2023-08-13, 02:20
Medlem
SwampDoggs avatar
Polisens rapportering är vag, vill man inte berätta att man tappat bort gärningsmännen?
Citera
2023-08-13, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullet44
Detta är sjukt ovanligt i Jämtlands län! Jag var ut med hunden precis och hörde/såg poliserna sen hörde jag 7-8 smällar.. hörde att de var en vanlig poliskontroll som vallade ur! Sen flydde dom e45 norrut
Vilken gata skedde kontroll på?
Citera
2023-08-13, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozyrecon
SE-JPX.
Intressant att Svebskt Ambulansflyg lämnade Umeå för 30 min sen, destination Östersund. Kanske bara en slump.
Flyget har inget samband med detta! Hur jag vet det? Jo för min kompis dotter flögs till sjukhuset i Uppsala med den kl 02:00 ifrån Östersund.
Citera
2023-08-13, 03:18
Medlem
Åkte förbi LIT för 1 timme sedan, står 2 polis bilar med blåljus vid gamla 88 baren, samt 2 polis bilar vid lilla bron som man kan åka över mot centrum.
Citera
2023-08-13, 03:29
Moderator
Chantres avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2023-08-13, 03:53
Medlem
Drooids avatar
Polisens uppdatering:

"12 augusti 21:00, Mord/dråp, försök, Östersund"
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/augusti/12/12-augusti-2100-morddrap-forsok-ostersund/
Citat:
Försök till mord mot polis [sic]

Polispatrull gjorde ett fordonsstopp i centrala Östersund. I samband med ingripandet blev patrullen beskjutna. Insats pågår i området och ärendet rubriceras som försök till mord just nu.

Inga mera uppgifter kommer att lämnas under den pågående insatsen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Händelsen inträffade vid 21 tiden i Centrala Östersund. I samband med att polisen kontrollerade en personbil blev polispatrullen beskjutna. Bilen flydde i hög hastihet och ett förföljande inleddes. Förföljandet gick E45 norrut och fortfarande pågår en polisinsats.

Ingen polis skadades fysiskt i samband med beskjutningen.

Polisen återkommer så snart mer information kan lämnas.

RLC Befäl Michael Saveman

-----------------------------------------------------------------------------------------

Ärendet är fortfarande i en pågående fas. På grund av detta och för att ej riskera störa polisens operativa åtgärder så kommer inget mer att kommuniceras ut under natten.

Polisens ordinarie kommunikatör börjar jobba på morgonen. De återkommer med information i ärendet.

RLC Befäl Michael Saveman

...
...

Text av
Vakthande befäl Michael Liljenberg /RLC befäl Michael Saveman
Publicerad
12 augusti 21:53
Uppdaterad
13 augusti 03:16

"Stor polisinsats norr om Östersund efter skottlossning"
Låst artikel:
https://www.op.se/2023-08-13/stor-polisinsats-norr-om-ostersund-efter-skottlossning
Citat:
En stor polisinsats pågår efter att en polispatrull besköts i centrala Östersund på lördagskvällen. Flera patruller fanns vid midnatt på plats i ett samhälle norr om Östersund.

– De har även kört med drönare här, säger ett vittne.
Senast redigerad av Drooid 2023-08-13 kl. 04:05.
Citera
2023-08-13, 04:05
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Chefen
Åkte förbi LIT för 1 timme sedan, står 2 polis bilar med blåljus vid gamla 88 baren, samt 2 polis bilar vid lilla bron som man kan åka över mot centrum.

Synd de inte körde ihjäl sig på väg till Lit, inte lätt att rymma när det inte finns något att rymma till. Hoppas de fryser inatt.
Citera
2023-08-13, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Synd de inte körde ihjäl sig på väg till Lit, inte lätt att rymma när det inte finns något att rymma till. Hoppas de fryser inatt.
Kan man hoppas på att de möter en björn?
Citera
2023-08-13, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwampDogg
Polisens rapportering är vag, vill man inte berätta att man tappat bort gärningsmännen?

Snarare tvärtom va? Har du tappat bort GM ber du allmänheten om iakttagelser. Men om du har vittring, då vill du inte upplysa GM eller dess ev medhjälpare om det.

Pretty simple if you ask me. GM läser också tidningarna. I de fall de KAN läsa..
Citera
2023-08-13, 04:52
Avslutad
Tippar på att det varit ca 20 min biljakt ifrån centrala Östersund till dit helikoptern spanade som mest.
Citera
2023-08-13, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STN33
Är man sörlänning tror man det. Verkligheten är att det finns betydligt fler flyktvägar.
Nu bor jag i Norrlands inland så du har fel. Nu visade det sig att jag hade rätt eftersom dom flydde längs e45
Citera
2023-08-13, 05:26
Medlem
Polisen har givetvis blivit kulturberkade. Tror någon något annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in