Citat:
Det påstod jag aldrig heller. Du verkar ha otroligt svårt för att förstå resonemang i fler än ett led. Låt mig ta det pedagogiskt. Antivitism sprids i väst men inte i Ryssland. I väst sprids rysshat men inte för att ryssar är vita utan för att de inte anammat antivitismen och andra subversiva judisk-marxistiska agendor.
Jag har inget problem med resonemang. Svårt att säga vad du anser med antivitism när du betecknar det som något annat än faktiskt antivitism. Det finns ingen antivitism mot ryssar, varken i väst eller i Ryssland säger du. Precis vad jag sagt. Så då stämmer det jag sa.
Men det du missar, är att det sprids antivitism i Ryssland mot vita i väst, anglosaxare och germaner eller nazister som de kallar dem. Man använder dessutom samma argument som wokerörelsen och ni. Att vita i väst är skyldiga till allt vad västerlandet gjort i världen. De använder samma argument mot vita, som den subversiva judisk-marxistiska agendan, gör enligt dig, precis som även du du gör. De och du är woke i den frågan. Ni har vaknat och insett, att allt är vita människor i västs fel + judarna för er egen del. Men det var inget nytt ur eran synpunkt.
Så att det inte finns någon form av antivitism där, är då helt fel. Men som sagt, inte mot ryssar utan mot vita i väst.
Det är inte heller så att man sprider rasism eller hat mot färgade i väst från Ryssland. Tvärtom ser man dem som sina allierade mot väst. De är de som man anser drabbats av USA:s och västs imperialism och som kan fungera som femtekolonnare, liksom de f.d. nationalisterna som vänt både sina länder och folket ryggen.