Citat:
Ursprungligen postat av
kulturstrateg
Samtliga deltagares utseendepoäng:
Arvid: 6:a -
Ida: 4:a
Fredrik: 4,5
Stina: 7:a
Lina: 4,5
Alexander: 5:a
Agust: 3,5
Caroline: 5,5 - den mest medelmåttiga deltagaren(medel-medel är 5,5)
Har verkligen uppskattat dina inlägg i den här tråden men måste säga att dina utseendepoäng för tjejerna känns helt off.
Jag ser mig själv som relativt kräsen utseendemässigt. Jag tror till exempel inte att jag skulle ligga med Stina om jag fick chansen, eftersom jag har väldigt svårt för mullighet och resting bitch face. Antagligen inte med Caroline heller. Hon har en väldigt osexig personlighet och kropp – en säck potatis som mycket väl kan svälla till en hoppborg när ämnesomsättningen sjunker om 5-10 år. Men hon har ett någorlunda okej ansikte och ett fint leende.
Men jag skulle ligga med Ida och Lina utan att tveka och där tror jag i princip alla heteromän håller med. Ida har en väldigt sexig kropp och bra ansikte. Tänderna är ett minus men långt ifrån någon dealbreaker.
Lina är inte lika objektivt snygg som Ida men hon har ett väldigt attraktivt sätt att föra sig. Man ser på henne att hon har höga tankar om sitt eget sexuella värde och det är väldigt sexigt. Horace Engdahl har varit inne på detta i sina böcker, han menar att en kvinnas attraktionskraft höjs av alla attraktiva män som någonsin visat intresse för henne.
Man märker på Lina att hon fått mycket uppmärksamhet utan att för den sakens skull ha åkt kukkarusell. Kukkarusellen har ju däremot Ida ridit friskt på vilket drar ner hennes attraktionskraft, men hon kompenserar upp det med utseendet.
Arvids attraktionskraft bygger väl nästan uteslutande på psykopatmentaliteten och kroppen? Om Arvid och Ida fick upp
de här bilderna på Tinder före programmet tror jag Ida hade swipat vänster medan Arvid tokswipat höger. Enbart sett till ansiktet är väl Arvid max en 4:a. Det kanske var därför han sökte till GVFÖ – det var helt enkelt omöjligt att få någon snygg tjej att swipa höger på Tinder.