Citat:
Att jag inte har något gemensamt med någon, betyder inte att jag hatar den personen. Så ut den synpunkten är dina argument dragna ur luften, men det blir förstås svårt att förstå varandra, om man inte förstår dem. Ointressant hur som helst. Vad jag säger är att åsiktsmässigt har du mycket gemensamt med negrer också, så att du anser dig dela åsikter med ryssar är inget skäl att ställa dig på just deras sida.Det fetade styrker bara att du är en rysshatare och det är ingen idé att du försöker projicera ditt hat på mig. Vad skulle förresten en sådan som jag ha gemensamt med moderna svenskar? En samling får som bräker exakt som de blir betingade och instruerade av de som har makten.
Allt kokar ned till makt och det är inget man ”får” eller ”förtjänar” utan något man tar. Jag är totalt ointresserad av att ”få gehör” hos majoriteten svenskar och jag vet att det heller inte är möjligt. Svenskar följer makt och först när den skiftar så går det att förändra. De som har makten idag i väst är den anglojudiska kabalen och de enda som är starka nog att krossa denna kabal är Ryssland och Kina.
Allt kokar ned till makt och det är inget man ”får” eller ”förtjänar” utan något man tar. Jag är totalt ointresserad av att ”få gehör” hos majoriteten svenskar och jag vet att det heller inte är möjligt. Svenskar följer makt och först när den skiftar så går det att förändra. De som har makten idag i väst är den anglojudiska kabalen och de enda som är starka nog att krossa denna kabal är Ryssland och Kina.
Själv bräker du bara ryssarnas propaganda rakt av, så att du skulle vara annorlunda än övriga ser jag inte. Om nu judarna har tagit av er och svenskarna makten, ska du väl hylla dem enligt ditt eget teorem om makt.
Ser ingen anledning att svenskarna ska vända sig till ryssarna, även om de får makt. Ryssarna har haft det förut, men svenskarna har inte vänt sig dit, utan till Nordeuropa om man ser historiskt. Napoleon var inte heller våran vän eller någon vi vände oss till. Istället var det anglosaxarna och upplysningens idéer som formade oss. Mycket av stödet till Nazityskland var tvingat, men även många stödde dem, då de hade Ryssland som fiende och man hoppade att de skulle krossa ryssarna.
Däremot har vi vänt oss till den anglosaxiska världen, inte bara för makten utan även välståndet. De är dessutom våra ättlingar med liknande språk, så vi har lättare att både prata med och förstå dem. Vi har till stor del samma kultur, delar historia, samma protestantiska arv och samma syn på frihet.
Så där måste du nog visa att det stämmer. Att du beundrar våldsverkare och tror att vi ska så att säga följa dem, är förstås dumheter. Hellre vänder vi oss nog mot Kineserna då, då de i alla fall har en kultur. Men varken Ryssland eller Kina kan lösa våra problem här. Vi har andra, ideologiska problem här, som ni inte har förmågan att lösa eller skapa opinion mot, då ni inte vet hur man ska föra sig och tror att man ska kunna övertyga resten av Sverige med uppenbara konspirationsteorier och uppenbar rysk propaganda.
Så ni sitter framför datorn och hoppas att någon annan ska lösa problemet, på något sätt, hur kan ni inte kan förklara. En ny världsordning. Hur gamla börjar ni bli nu. Har eran nya giv som ryssvänner lockat mer följare? Tror inte det.
Men vad ska ryssarna ge oss? Fattigdom, utedass och diktatur. Avsaknad av innovationsförmåga, korruption, krig och våld. Kan du säga något från Ryssland som svenskarna skulle vilja ha. Något?
Senast redigerad av EnCarte 2023-08-12 kl. 16:45.
Senast redigerad av EnCarte 2023-08-12 kl. 16:45.