även kallat Utsiktens BK behandlar hela S1 som sin egna lilla knulldocka.

Ska du och Zebran ta en öl 2/9 på Hisingen när Östersund kommer på besök?
Citera
2023-08-13, 08:18
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ska du och Zebran ta en öl 2/9 på Hisingen när Östersund kommer på besök?

Jag har frågat honom här i tråden tidigare men trazke är en riktig fegis så han vägrade. Beklämmande dåligt.
Att jag skulle åka till Göteborg för att se ett lag jag inte håller på är dock helt otänkbart.
Citera
2023-08-13, 09:46
Medlem
En kul/märklig detalj om Utsikten är ju att de fortfarande knappt är favoriter i matcherna. Igår mötte dom ett halvdassigt Landskrona och stod i ca 1,80 i odds (om jag minns rätt). Tidigare under säsongen har de nästan alltid gett över 2 ggr pengarna. Mängder med folk liksom tänker "men idag vänder det nog" och bettar emot Utsikten, vilket höjer oddset på dom. Och ja, jo, jag är en av dom. Nästa omgång har de Västerås hemma och där förlorar de väl? Och sedan en knepig match borta mot Brage. Kan det vända nu?

Nej, det vänder ju fan aldrig. De bara vinner och vinner, och även vid poängtapp så vinner de istället nästa match. Och övriga topplag tappar sakta men säkert mark emot dom. Men kanske det äntligen vänder nu när de verkar klara och man börjar ge upp hoppet om att slippa dom i Allsvenskan?.. njaä, det är nog bara att börja acceptera att de lirar allsvenskt 2024. Och kanske även acceptera att det nånstans är lite kul samt gilla det positiva att det fortfarande går att nå högt med små resurser, när man spelar rätt fotboll.
Citera
2023-08-13, 14:57
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Jag har frågat honom här i tråden tidigare men trazke är en riktig fegis så han vägrade. Beklämmande dåligt.
Att jag skulle åka till Göteborg för att se ett lag jag inte håller på är dock helt otänkbart.

Ja det är uselt han skulle mött mig i Stockholm också och tagit en öl när AIK mötte Häcken. Men dök aldrig upp en riktig fegis!

Tror du ÖFK tar sig upp i allsvenskan igen
?
Citera
2023-08-13, 15:58
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
En kul/märklig detalj om Utsikten är ju att de fortfarande knappt är favoriter i matcherna. Igår mötte dom ett halvdassigt Landskrona och stod i ca 1,80 i odds (om jag minns rätt). Tidigare under säsongen har de nästan alltid gett över 2 ggr pengarna. Mängder med folk liksom tänker "men idag vänder det nog" och bettar emot Utsikten, vilket höjer oddset på dom. Och ja, jo, jag är en av dom. Nästa omgång har de Västerås hemma och där förlorar de väl? Och sedan en knepig match borta mot Brage. Kan det vända nu?

Nej, det vänder ju fan aldrig. De bara vinner och vinner, och även vid poängtapp så vinner de istället nästa match. Och övriga topplag tappar sakta men säkert mark emot dom. Men kanske det äntligen vänder nu när de verkar klara och man börjar ge upp hoppet om att slippa dom i Allsvenskan?.. njaä, det är nog bara att börja acceptera att de lirar allsvenskt 2024. Och kanske även acceptera att det nånstans är lite kul samt gilla det positiva att det fortfarande går att nå högt med små resurser, när man spelar rätt fotboll.
De verkar vara stabila men däremot hade man nog kunnat spela mot VSK idag för de ligger under i halvtid med 0-2 mot bottenlaget Helsingborg Underskattning eller har VSK många avstängda och skadade, för inte kan det väl ändå vara så att nu kommer HIF å börja klättra?

Var visst för snabb där med mina konklusioner och antaganden

Fan riktigt starkt av VSK att vända till seger!
Senast redigerad av kubun 2023-08-13 kl. 16:57.
Citera
2023-08-13, 16:58
Medlem
Helt och hållet oförtjänt av vsk, tacka oppong för denna smutsiga vinst. HIF var bättre laget hela matchen. oppong måste få sparken NU.
Citera
2023-08-13, 17:18
Medlem
IceEyess avatar
Helsingborg är verkligen sorgligt usla. Inte ens ett övertag med 0-2 lyckas man förvalta och ro i hamn
Citera
2023-08-13, 17:25
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filurifix
Helt och hållet oförtjänt av vsk, tacka oppong för denna smutsiga vinst. HIF var bättre laget hela matchen. oppong måste få sparken NU.
Jag såg bara matchen under förlängningsminuterna - vad gjorde domaren som inte var okey enligt dig?
Citera
2023-08-13, 17:26
Medlem
VSK kanske börjar tro på myten om sig själva, att de alltid hittar sätt att vinna.

Som jag förstår det stod man för en genomusel första halvlek, och sedan en helt OK andra där man var jämna med bortalaget. Intressant om detta fortsätter nu, då kan GAIS och Öster möjligtvis bjudas in i jakten?
Citera
2023-08-13, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag såg bara matchen under förlängningsminuterna - vad gjorde domaren som inte var okey enligt dig?

Fuskade till en straff till vsk och fuskade bort en från oss.
Citera
2023-08-13, 17:41
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Helsingborg är verkligen sorgligt usla. Inte ens ett övertag med 0-2 lyckas man förvalta och ro i hamn

Ja tyvärr är vi det. Det blir en kamp för fortsatt SE-existens, som Kalle J sade.
Vi är helt horribla men det är inte oväntat direkt. Fy fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in