2023-08-13, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
Jag har aldrig läst 1984, vilket jag kanske borde. Utifrån vad jag har hört finns det många likheter mellan den och vad som sker i väst idag. "Cuckold rage" låter som en bra term för det tillstånd som många svenskar befinner sig i.
Det är snarare Ryssland och Nordkorea som infört "1984". Och ja, jag har läst boken.
Citera
2023-08-13, 09:59
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Jag har aldrig läst 1984, vilket jag kanske borde. Utifrån vad jag har hört finns det många likheter mellan den och vad som sker i väst idag. "Cuckold rage" låter som en bra term för det tillstånd som många svenskar befinner sig i.

Då rekommenderar jag varmt att du läser ”1984”. Just tvåminutershatet är en av de klassiska passagerna. Den blottlägger synnerligen intressanta psykologiska mekanismer med betydande paralleller till främst Sverige.

The Two Minutes Hate is organized by the government and held wherever citizens are working. Everyone is expected to vocally express their hatred for the enemy by shouting, cursing, and spitting at a two-minute video projected onto a large screen.

This ritual is part of the government’s effort to maintain control over its citizens and keep them in line with its goals. During the Two Minutes Hate, citizens are encouraged to express their hate as vigorously and strongly as possible. This hate is meant to be a rallying cry for the people to fight against the enemies of the Party and to remain loyal to the government.”

https://bookanalysis.com/1984/two-minutes-hate/
Citera
2023-08-13, 10:10
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Du är ju helt väck. Å ena sidan fattar du att ryssar inte hatas i väst för att de är vita vilket är exakt vad jag också skrev. Men sen blir det tilt i skallen på dig när du påstår att anglosaxare hatas i Ryssland för att de är vita. Ryssland har aldrig spridit antivitism någonstans. Det gör däremot anglosaxarna tillsammans med judarna i alla vita länder de har inflytande över. Vilket alltså inte inkluderar Ryssland.

Ryssland gör exakt samma sak som NS-Tyskland gjorde fast mer framgångsrikt. Nämligen uppviglar forna kolonier mot forna kolonialmakter. Det är smart realpolitik och en del av maktspelet.
Men anglosaxare är vita och retoriken är samma som i väst. Du och ryssarna använder samma narrativ som judarna om vita i väst.

Ni kallar vita i väst för germaner, anglosaxare och nazister. Det inkluderar alla vita i väst. Allt är deras fel och de bör utrotas. Det är väl vad du anser?
Anser du det, är du en del av wokerörelsen och är woke i det fallet. Helt uppenbart. Ni har samma narrativ som judarna, bara med andra ord för vita i väst. Ni försöker spä på hatet mot vita i väst.

Ni angriper vita företagare i väst som oligarker och ska avskaffa dem. Förmodligen vill ni ersätta dem med ryska judiska oligarker. Ni angriper inte judiska företagare längre. Så oavsett om ni skulle lyckas, skulle den judiska ekonomiska makten öka på bekostnad av vita företagare. Det blir resultat om du tänker efter. Eller hur tänker du det annars skulle bli?

De ställen varifrån judarna sprider wokeåsikter är universitet och press. Något ni inte angriper längre. Utan fienden är nu plötsligt vita företagare och vita i väst. Judarna och ni har därmed samma agenda. Avskaffa det vita ägandet och ersätt det med judiskt.

Så med eran egen tidigare vokabulär, är du en judelakej. Men du verkar inte inse det, eller så går du under falsk flagg och är bara en rysk medlöpare som arbetar för att krossa väst tillsammans med judarna och ta ifrån vita i väst de sista av deras makt.

Ska vi ta genetiken som du använder dig av, är vi mer besläktade med Ukrianare är ryssar genom inflyttning från väst men även att germanerna tog den vägen österifrån och lämnade säkert spår där. Så det är bara ett falsk argument. Man du kanske är falsk, eller lättlurad. Om du menar att judarna kan lura hela världen med woke, kan de förstås skapa ett narrativ som får dig att arbetar för dem. Vilket du faktisk verkar göra.

Kolonierna har nu börjat byta åsikt, när de verkar som ryssar har varit med om kuppen i Niger. Det leder förstås till att de inser att ryssarna kan avsätta även dem. Ingen av länderna vill heller ha kriget i Ukraina, vilket har lett till att Ryssland är en vasallstat till Kina och underdåniga mot kineserna. Xi däremot, är inte dum. Han vet hur man spelar korten. Men som många ledare där tidigare, har han kanske judiska rådgivare. Nu är Putin dessutom efterlyst i stora delar av världen och kan bara resa till några få länder. Smart, knappast.
Senast redigerad av EnCarte 2023-08-13 kl. 10:23.
Citera
2023-08-13, 10:17
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Då rekommenderar jag varmt att du läser ”1984”. Just tvåminutershatet är en av de klassiska passagerna. Den blottlägger synnerligen intressanta psykologiska mekanismer med betydande paralleller till främst Sverige.

The Two Minutes Hate is organized by the government and held wherever citizens are working. Everyone is expected to vocally express their hatred for the enemy by shouting, cursing, and spitting at a two-minute video projected onto a large screen.

This ritual is part of the government’s effort to maintain control over its citizens and keep them in line with its goals. During the Two Minutes Hate, citizens are encouraged to express their hate as vigorously and strongly as possible. This hate is meant to be a rallying cry for the people to fight against the enemies of the Party and to remain loyal to the government.”

https://bookanalysis.com/1984/two-minutes-hate/
Som på rysk statlig TV då. Där sprider man verkligen hat. Går inte ens att jämföra med väst. En del påminner om Goebbels och det är väl från hans möten, själva den delen i 1984 har utgått från. När massan skriker ut sitt hat.
Citera
2023-08-13, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Som på rysk statlig TV då. Där sprider man verkligen hat. Går inte ens att jämföra med väst. En del påminner om Goebbels och det är väl från hans möten, själva den delen i 1984 har utgått från. När massan skriker ut sitt hat.
Precis. Som jag skrev tidigare är "1984" infört i Ryssland. I väst not so much.

Den du citerar är en jubelidiot, f.ö.
Citera
2023-08-13, 10:29
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Precis. Som jag skrev tidigare är "1984" infört i Ryssland. I väst not so much.

Den du citerar är en jubelidiot, f.ö.
Han är inge jubelidiot, men har stora tankefel i sina åsikter som han inte tänkt igenom. Att du håller på och repeterar jubelidiot tillför inget till debatten. Du har sagt det en massa gånger nu, utan att övertyga honom att han är det. Så jag tror inte din metod fungerar.
Citera
2023-08-13, 10:31
Medlem
Citat:
Han är inge jubelidiot, men har stora tankefel i sina åsikter som han inte tänkt igenom. Att du håller på och repeterar jubelidiot tillför inget till debatten. Du har sagt det en massa gånger nu, utan att övertyga honom att han är det. Så jag tror inte din metod fungerar.
Jag skriver inte det för hans del. Jag skriver det för de som läser tråden.

Att han har "tankefel" visar ju f.ö. att han är en idiot.
Citera
2023-08-13, 10:37
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det finns stora likheter med wokerörelsen och 1984, precis som med alla totalitära ideologier eller totalitära system. Sen nationalismen och ilskan mot Ryssland här, är baserad på faktiska händelser. Deras anfall på Ukraina.
Men som sagt, hatet mot väst från ryssarna speglas i deras statliga tv, på ett sätt som inte finns motsvarighet till i väst. Många där kräver att man ska atombomba städer i väst, bortsett från deras totala hat mot Ukrainare och väst som uttalas öppet.
Citera
2023-08-13, 10:41
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Men anglosaxare är vita och retoriken är samma som i väst. Du och ryssarna använder samma narrativ som judarna om vita i väst.

Ni kallar vita i väst för germaner, anglosaxare och nazister. Det inkluderar alla vita i väst. Allt är deras fel och de bör utrotas. Det är väl vad du anser?
Anser du det, är du en del av wokerörelsen och är woke i det fallet. Helt uppenbart. Ni har samma narrativ som judarna, bara med andra ord för vita i väst. Ni försöker spä på hatet mot vita i väst.

Ni angriper vita företagare i väst som oligarker och ska avskaffa dem. Förmodligen vill ni ersätta dem med ryska judiska oligarker. Ni angriper inte judiska företagare längre. Så oavsett om ni skulle lyckas, skulle den judiska ekonomiska makten öka på bekostnad av vita företagare. Det blir resultat om du tänker efter. Eller hur tänker du det annars skulle bli?

De ställen varifrån judarna sprider wokeåsikter är universitet och press. Något ni inte angriper längre. Utan fienden är nu plötsligt vita företagare och vita i väst. Judarna och ni har därmed samma agenda. Avskaffa det vita ägandet och ersätt det med judiskt.

Så med eran egen tidigare vokabulär, är du en judelakej. Men du verkar inte inse det, eller så går du under falsk flagg och är bara en rysk medlöpare som arbetar för att krossa väst tillsammans med judarna och ta ifrån vita i väst de sista av deras makt.

Ska vi ta genetiken som du använder dig av, är vi mer besläktade med Ukrianare är ryssar genom inflyttning från väst men även att germanerna tog den vägen österifrån och lämnade säkert spår där. Så det är bara ett falsk argument. Man du kanske är falsk, eller lättlurad. Om du menar att judarna kan lura hela världen med woke, kan de förstås skapa ett narrativ som får dig att arbetar för dem. Vilket du faktisk verkar göra.

Kolonierna har nu börjat byta åsikt, när de verkar som ryssar har varit med om kuppen i Niger. Det leder förstås till att de inser att ryssarna kan avsätta även dem. Ingen av länderna vill heller ha kriget i Ukraina, vilket har lett till att Ryssland är en vasallstat till Kina och underdåniga mot kineserna. Xi däremot, är inte dum. Han vet hur man spelar korten. Men som många ledare där tidigare, har han kanske judiska rådgivare. Nu är Putin dessutom efterlyst i stora delar av världen och kan bara resa till några få länder. Smart, knappast.

Vilken hjärndöd ordbajsare du är. När ska du fatta att anglosaxare inte kritiseras i Ryssland för att de är vita? Hur kan du inte fatta det när du förstått att kritiken mot ryssarna i väst inte beror på att de är vita?

All antivitism och annan kulturmarxistisk dynga härrör från judarna i väst och närmare bestämt den judisk-marxistiska Frankfurtskolan. Detta finns vare sig i Ryssland eller någon annanstans i världen.

Du är helt förryckt och förblindad av ditt rysshat. Ryssland vill ersätta framförallt de finansiella strukturer som judarna i väst byggt upp. Inte minst vill ryssarna ersätta det nuvarande skuldbaserade penningsystemet med ett realt. Rena döden för den internationella judenheten. Judiska oligarker styr inte Ryssland för hade de gjort det så skulle Ryssland aldrig ha gått in i Ukraina.

Ukrainare och ryssar är samma folk genetiskt. Så nej, vi är inte mer genetiskt släkt med ukrainare än ryssar.
Senast redigerad av Iradeorum 2023-08-13 kl. 11:33.
Citera
2023-08-13, 11:30
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:

Fullständigt nonsens. Jag har följt rysk media under många år och kan jämföra med västmedia. Rysk media är ett under av objektiv journalistik jämfört med den orwellianska agitpropdynga som västmedia spyr ur sig.
Citera
2023-08-13, 11:51
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Vilken hjärndöd ordbajsare du är. När ska du fatta att anglosaxare inte kritiseras i Ryssland för att de är vita? Hur kan du inte fatta det när du förstått att kritiken mot ryssarna i väst inte beror på att de är vita?

All antivitism och annan kulturmarxistisk dynga härrör från judarna i väst och närmare bestämt den judisk-marxistiska Frankfurtskolan. Detta finns vare sig i Ryssland eller någon annanstans i världen.

Du är helt förryckt och förblindad av ditt rysshat. Ryssland vill ersätta framförallt de finansiella strukturer som judarna i väst byggt upp. Inte minst vill ryssarna ersätta det nuvarande skuldbaserade penningsystemet med ett realt. Rena döden för den internationella judenheten.

Ukrainare och ryssar är samma folk genetiskt. Så nej, vi är inte mer genetiskt släkt med ukrainare än ryssar.
Mycket kommer från Fankfurtskolan och jag anser att det är judarna som är grunden, även om de finns fler globalister och andra idioter som anammat det här och som även sprider det. Så där är vi överens, finns ingen anledning att upprepa det hela tiden. Det finns ingen åsiktskonflikt här som vi kan diskutera, så skippa det. Blir mindre ordbajsande då.

Om det är så att man säger anglosaxare, vita i väst. Så angriper man väl vita i väst. Inte judarna. Inte negrerna inte invällarna, inte asiaterna, inte spansktalande, utan bara vita i väst. Eller menar du att anglosaxare är negrer och judar?

Vilka är anglosaxarna genetiskt?
Vilka är germanerna genetiskt, de ryssarna och du kallar nazister?
Vilka andra vita grupper finns i väst?

Så du och ryssarna använder samma narrativ som judarna om vita i väst. Eller hur menar du att narrativen skiljer sig? Jag ser ingen skillnad. Man angriper alla vita i väst och säger att allt är deras fel. Eller hur?

Svara gärna på det. Du undviker mina frågor och spottar bara ut dig samma påståenden gång på gång som nåt sorts maskin som inte kan läsa input.

Sen har du en halmgubbar om att jag hatar ryssar. Vilket inte är sant. Däremot ser jag dem som fiender till oss och faktiskt till etniska svenskar. De hotar oss, liksom du, ryssarna och globalisterna. Vi attackeras från fler håll än vi behöver.
Citera
2023-08-13, 12:03
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Fullständigt nonsens. Jag har följt rysk media under många år och kan jämföra med västmedia. Rysk media är ett under av objektiv journalistik jämfört med den orwellianska agitpropdynga som västmedia spyr ur sig.
Som här då? https://www.youtube.com/watch?v=aTj3Yhw3_gw. Han som pratar är halvjude med en son som är transvestit i London och väl en av dina nya kompisar.

Du har inte följt rysk stats-tv. Det är uppenbart. Här har du mycket godis och hat mot väst och Ukraina.
https://www.youtube.com/channel/UCoAw0n5OyITkmejSCMfmnWg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in