2023-08-13, 10:04
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poseidon2
Grejen med såna som du är era överslätande svar som aldrig går till botten med problemet. Många unga män blir aldrig sedda eller uppmärksammade av motsvarade tjejer men när de får uppmärksamhet av en äldre kärring som egentligen är helt ointressant för honom så "fungerar" det plötsligt.

Alltså du pratar om massa annat. Vad är det som får en tjej på 28 år att ignorera typ 99% av männen. Hur rimligt är det? Tänk själv. Klart det inte är rimligt och ingen av er tycks reflektera över att det var mycket enklare bara för 10 år sen. Online är ju tjejer mer eller mindre förståndshandikappade och stendöda. Totalt oförmögna att föra en konversation, ointresserade, ointressanta, bara i bästa fall snygga, ofta arroganta, undvikande, och det är oklart vad idioten lägger sin uppmärksamhet på.

Man skriver till 100 olika tjejer mellan 20 och 30, Noll svar, vid 45 då kommer besök och svar, vid 50 kommer intresset. Hur sjukt är inte det här. Tycker du inte sett det är lite pinsamt att som ung man behöva förnedra sig för att träffa gamla kärringar. Det är extremt nedvärderande.

Ungefär som att en snygg och vältränad kvinna ska förnedras genom att byta bildäck åt en 55 årig man som jobbar som städare. Vad man signalerar till henne är att "det är detta du är värd oavsett hur snygg, tränad och bra du är". Kul för henne att anstränga sig så mycket så kan man bara landa gamla fula gubbar, så känns det för många unga män idag.
Extremt många svenska kvinnor verkar inte bry sig om mansöverskottet och lastar över problemet med "sköt era egna problem". Av den enkla anledningen att det inte drabbar dem själva (tror de åtminstone...). Egoistiska varelser utan förmåga till empati. Ungefär som att vi män skulle säga "inte vårt problem att ni kvinnor blir våldtagna i samhället, lös er skit själva".

Och varför inte om man följer deras egen logik? Kvinnor buntar ju ständigt ihop mig med ALLA män, inkl. våldtäktsmän. Man måste vara större än så.

Och jag förstår varför det blir så här. Folk ska ge igen, när "det motsatta könet" betett sig svinigt mot en. Alla idag verkar råka ut för dåliga erfarenheter från motsatta könet. Ingen orkar bry sig om nån mer än sig själv, för alla mår så dåligt i samhället idag.
Citera
2023-08-13, 10:07
Medlem
Edit:autokorr

Citat:
Hittepåare, att jag skulle vara fascistoid har du kopierat från nån annan och använder i helt fel sammanhang. Pinsamt. Och jag är inte muslim oavsett hur mycket du försöker klistra på det på mig. I din lågbegåvade hjärna så finns det antingen feminism som alla ska acceptera eller så tillhör man "patriarkatet" (fånigt fjollord) och måste stena kärringen till döden. Du är sjuk för du tänker svartvitt.

Ovillig att ta till sig, vad är det jag ska ta till mig menar du?

Problemet finns inte för dig för du tycker att allt är i sin ordning om 28 åriga killar träffar 47 åriga kärringar. De träffas inte för att killen älskar henne. Killen träffar henne i brist på kvinnor i sin egen ålder. Eller är det helt normalt om 47 åriga Erik träffar nån som är 28 år? Ska det här vara nån standard menar du? Du är sjuk kort sagt.

Ovillig att ta till sig, vad är det ag ta till mig av?

Haha. Ja, det var ju just det ..Läs igen? Fundera..

Det är bara i din fantasi det är en "ordning" att äldre kvinnor träffar yngre män. Det mest vanliga är att folk umgås med folk av samma ålder. De flesta gifter sig/raggar på/blir samman med folk inom sin åldersgrupp, plus minus några år hit och dit..
Du har suttit i din dejtingbubbla och förargat dig över att några äldre kvinnor har dissat alternativt inte svarat upp, nu väver du en världsbild av konspirationer som är omöjlig att bemöta, för det är bara trams

Folk möts och gängar sig/har sex med olika partners av alla möjliga orsaker. Även folk med åldersskillnad. Macron har en betydligt äldre fru, där uppstod kärlek (även om den konstellationen:yngre man äldre kvinna som giftet sig är mer ovanlig än motsatsen).
Det finns ingen "ordning" i det, mer än att människor möts av vitt skilda skäl (kärlek, kåthet, brist på annat, etc).

Ps: du finner inte enkom patriarkala sedvänjor i "muslimska länder".
Senast redigerad av Ericcca 2023-08-13 kl. 10:08. Anledning: Skrivfel
Citera
2023-08-13, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Extremt många svenska kvinnor verkar inte bry sig om mansöverskottet och lastar över problemet med "sköt era egna problem". Av den enkla anledningen att det inte drabbar dem själva (tror de åtminstone...). Egoistiska varelser utan förmåga till empati. Ungefär som att vi män skulle säga "inte vårt problem att ni kvinnor blir våldtagna i samhället, lös er skit själva".

Och varför inte om man följer deras egen logik? Kvinnor buntar ju ständigt ihop mig med ALLA män, inkl. våldtäktsmän. Man måste vara större än så.

Och jag förstår varför det blir så här. Folk ska ge igen, när "det motsatta könet" betett sig svinigt mot en. Alla idag verkar råka ut för dåliga erfarenheter från motsatta könet. Ingen orkar bry sig om nån mer än sig själv, för alla mår så dåligt i samhället idag.

Vem är det du pratar om? Kvinnor bryr sig visst.
Jag tänker jämt, när jag är ute på dejtingsajter, att det är ett problem att det finns ett mansöverskott. Att det måste vara jäkligt jobbigt/trist att få nej och ständigt försöka. Jag har skrivit i tråden flera gånger att jag verkligen lider med unga män som känner sig överflödiga. I do. Har en son. Problemet är att kvinnor inte vet hur det känns för er-alltid. Ni spelar ju också coola för att inte tappa i manlighetspoäng, vilket ibland är svårt att genomskåda..Alla män upplever det inte heller som ett jätteproblem.

Jag har privat pratat om det flera gånger. Om att män också är sårbara och att det är tufft att vara man också.
Men man behöver inte projicera in allting i ens örivata i detta mansöverskott heller, eller uttrycka ålderism och misogyni
.
Citera
2023-08-13, 10:15
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
De blir begränsade om de inte får skattepengar. Till exempel ska kvinnor inte få skaffa barn för att de misslyckats med det under livets gång. För du kan knappast mena att marknaden och samhället i stort behandlar och värderar män och kvinnor lika.

Om vi håller oss till dejtingträsket så är det inte sunt om en 25 årig man träffar en äldre infertil kärring utan framtid. Sån är marknaden och kvinnor visar med all Tydlighet att unga män inte har ett värde genom de krav de ställer.
Kvinnor får ha krav men dessa krav blir bara osunda. Eller du kanske tycker att Lasse 47 år med ölmage och erektionsproblem med lätthet ska träffa nån 25 årig kvinna? Det är sunt eller hur....

Ja där har du en poäng, men jag tror det vore mer konstruktivt om du konkretiserar din kritik något, till exempel kan man ifrågasätta varför samhället ska stötta singelkvinnor som vill skaffa barn på egen hand vid 45 års ålder, finansierat av skattepengar genererade av ofrivilligt barnlösa män som hamnat på bänken i datingspelet.

Om den 25-åriga kvinnan gör det av fri vilja så säger jag "Grattis Lasse!"

Jag ser bara inte hur man skulle kunna göra något åt vilka val fria människor gör gällande sina relationer? Det slutar bara i allmänt gnäll över att världen är orättvis, och det är inte konstigt att kvinnor reagerar negativt när män börjar lipa som om kvinnorna vore skyldiga att dejta någon de inte vill.
Citera
2023-08-13, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88

Exakt så är det ju. De tycker att vi män ska fixa vår egen skit, medan vi ska visa omtanke och hjärta mot våldtagna kärringar. Jag säger, jag skiter fullständigt i ven som blir våldtagen och har ingen lust att visa mig större än så. De får faktiskt skylla sig själva och gärna dö på kuppen. Att visa sig större och sånt du pratar om funkar inte på kärringar, särskilt inte feminister, de glömmer fort.
Citera
2023-08-13, 10:17
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Nu är jag inte lastgammal kanske, men även jag upplever att åren ger en helt annan frihet som säkert kan vara tilltalande. Det ÄR inte så lätt alla gånger att ha en relation med en 20-årig tjej, jag hade då inte velat dejta mig själv i den åldern…

Nu har jag ett eget liv på egna premisser, komplexen och hämningarna är färre och jag kan bjuda på middag och mer om jag vill.

Man kan slappna av, njuta, skratta. Det är väl inte så konstigt att det är magnetiskt för en del?
Tror ingen är emot att vissa män föredrar äldre kvinnor. Problemet är när män tvingas välja äldre kvinnor mot sin preferens, pga dåligt urval. Ett urval som blir allt smalare i takt med kvinnors mentala ohälsa och hittepå-religioner (3e vågens feminism).
Citera
2023-08-13, 10:19
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
(...) Feminismskiten har satt sina spår och demografin i många länder i väst och länder som anammar väst kultur är i nedåtgående.
Då är väl svaret monogami, eller hur? Det är ju rörelsen från monogami till att attraktiva personer av båda könen lägger beslag på flera partners som är skillnaden mot hur det var förr. Om män och kvinnor höll sig till en partner så skulle fler män få komma till.

Är du själv intresserad av ett långvarigt monogamt förhållande eller vill du ha en rad av unga fräscha tjejer som du kan få sätta på?
Citera
2023-08-13, 10:21
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Exakt så är det ju. De tycker att vi män ska fixa vår egen skit, medan vi ska visa omtanke och hjärta mot våldtagna kärringar. Jag säger, jag skiter fullständigt i ven som blir våldtagen och har ingen lust att visa mig större än så. De får faktiskt skylla sig själva och gärna dö på kuppen. Att visa sig större och sånt du pratar om funkar inte på kärringar, särskilt inte feminister, de glömmer fort.
Alltför många svenska kvinnor stämmer det tyvärr in på. De är bortskämda av flera anledningar. Saknar förmåga att uppskatta saker för de är så privilegierade, vilket gör att enda de fokuserar på är det som inte fungerar.

Och fungerar allt så skapar man rubbningar i balansen, för att själv vinna mark över "fienden" (mannen). Många feminister verkar vara kvinnor som gått på nitlotter av män, men news flash! Det utsätts vi män för dagligen också, ska vi hata kvinnor för det?
Citera
2023-08-13, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Då är väl svaret monogami, eller hur? Det är ju rörelsen från monogami till att attraktiva personer av båda könen lägger beslag på flera partners som är skillnaden mot hur det var förr. Om män och kvinnor höll sig till en partner så skulle fler män få komma till.

Är du själv intresserad av ett långvarigt monogamt förhållande eller vill du ha en rad av unga fräscha tjejer som du kan få sätta på?
Vad tror du själv? En rad unga tjejer är mest för ägarlösa gatuhundar som inte hittat hem. Men de flesta kärringar verkar vilja ha det så, och de är fria och allt det där, så jag vet inte. Ingen får stoppa deras frihet eftersom sibgelskap och frihet går hand i hand och relationer med män är förenat med jobbigt, underkastelse, stå i köket och patriarkat och förtryck buu. Så vad gör man?
Citera
2023-08-13, 10:23
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Vem är det du pratar om? Kvinnor bryr sig visst.
Jag tänker jämt, när jag är ute på dejtingsajter, att det är ett problem att det finns ett mansöverskott. Att det måste vara jäkligt jobbigt/trist att få nej och ständigt försöka. Jag har skrivit i tråden flera gånger att jag verkligen lider med unga män som känner sig överflödiga. I do. Har en son. Problemet är att kvinnor inte vet hur det känns för er-alltid. Ni spelar ju också coola för att inte tappa i manlighetspoäng, vilket ibland är svårt att genomskåda..Alla män upplever det inte heller som ett jätteproblem.

Jag har privat pratat om det flera gånger. Om att män också är sårbara och att det är tufft att vara man också.
Men man behöver inte projicera in allting i ens örivata i detta mansöverskott heller, eller uttrycka ålderism och misogyni
.
Mycket bra, du är en kvinna jag inte syftar till isåfall. Ni är sällsynta idag, beklagligt men sant.
Citera
2023-08-13, 10:27
Medlem
Vi lever i ett land i en tid där det är kvinnornas marknad som råder ja! Ett par generationer tillbaka var det tvärt om. Det kommer att växla fram och tillbaka så tills människorna är utdöda som art. Men spelplanen finns ju framför dig! Spela spelet åt dig själv och fundera inte så mycket på huruvida du tycker att andra borde ha gjort.
Citera
2023-08-13, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Ovillig att ta till sig, vad är det ag ta till mig av?

Haha. Ja, det var ju just det ..Läs igen? Fundera..

Det är bara i din fantasi det är en "ordning" att äldre kvinnor träffar yngre män. Det mest vanliga är att folk umgås med folk av samma ålder. De flesta gifter sig/raggar på/blir samman med folk inom sin åldersgrupp, plus minus några år hit och dit..
Du har suttit i din dejtingbubbla och förargat dig över att några äldre kvinnor har dissat alternativt inte svarat upp, nu väver du en världsbild av konspirationer som är omöjlig att bemöta, för det är bara trams

Folk möts och gängar sig/har sex med olika partners av alla möjliga orsaker. Även folk med åldersskillnad. Macron har en betydligt äldre fru, där uppstod kärlek (även om den konstellationen:yngre man äldre kvinna som giftet sig är mer ovanlig än motsatsen).
Det finns ingen "ordning" i det, mer än att människor möts av vitt skilda skäl (kärlek, kåthet, brist på annat, etc).

Ps: du finner inte enkom patriarkala sedvänjor i "muslimska länder".
Konspiration, där kom den ja. Vad var det en användare skrev några sidor bak...

Problemet med dig är att du fattar inte hur knepigt många män har det. Sen kommer orden man up, ryck upp dig, incel, konspiration och locket på. Problemet löst för kvinnan. Tror du på allvar att det är en konspiration som jag hittar på så har du noll koll. Det finns flera miljoner män i världen (på riktigt miljontals) som pratar om det, några tusen youtubekanaler om det, radiokanaler och då och då tidningsartiklar som lyfter upp män och skriver om problemen med feminister. Som användaren nean skriver så är det här inget problem för er så därför ser ni inget problem.

Okej jag hittar inte muslimska sedvänjor enbart i muslimska länder. Varför nämner du ens det? Skrev jag nånstans att jag vill sten kvinnor? Varför skriver du ens det då pucko.
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ja och om man påpekar att det är en ondskefull konspiration orkestrerad av kroknästa gnällråttor så blir man kallad foliehatt. Ur led är tiden.

Feministiskt indoktrinerade kvinnor erkänner inte att det skeva könsförhållandet existerar. De agerar som att de som blir utan är odugliga och kallar män incels hånfullt till höger och vänster. Inte vackert.

Det är kanske bara en på 10k tjejer som vill ha dig men du behöver ju bara en så det gäller att hitta en av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in