2023-08-11, 20:09
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ger mig fan på att de snart dyker upp i nån pod om svårigheter att bli gravid med andra barnet - medan Ida i hemlighet käkar p-piller. Allt för att stanna i rampljuset. När de mjölkat den spenen torr är det dags för Sverker Underverker och sååååå många lyckönskningar på Insta och ”Äntligen, fina ni!” från feministpsykologen. Brr…
Ja, nån riktigt B, okänd podd kanske. Troligt scenario!
Citera
2023-08-12, 21:26
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ja, nån riktigt B, okänd podd kanske. Troligt scenario!

Nu hittar jag tyvärr inte källan, men såg ett kort klipp där Arvid säger att de fått förfrågningar om att fortsätta efter programmet. Förstår det som om han pratar om nån spinoff med bara honom, Ida och bebisen. Vill folk se det verkligen...isf som en freak show...
Citera
2023-08-13, 22:23
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Nu hittar jag tyvärr inte källan, men såg ett kort klipp där Arvid säger att de fått förfrågningar om att fortsätta efter programmet. Förstår det som om han pratar om nån spinoff med bara honom, Ida och bebisen. Vill folk se det verkligen...isf som en freak show...

Ha. Tror inte det. Realitydeltagare är trollsländor. Han ljuger säkert eller så sa nån verkligen så då men det är inte aktuellt längre eller så var det bara nån tjomme som inte hade nån makt i frågan.
Citera
2023-08-21, 02:17
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
https://www.expressen.se/amelia/rela...-matta-katter/

Titta bara på tv-programmet ”Gift vid första ögonkastet”. Säsong efter säsong är det en uppenbar nivå-asymmetri mellan männen och kvinnorna. Har det någonsin medverkat en svinsnygg, känslomässigt tillgänglig kille som matchas med en lite halvful, hopplös tjej? Jag kan inte komma på en enda. Det är alltid tvärtom. En inte så attraktiv man, som typ blir lack för att han inte får kalla sin tjej för kärring, matchas med en smart, söt kvinna och experterna blir irriterade för att hon inte ger honom en chans. Som om det vore en självklarhet att någon som hon skulle vilja ha en sådan som han. Var är dejtingprogrammen där smarta och socialt begåvade hunkar matchas ihop med tafatta, tunnhåriga tjejer med dåliga jobb och noll social skills?
Fast kulturstrateg har ju bestämt att nivåskillnaden är till männens utseendemässiga fördel 😏

Hon kan inte acceptera att det inte finns några motsvarande hopplösa tjejer som snubbar

Dåliigt jobb,? åsyftar hon alla kvinnojobb inom offentlig sektor 🤭 eller finns det verkligen en enad bild om vad dåligt jobb är?

Inte heller finns det kvinnor som saknar social skills, det finns alltså bara en lösning, folkmord på alla män och ett lesbiskt himmelrike
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-08-21 kl. 02:24.
Citera
2023-08-25, 16:57
Medlem
Rondavouzs avatar
Börjar bli riktig Book-varning nu.

GVFÖ-Ida om stoltheten efter kejsarsnittet: ”Livets ärr”

https://www.expressen.se/mama/gvfo-i...et-livets-arr/

Känns nästan mer tilltalande att läsa om Anna Brooks nära döden upplevelse med hårsnoddar.
Citera
2023-08-25, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ha. Tror inte det. Realitydeltagare är trollsländor. Han ljuger säkert eller så sa nån verkligen så då men det är inte aktuellt längre eller så var det bara nån tjomme som inte hade nån makt i frågan.

Med tanke på att Emil och Maxine gjorde ett program efter GVFÖ skulle jag t.o.m. hävda att det är troligt att Arvid och Ida fått erbjudanden då de är mer TV-mässiga så att säga.
Citera
2023-08-28, 20:24
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Med tanke på att Emil och Maxine gjorde ett program efter GVFÖ skulle jag t.o.m. hävda att det är troligt att Arvid och Ida fått erbjudanden då de är mer TV-mässiga så att säga.
Kan du svara på varför Ida och Arvid fick epresentera Kärlek vid första ögonkastet och inte Agust å Lotta 🤨 på Kristallengalan

Jag är beredd att gå så långt som att påstå att Ida å Arvid har vunnit kristallen åt programmet, för inte har programmet ens nominerats tidigare år ?
Citera
2023-08-31, 11:06
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Kan du svara på varför Ida och Arvid fick epresentera Kärlek vid första ögonkastet och inte Agust å Lotta 🤨 på Kristallengalan

Jag är beredd att gå så långt som att påstå att Ida å Arvid har vunnit kristallen åt programmet, för inte har programmet ens nominerats tidigare år ?

Ja det måste vara Arvid och Ida som vann kristallen, för precis som du skriver så har jag programmet flera säsonger på nacken. Programmet fick också motta en hel del kritik när det lanserades som du kanske kommer ihåg.

De är tv-stjärnor nu och Arvid har antagligen blivit Försvarsmaktens ansikte utåt så att säga. Vi lär nog få se en hel del av detta paret framöver.
Senast redigerad av DeValera 2023-08-31 kl. 11:29.
Citera
2023-09-07, 11:43
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Samtliga deltagares utseendepoäng:

Arvid: 6:a -

Ida: 4:a

Fredrik: 4,5

Stina: 7:a

Lina: 4,5

Alexander: 5:a

Agust: 3,5

Caroline: 5,5 - den mest medelmåttiga deltagaren(medel-medel är 5,5)

Har verkligen uppskattat dina inlägg i den här tråden men måste säga att dina utseendepoäng för tjejerna känns helt off.

Jag ser mig själv som relativt kräsen utseendemässigt. Jag tror till exempel inte att jag skulle ligga med Stina om jag fick chansen, eftersom jag har väldigt svårt för mullighet och resting bitch face. Antagligen inte med Caroline heller. Hon har en väldigt osexig personlighet och kropp – en säck potatis som mycket väl kan svälla till en hoppborg när ämnesomsättningen sjunker om 5-10 år. Men hon har ett någorlunda okej ansikte och ett fint leende.

Men jag skulle ligga med Ida och Lina utan att tveka och där tror jag i princip alla heteromän håller med. Ida har en väldigt sexig kropp och bra ansikte. Tänderna är ett minus men långt ifrån någon dealbreaker.

Lina är inte lika objektivt snygg som Ida men hon har ett väldigt attraktivt sätt att föra sig. Man ser på henne att hon har höga tankar om sitt eget sexuella värde och det är väldigt sexigt. Horace Engdahl har varit inne på detta i sina böcker, han menar att en kvinnas attraktionskraft höjs av alla attraktiva män som någonsin visat intresse för henne.

Man märker på Lina att hon fått mycket uppmärksamhet utan att för den sakens skull ha åkt kukkarusell. Kukkarusellen har ju däremot Ida ridit friskt på vilket drar ner hennes attraktionskraft, men hon kompenserar upp det med utseendet.

Arvids attraktionskraft bygger väl nästan uteslutande på psykopatmentaliteten och kroppen? Om Arvid och Ida fick upp de här bilderna på Tinder före programmet tror jag Ida hade swipat vänster medan Arvid tokswipat höger. Enbart sett till ansiktet är väl Arvid max en 4:a. Det kanske var därför han sökte till GVFÖ – det var helt enkelt omöjligt att få någon snygg tjej att swipa höger på Tinder.
Senast redigerad av Tintin.i.Kongo 2023-09-07 kl. 11:48.
Citera
2023-09-07, 13:49
Medlem
Har hört från säker källa att en av deltagarna I upplagan som nu spelas in ska ha häktats för våldtäkt. Troligtvis under smekmånaden och att frugan är offert.
Antagligen på går diverse krismöten på svt hur man går vidare. Detta kommer explodera i pressen. Tänkte jag skulle droppa nyheten i forvag så FB blir först.
Citera
2023-09-07, 16:47
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico-Giraldi
Har hört från säker källa att en av deltagarna I upplagan som nu spelas in ska ha häktats för våldtäkt. Troligtvis under smekmånaden och att frugan är offert.
Antagligen på går diverse krismöten på svt hur man går vidare. Detta kommer explodera i pressen. Tänkte jag skulle droppa nyheten i forvag så FB blir först.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...t-for-valdtakt

Detta?

EDIT: Sorry!
Senast redigerad av Ko-vid-19 2023-09-07 kl. 17:00.
Citera
2023-09-07, 16:48
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...t-for-valdtakt

Detta?

Men det är inget som hänt under GVFÖ vilket det låter på dig om jag inte missförstår dig...? September i år står det i artikeln.

Det kan mycket väl vara GVFÖ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in