• 1
  • 2
2023-08-13, 11:42
Medlem
Ingen datanörd som ni förstår. Kan nån vänlig person vägleda mej till Darknet? Jag fattar inte.
Visst ni kan håna mej och det är okeyz
2023-08-13, 11:43
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scumbag666
Ingen datanörd som ni förstår. Kan nån vänlig person vägleda mej till Darknet? Jag fattar inte.

Man kommer inte in på Darknet via en slump, det kräver specifik kunskap och i regel viss utrustning.
2023-08-13, 11:47
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Man kommer inte in på Darknet via en slump, det kräver specifik kunskap och i regel viss utrustning.

Vad menar du med utrustning?
Var längesedan jag var ute på darknet , men har för mig man mest behövde TOR som webbläsare.
2023-08-13, 11:48
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Vad menar du med utrustning?
Var längesedan jag var ute på darknet , men har för mig man mest behövde TOR som webbläsare.

Har aldrig själv varit på darknet, men om det åsyftas kriminellas spelplan för brottslig verksamhet så har jag för mig att speciell utrustning för att komma åt ett "hemligt" nätverk används.
2023-08-13, 11:53
Medlem
Citat:
Har aldrig själv varit på darknet, men om det åsyftas kriminellas spelplan för brottslig verksamhet så har jag för mig att speciell utrustning för att komma åt ett "hemligt" nätverk används.
Ja, den kallas Tor Browser. Finns även Whonix.
2023-08-13, 11:55
Medlem
Citat:

Det verkar som att du har någon fantastisk idé om vad darknet är. Om du tittar på t ex wikipediasidorna för Darknet, Tor, I2P, deep web och närliggande sidor så kommer du nog få en bättre bild av vad dark net innebär. Om du sedan har en specifik plats du vill komma åt kan nog folk vägleda dig enklare då.

Så vad är det du vill göra, egentligen?
2023-08-13, 11:55
Medlem
Antifa.Hooligans avatar
Ladda ner Tor browser.

Starta Tor

Surfa till http://tor66sewebgixwhcqfnp5inzp5x5u...uh34iid.onion/

Du är nu på darknet.
2023-08-13, 11:57
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ladda hem TOR och gå in på den sida du vill som har url-ändelsen .onion.

Välkommen till Darknet.

[Hoppsan. Tvåa eller trea på den.]
2023-08-13, 11:58
Medlem
Beror ju på vad du vill hitta.
Men tor browser är ett måste, finns att ladda ner gratis.

Finns allt från barnporr till drogmarknader som är lätt att hitta om man vet vad man ska söka på.
2023-08-13, 11:59
Bannlyst
Citat:
Snackar du om? TOR är det enda…
2023-08-13, 12:01
Medlem
Fummys avatar
Citat:

Darknet består av annan sorts domäner som inte går att läsa med vanliga webbläsare.
Förut fanns det en sida med länksamlingar men den har inte varit uppdaterad på väldigt länge.
Jag har inte varit där på flera år.
Till viss del kan man ju använda sig av duckduckgo för att hitta vissa sidor.
2023-08-13, 12:06
Medlem
Som påtalat är det bara att ladda ner en webbläsare som kan läsa dessa sidor som ligger på den delen av internet som inte är indexerat/sökbart om du inte använder speciell mjukvara för det.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in