2023-08-12, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Proxykriget mellan ryska folk i Östeuropa (Ukraina-Ryssland) väcker starka känslor, hos sunda normala människor självklart känslor av både vanmakt och frustration över ännu ett brother war där vita unga män tvångsinkallas att utkämpa ett blodigt krig utan vinnare men något annat blottas i konfliktenskölvatten nämligen den extremt råa anti-vita stämning som blommar upp med kraft i Västeuropa med omnejd. Nu är det inte vita majoritetsbefolkningar här, och media och politiker styrs av globalistjudars lömska anti-vita intressesfär. Men - det är samma masspsykos som under Covid19 där gemene man plötsligt ska hata vissa vita människor (ukrainare är vita ryssar precis som vita ryssar i Ryssland är vita ryssar). Hatade dessa avarter syriska eller eritreanska desertörer innan kriget? Knappast. Då var plötsligt asylinvandring något jättefint och människor i totalitära stater var offer som man skulle hjälpa. Den gemensamma nämnaren här är således inte krig eller diktatorer utan ras - alla utom vita människor ska man älska/uppskatta/värdesätta.

Vita människor. Sådana som svenskar, eller finnar eller balter, eller polacker eller ryssar. Sådana kan eller ska man hata så besinningslöst att fradgan yr ur käften. Det är som ett dåligt skämt. Jag är inte rysk men nordeurope och upplever hatet mot östeuropeer som extremt obehagligt och närvarande. Så snabbt vita människor, svenskar om vi ska diskutera detta som ett lokalt problem, vänder sig mot andra vita människor med full jävla kraft. Inte ens blattar som pissar barn i munnen under förnedrande rån mottar det nakna hat som tonåriga tvångsinkallade ryska soldater nu får. Blattar och negrer som tar över svenska städer får knappt en blick av gemene svensk som istället vänder hatet mot ryska kvinnor.

Det finns ingen logik. Det finns bara indoktrinering där dessa människor inte skulle tveka att äta upp sina/dina/mina barn om tidningarna skrev så.

Hur fan bemöter man sånt här som sund vettig människa? Man kan tycka vad man vill om Putin men faktum kvarstår att ryska/vita folk tvångsinkallas till en svår blodig konflikt där stormakter pumpar in krigsmateriel för att hålla konflikten igång i åratal med hundratusentals vita liv till spillo. Till vilken nytta?

Vem tjänar på att vita människor dör? Inte jag som vit människa iaf. Hur bemöter ni rysshatet? Det anti-vita hatet?
Nej det är inte någon "anti vit" rörelse som ses. Däremot är det en rektion mot totalitarism av Nordkorea-snitt som väst bekämpar,

Bara idioter som Iradeorum fattar inte det.
Citera
2023-08-12, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Ryssarna ser vita i väst som fiender som förtycker alla andra folk. De vill krossa oss. Så indirekt följer du judarnas och många andras narrativ och ser vita i väst som folk som ska utrotas. Så vad klagar du över. Ryssarna slåss inte mot judarna i väst utan mot vita i väst. Det är du som blivit woke utan att fatta det.

Nej, det gör de inte. Putin vet exakt vad som pågår i väst och vilka som ligger bakom. Det var samma oligarkfamiljer som låg bakom bolsjevismen som nu också ligger bakom eländet i väst. Däremot anklagar Putin inte judarna för detta och detta helt korrekt. Tex så är varken Rockefeller eller JP Morgans judar. Putin VET. Han är absolut inget dumhuvud och eftersom han tidigare var KGB-chef så sitter han också på mängder av information.
Citera
2023-08-12, 18:45
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Vilken ignorans. Ryssland är ett otroligt vitt land rent rasligt. 97-98% vitt. Ryssar står faktiskt väldigt nära de ursprungliga indoeuropéerna rent genetiskt. Försök att se bortom retorik och symbolik. Ryssarnas militära kampanj i Ukraina är inte mer ”anti-nazistisk” än vad västs stöd till Ukraina är ”nazistiskt”. Hela den internationella judenheten som ligger bakom antivitismen bedriver en hat-och hetskampanj mot Ryssland som nästan är värre än den mot NS-Tyskland. Det säger oerhört mycket mer.
Jag ska ordbajsa lite mer.

Se det ur Rysslands synvinkel och kanske lyssna på vad Putin faktiskt säger. I Ryssland pratar man om anglosaxare som fienden, inte judarna. Anglosaxare är vita germaner i väst, av samma blod som oss, inte judar. För ryssarna är det germanerna, vilka även vi är, som är fienden. Tyskarna anföll dem under WWII. Efter det var det kalla kriget i väst, mot framförallt Tyskland, Britterna och USA. Rysslands kollaps skyller de på anglosaxarna.

De själva, ser sig inte som några som har något alls gemensamt med oss. De är ryska chauvinister, som bygger sin historia på att ryssarna är störst och födda att styra andra. Inte på ras. De anser sig inte få den respekt de anser sig förtjäna av andra, framförallt i väst. De surfar även på narrativet om att vita i väst är förtryckare och rasister som de använder i kontakt med andra länder i tredje världen, vilket även ni gör. Det blir svårt om de skulle se sig som samma som oss. Deras mål är att krossa vita i väst och sätta sig som herrar över dem. Från Moskva till Lissabon säger man.

Så det narrativ som du säger dig vilja bekämpa, är det du förstärker. Så på samma sätt som woke-vänstern kallar du vita i väst för nazister. Nazism, som för ryssar inte är en ideologi, utan en fiende som bör utrotas, då de anser att de hotar dem. Alla vita i väst är skyldiga till förintelsen, kolonialismen o.s.v. Precis som wokevänstern, ryssarna och faktiskt du säger.

Det bedrivs kampanj mot Ryssland, men inte för att de är vita, utan för att de anfallit Ukraina. Dina siffror om vithet där, är dragna ur röven och som du själv säger, går vårt släktskap med ryssar väldigt långt bak i tiden.

Men om jag frågar dig så här. På vilket sätt skiljer sig dina åsikter från woke, när det gäller vita i väst som du själv driver kampanj mot?
Glöm judarna, utan allting annat som du säger om anglosaxare och germaner, d.v.s. vita i väst. För bortsett från judarna, är det väl de du hatar mest? Muslimer som invällare hade du väl inget problem med heller, utan står på deras sida mot vita i väst, om jag förstått dig rätt tidigare?

Du är Woke, helt enkelt. Du har insett hur hemska vita i väst är och att allt är deras fel.
Citera
2023-08-12, 19:09
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Nej, det gör de inte. Putin vet exakt vad som pågår i väst och vilka som ligger bakom. Det var samma oligarkfamiljer som låg bakom bolsjevismen som nu också ligger bakom eländet i väst. Däremot anklagar Putin inte judarna för detta och detta helt korrekt. Tex så är varken Rockefeller eller JP Morgans judar. Putin VET. Han är absolut inget dumhuvud och eftersom han tidigare var KGB-chef så sitter han också på mängder av information.
Det blir förstås svårt att argumentera emot sådana fakta, om vad Putin faktiskt tänker. Önskar jag också kunde läsa tankar.

Samma judiska oligarkfamiljer finns förstås kvar och samarbetar med Putin, så inga skillnader där. Finns massor av judar på andra höga positioner där och inom den genomkorrumperade ekonomin. Så Ryssland är inte direkt judefritt.
Prigozhin är förstås jude, liksom huvudprogandisten för kriget, Solovyov med sin tranvistitson i England. Men judarna
följer förstås bara pengarna, faller väst flyttar de till öst. För dem är det inte svårare än så. Deras nation har inget land, trots att de faktiskt är nationalister.

En majoritet av rika i väst är inte judar, även om judarna är kraftigt eller t.o.m enormt överrepresenterade. Men det har liksom inget med sakfrågan att göra, om nazisterna har gått woke, vilket jag påstår. Samtidigt som woke faktiskt måste ses som nazistisk om man granskar den och funderar över vad de faktiskt anser i många fall.
Citera
2023-08-12, 19:16
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Jag ska ordbajsa lite mer.

Se det ur Rysslands synvinkel och kanske lyssna på vad Putin faktiskt säger. I Ryssland pratar man om anglosaxare som fienden, inte judarna. Anglosaxare är vita germaner i väst, av samma blod som oss, inte judar. För ryssarna är det germanerna, vilka även vi är, som är fienden. Tyskarna anföll dem under WWII. Efter det var det kalla kriget i väst, mot framförallt Tyskland, Britterna och USA. Rysslands kollaps skyller de på anglosaxarna.

De själva, ser sig inte som några som har något alls gemensamt med oss. De är ryska chauvinister, som bygger sin historia på att ryssarna är störst och födda att styra andra. Inte på ras. De anser sig inte få den respekt de anser sig förtjäna av andra, framförallt i väst. De surfar även på narrativet om att vita i väst är förtryckare och rasister som de använder i kontakt med andra länder i tredje världen, vilket även ni gör. Det blir svårt om de skulle se sig som samma som oss. Deras mål är att krossa vita i väst och sätta sig som herrar över dem. Från Moskva till Lissabon säger man.

Så det narrativ som du säger dig vilja bekämpa, är det du förstärker. Så på samma sätt som woke-vänstern kallar du vita i väst för nazister. Nazism, som för ryssar inte är en ideologi, utan en fiende som bör utrotas, då de anser att de hotar dem. Alla vita i väst är skyldiga till förintelsen, kolonialismen o.s.v. Precis som wokevänstern, ryssarna och faktiskt du säger.

Det bedrivs kampanj mot Ryssland, men inte för att de är vita, utan för att de anfallit Ukraina. Dina siffror om vithet där, är dragna ur röven och som du själv säger, går vårt släktskap med ryssar väldigt långt bak i tiden.

Men om jag frågar dig så här. På vilket sätt skiljer sig dina åsikter från woke, när det gäller vita i väst som du själv driver kampanj mot?
Glöm judarna, utan allting annat som du säger om anglosaxare och germaner, d.v.s. vita i väst. För bortsett från judarna, är det väl de du hatar mest? Muslimer som invällare hade du väl inget problem med heller, utan står på deras sida mot vita i väst, om jag förstått dig rätt tidigare?

Du är Woke, helt enkelt. Du har insett hur hemska vita i väst är och att allt är deras fel.

Vilket mongo du är. Det kvittar om anglosaxarna är vita när de har lierat sig med den internationella judenheten och sprider antivitism. Det vi brukar kalla ZOG=den anglojudiska hydran. Så Rysslands krig mot anglosaxarna är detsamma som ett krig mot den internationella judenheten.
Citera
2023-08-12, 19:21
Medlem
Citat:
Det blir förstås svårt att argumentera emot sådana fakta, om vad Putin faktiskt tänker. Önskar jag också kunde läsa tankar.

Jag har hört Putin yttra sig om förhållandena i väst, om mångkulturen osv. Aldrig har han anklagat västvärldens folk för detta. Han benämner eliten i väst som just satanister. Tyvärr är väl alla de klippen raderade/censurerade från youtube idag.

Citat:
Samma judiska oligarkfamiljer finns förstås kvar och samarbetar med Putin, så inga skillnader där. Finns massor av judar på andra höga positioner där och inom den genomkorrumperade ekonomin. Så Ryssland är inte direkt judefritt.
Prigozhin är förstås jude, liksom huvudprogandisten för kriget, Solovyov med sin tranvistitson i England. Men judarna
följer förstås bara pengarna, faller väst flyttar de till öst. För dem är det inte svårare än så. Deras nation har inget land, trots att de faktiskt är nationalister.

En majoritet av rika i väst är inte judar, även om judarna är kraftigt eller t.o.m enormt överrepresenterade. Men det har liksom inget med sakfrågan att göra, om nazisterna har gått woke, vilket jag påstår. Samtidigt som woke faktiskt måste ses som nazistisk om man granskar den och funderar över vad de faktiskt anser i många fall.

De östoligarker som samarbetat med västoligarkerna har nog rensats ut av Putin skulle jag tro. De övriga vill kanske ha samarbeta men vågar inte. Det finns en stor skillnad på öst- och västoligarkin
I väst är det oligarkerna som styr över politikerna och i öst är det politikerna som styr över oligarkerna.
Citera
2023-08-12, 19:33
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Vilket mongo du är. Det kvittar om anglosaxarna är vita när de har lierat sig med den internationella judenheten och sprider antivitism. Det vi brukar kalla ZOG=den anglojudiska hydran. Så Rysslands krig mot anglosaxarna är detsamma som ett krig mot den internationella judenheten.
Och alla vita i väst, vilket du understödjer. Vilka "vi" är vet jag inte, men jag tror inte ryssarna räknar in sig där. Det sprids ingen antivitism på det sätt du säger. Inte rens ryssarna påstår det. Ryssofobi säger de, då de räknar alla folk i federationen som ryssar, även judar. Det lite intressanta är att ni säger att Ryssarna anser en massa saker, ändå säger de aldrig att de gör det. Men "go woke" mannen. Skrik nazister åt dina vita grannar, om du har några.
Citera
2023-08-12, 19:40
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Och alla vita i väst, vilket du understödjer. Vilka "vi" är vet jag inte, men jag tror inte ryssarna räknar in sig där. Det sprids ingen antivitism på det sätt du säger. Inte rens ryssarna påstår det. Ryssofobi säger de, då de räknar alla folk i federationen som ryssar, även judar. Det lite intressanta är att ni säger att Ryssarna anser en massa saker, ändå säger de aldrig att de gör det. Men "go woke" mannen. Skrik nazister åt dina vita grannar, om du har några.

Sprids det ingen antivitism i väst? Har du legat frystorkad i flera decennier? Antivitismen är för helvete institutionaliserad i väst. Främst genom s.k kritiska vithetsstudier och annan ”anti-rasistisk”(=antivit) dynga som spridits av judisk-marxistiska Frankfurtskolan. Det existerar inget sånt här whatsoever i Ryssland och självfallet betraktar ryssar sig själva som vita européer.
Citera
2023-08-12, 19:51
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Sprids det ingen antivitism i väst? Har du legat frystorkad i flera decennier? Antivitismen är för helvete institutionaliserad i väst. Främst genom s.k kritiska vithetsstudier och annan ”anti-rasistisk”(=antivit) dynga som spridits av judisk-marxistiska Frankfurtskolan. Det existerar inget sånt här whatsoever i Ryssland och självfallet betraktar ryssar sig själva som vita européer.

Det sprids ingen på det du säger, läs vad jag skriver. Vilka sprider hat mot ryssarna för att de är vita? Ingen, noll, nada. Det är bara ett påhitt som inte stämmer med verkligheten. Vem gör det. Har du nått exempel på det?

Däremot sprids det anitvitism från wokerörelsen, vissa judar, ryssarna och ni, mot vita i väst. Precis som jag sagt hela tiden. Din åsikter om ryssarna stämmer inte heller. Deras identitet är ryssar, inte vita. De ifrågasätter även själva, liksom många i väst, om de faktiskt är Européer rent kulturellt. Speciellt nu. Även om västra Ryssland inte har någon egen kultur. Allt kommer utifrån.
Citera
2023-08-12, 19:59
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Han har rensat ut många, men kanske inte alla.

Mest har han inte roffat åt sig, men visst. Oavsett om man väljer att kalla Putin för politiker eller oligark så är det ingen av de andra som styr honom i alla fall.

Korruptionen i väst går inte heller av för hackor. SVTplay hade en dokumentär som hette lobbyisterna och behandlade lobbyverksamheten i EU. Tyvärr har den utgått
https://arenan.yle.fi/1-1768957

Företagen har köpt upp alla kvarter runt parlamentet i Bryssel just för att enklare kunna bedriva lobbyverksamhet. Samma sak i Washington.

Styret i väst är i mångt och mycket detsamma som i Öst. Men väst sköter det snyggare, just eftersom oligarkerna äger medierna här.
Det finns massor med problem i väst och har alltid funnits. Så vissa anser att om vi ser till att en oligark styr hela väst, ja till och med världen, kommer de att försvinna. Ryssland är faktiskt Europas mest korrupta land.

Själv anser jag att man måste skapa opinion i väst för de här frågorna och ena folken mot det som händer. Men det motarbetas av f.d. nazister som anser att vi måste riva ned världen och låta ryssar, muslimer och kineser rövknulla oss, för då kommer det att bli bättre. Man är inte ens nationalister längre, utan imperialister som vill krossa väst och alla vita som finns där. Det är det enda mål man har.
Citera
2023-08-12, 20:01
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Det sprids ingen på det du säger, läs vad jag skriver. Vilka sprider hat mot ryssarna för att de är vita? Ingen, noll, nada. Det är bara ett påhitt som inte stämmer med verkligheten. Vem gör det. Har du nått exempel på det?

Däremot sprids det anitvitism från wokerörelsen, vissa judar, ryssarna och ni, mot vita i väst. Precis som jag sagt hela tiden. Din åsikter om ryssarna stämmer inte heller. Deras identitet är ryssar, inte vita. De ifrågasätter även själva, liksom många i väst, om de faktiskt är Européer rent kulturellt. Speciellt nu. Även om västra Ryssland inte har någon egen kultur. Allt kommer utifrån.

Det påstod jag aldrig heller. Du verkar ha otroligt svårt för att förstå resonemang i fler än ett led. Låt mig ta det pedagogiskt. Antivitism sprids i väst men inte i Ryssland. I väst sprids rysshat men inte för att ryssar är vita utan för att de inte anammat antivitismen och andra subversiva judisk-marxistiska agendor.
Citera
2023-08-12, 20:23
Medlem
Citat:
Det finns massor med problem i väst och har alltid funnits. Så vissa anser att om vi ser till att en oligark styr hela väst, ja till och med världen, kommer de att försvinna. Ryssland är faktiskt Europas mest korrupta land.

Själv anser jag att man måste skapa opinion i väst för de här frågorna och ena folken mot det som händer. Men det motarbetas av f.d. nazister som anser att vi måste riva ned världen och låta ryssar, muslimer och kineser rövknulla oss, för då kommer det att bli bättre. Man är inte ens nationalister längre, utan imperialister som vill krossa väst och alla vita som finns där. Det är det enda mål man har.

Jag förstår ditt synsätt, och jag förstår deras. Men faktum är; låter vi rådande vansinne fortgå så kommer allt vara förlorat för all framtid. Våra oligarker måste stoppas omgående, och med en befolkning som är så extremt hjärntvättad som den i väst är så blir detta nästintill omöjligt.
En fullständig kollaps av väst är vår enda räddning. Därifrån kan vi backa bandet till hur Europa är menat att vara. Frågan är hur får vi till denna kollaps?
Ska sanningen fram så lyder jag hellre under Putin än under rådande styre. Faktum är att jag hellre levt i DDR än i dagens Sverige och då är jag ändå antikommunist. I de båda fallen finns hopp om framtiden. Det finns det inte i Sverige. Det enda positiva med vänsterliberalism är att den får döden att kännas mindre hemsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in