2023-08-13, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasbre
Är ni knäppa?
Han har inte varit aktiv på typ 15 år, två barn och fru och sköter sig exemplariskt. Lägg ner....

Jag kan bekräfta detta.

Om det skulle vara någon utav de andra bröderna så skulle man aldrig utsätta den yngre för något som riskerar att få honom inblandat i något trams.

Om det är lokal förmågor så skulle jag gissa på att vi kan luta blicken mot J*sp*r Lar**on eller K*vin.
Citera
2023-08-13, 11:49
Medlem
snurresprettiss avatar
Hur är kriminaliteten generellt i Östersund?
Citera
2023-08-13, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasbre
Är ni knäppa?
Han har inte varit aktiv på typ 15 år, två barn och fru och sköter sig exemplariskt. Lägg ner....
Okej chefen! Vi försöker leta kopplingar till lit eftersom detta inte är ett vanligt fall i länet .
Sen tror jag inte den yngre är inblandad men den äldre kanske då han gjort ett och annat i sitt liv.
Citera
2023-08-13, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Det finns ju olika poliser, i detta fallet har det garanterat varit trafikpoliser som stoppade, de skall inte, och har inte utbildning eller utrustning för att hantera automatvapen utrustade kriminella.

Det är nog snarare ingripandeverksamheten som gör flest fordonstopp. Trafikpolisen stoppar också men jobbar ganska mycket mot tung trafik
Citera
2023-08-13, 11:52
Medlem
Låter inte som man velat döda poliserna. Tänker mig att man bara haft saker i bilen som skulle skicka iväg dem på många år. Bara att ha skarpladdade automatvapen i ett fordon måste ge flera års fängelse. Följdfrågan blir då varför man har det? Jag tror inte kriminella i Östersund åker runt beväpnade för säkerhets för att man är i väpnade konflikter med varandra, det är inte orten där man skjuter varandra i kebabkön. Jag kan tänka mig att det är för att skydda något av värde som man har mot andra. Tänker spontant ett stort parti knark.

Givetvis är det en stor risk att skjuta mot polis, för de är också beväpnade. Däremot kan det vara så att poliserna inte alls är beredda på det. Det är inte USA, där snutarna har pistolen framme vid rutinkontroller. Man skjuter ett par skott så polisen blir överrumplad och kickar därifrån och skjuter lite automateld i farten, för att visa att man är tyngre beväpnade än poliserna. Det säkerställer att den vanliga ordningspatrullen inte kommer följa efter dem initialt. Sedan Malexander-morden är det väl så att man måste invänta förstärkning. Det är inte för inte insatsstyrkan kopplas in när man ska gripa en misstänkt beväpnad person. Polisen tar det säkra före det osäkra, och mycket riktigt har ingen gripits för det här än.
Citera
2023-08-13, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cashisk1ng
Okej chefen! Vi försöker leta kopplingar till lit eftersom detta inte är ett vanligt fall i länet .
Sen tror jag inte den yngre är inblandad men den äldre kanske då han gjort ett och annat i sitt liv.

Okej, men kanske ni skulle sluta komma med rena gissningar då och förstöra även den här tråden?

Den som faktiskt vet något skriver, den som bara gissar håller käften.
Citera
2023-08-13, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Hur är kriminaliteten generellt i Östersund?

Kriminaliteten i Östersund är på en riktig moppenivå jämfört med många andra städer. Med moppenivå så menar jag digniteten på brotten som begås. Sen finns det såklart något enstaka undantagsfall.
Citera
2023-08-13, 11:54
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
bara kolla flightradar sidorna

Länk tack.
Tror inte den är ute och snurrar nu.
Citera
2023-08-13, 11:55
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirColumbia
Kriminaliteten i Östersund är på en riktig moppenivå jämfört med många andra städer. Med moppenivå så menar jag digniteten på brotten som begås. Sen finns det såklart något enstaka undantagsfall.

Det betyder ju även att risken för kriminella av en grövre kaliber är lägre, så dom lätt skulle kunna hävda sig och arbeta relativt ostört. Kanske orten sprider sig…
Citera
2023-08-13, 11:55
Medlem
knasbres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirColumbia
Jag kan bekräfta detta.

Om det skulle vara någon utav de andra bröderna så skulle man aldrig utsätta den yngre för något som riskerar att få honom inblandat i något trams.

Om det är lokal förmågor så skulle jag gissa på att vi kan luta blicken mot J*sp*r Lar**on eller K*vin.

S*b är inte heller aktiv på det viset, Fr*dd* är den enda som fortfarande är så stökig som Östersunds-Flashback vill få oss att tro.
Citera
2023-08-13, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseVonKlasse
Okej, men kanske ni skulle sluta komma med rena gissningar då och förstöra även den här tråden?

Den som faktiskt vet något skriver, den som bara gissar håller käften.
Allt är rena gissningar i denna tråd då det inte finns nån fakta . Därför som i alla andra trådar som finns på denna sida sitter folk och letar kopplingar .
Citera
2023-08-13, 11:57
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det spanas nog frisk vid mackar, butiker och gatukök. De lär vara båda törstiga, hungriga och röksugna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in