2023-08-10, 05:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av London
Nu verkar man vara nära att knyta till sig Lucas Lima dock.

Higlightsvideos på YT säger ju inte allt men denna var något i hästväg…

https://www.youtube.com/watch?v=YwkZMFZ9Ex8

Vad fan är detta!!?

Orkade bara titta någon minut men hans höjdpunkter är alltså några gånger där han nästan lyckas göra sin gubbe och att han kan skjuta rätt på målvakten?

Fan han är ju sämre än Dingo Bolly! (Låt oss se om någon plockar denna referens..)
Citera
2023-08-10, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Problemet är väl att det i stort sett bara varit folk kvar från den tiden. Det har i stort sett varit samma personer på bortaresorna som åkt sedan 80- och 90-talet. VSK:s allra uslaste sprortsligaste period för knappt tio år sedan sammanföll med att Stockholmslagen byggde sina nya arenor och fotbollshypen blåste igång på allvar där. Det innebar att en hel generation fotbollsintresserade Västeråsungdomar valde att åka dit på matcherna istället för att se VSK kämpa mot IK Frej, Ålidhem och diverse konstiga Syrianskalag inför 700 åskådare (fullt försåteligt iofs). Men nu har det som sagt var vänt och ståplats fylls med ungdomar i högstadie- och gymnasieåldern så återväxten ser ljus ut. Det finns dock ett åldermässigt hål mellan dessa ungdomar och de supportrar som är 35 och uppåt och det är den generation som försvann till Stockholmsklubbarna som saknas.

Jag var själv med och gjorde Kung Liston-banderollen inför premiären i Malmö. Vi tog en weekend i Köpenhamn fredag-lördag och åkte sedan över till Malmö på matchdagen. Jag kommer än idag ihåg den stolta känslan jag kände när mitt VSK marscherade in på planen för att möta en av svensk fotbolls giganter i en allsvensk premiär. Äntligen var vi med i finrummet! Men sedan har det mesta gått utför, även om det ser ljust ut för stunden (peppar, peppar...).

Angående bandy så följde många VSK året runt på den tiden så det var inte direkt så att man var bandy- ELLER fotbollssupporter utan de flesta var både och, ungefär som Stockholmssupportrarna med hockeyn och fotbollen. Med tiden har dock bandyintresset minskat bland VSK:s supportrar och fotbollen är i dagsläget klart större, även om det finns en del som går på båda och naturligtvis en del som föredrar bandyn före fotbollen.
Ok, tack för infon.
Otroligt att du var med o tillverkade Kung-banderollen, trodde att ingen mer än jag mindes den…

Önskar genuint att ni lyckas o kommer upp igen.
Kanske en favorit i repris på premiären 2024, MFF-VSK…
Citera
2023-08-11, 05:23
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vad fan är detta!!?

Orkade bara titta någon minut men hans höjdpunkter är alltså några gånger där han nästan lyckas göra sin gubbe och att han kan skjuta rätt på målvakten?

Fan han är ju sämre än Dingo Bolly! (Låt oss se om någon plockar denna referens..)

Bland de bästa higlights-filmer jag sett! Knappt ens ironiskt.

Beträffande referensen kan jag bara komma på en baserat på smeknamnet. Han borde du gå vidare ifrån… särskilt med tanke på starten för ert senaste nyförvärv
Citera
2023-08-11, 10:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av London
Bland de bästa higlights-filmer jag sett! Knappt ens ironiskt.

Beträffande referensen kan jag bara komma på en baserat på smeknamnet. Han borde du gå vidare ifrån… särskilt med tanke på starten för ert senaste nyförvärv
Det är fan synd om grabben. Hoppas han får göra något bra någon gång som dom kan lägga till och visa från lite olika vinklar ett gäng gånger.

Du har uppenbarligen läst för lite serietidningar i ditt liv..
Citera
2023-08-12, 14:14
Medlem
zebra121s avatar
IK Brage måste börja titta neråt nu. Otroligt tajt i botten. GAIS har 2-0.

Östersund kommer enkelt besegra Eskilstuna och fortsätta sin marsch mot kvalet. Spännande om Öster gör sitt mot Gefle och om Utsikten städar av usla Landskrona.
Citera
2023-08-12, 15:41
Medlem
zebra121s avatar
Utsikten verkar avfärda usla BoIS vilket är väntat.

Väntat är oxå att Östersund leder mot Eskilstuna och nu i stort sett är ikapp Öster. Ni får kalla mig hur naiv som helst men Östersund kommer utmana hela vägen in och troligen bli 3a. De har kvar Öster hemma i näst sista och kan aldrig förlora längre.
Citera
2023-08-12, 15:58
Medlem
MarlonBrandys avatar
Ska ÖFK ta över kvalplatsen från Öster? Vi håller stången mot sistnämnda lag, medan Plastersunds ledning just nu glädjer smygsupportern Zebra.

Barry däremot deppar och verkar ha avreggat Flashback kontot.
Citera
2023-08-12, 16:18
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarlonBrandy
Ska ÖFK ta över kvalplatsen från Öster? Vi håller stången mot sistnämnda lag, medan Plastersunds ledning just nu glädjer smygsupportern Zebra.

ÖFK kommer ta över kvalplatsen från Öster, smålänningarna kommer inte vara tillräckligt bra över 30 matcher, så enkelt är det.

Jag är ingen smygsupporter. Kunskap är makt. Giffarna predikade jag oxå om fast i negativ riktning. Även där verkar det stämma.
Citera
2023-08-12, 16:19
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarlonBrandy

Tungt att vara Brage-supporter nu. Nu var GAIS det bättre laget, men vid 0-0 skulle Brage haft en straff. Med en 1-0 ledning hade det säkert blivit en annan match. GAIS 2-0 alldeles före halvtid var också, möjligen, offside.
Citera
2023-08-12, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
IK Brage måste börja titta neråt nu. Otroligt tajt i botten. GAIS har 2-0.

Östersund kommer enkelt besegra Eskilstuna och fortsätta sin marsch mot kvalet. Spännande om Öster gör sitt mot Gefle och om Utsikten städar av usla Landskrona.

Enkelt vete tusan om det ser ut att vara
Citera
2023-08-12, 16:27
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Utsikten verkar avfärda usla BoIS vilket är väntat.

Väntat är oxå att Östersund leder mot Eskilstuna och nu i stort sett är ikapp Öster. Ni får kalla mig hur naiv som helst men Östersund kommer utmana hela vägen in och troligen bli 3a. De har kvar Öster hemma i näst sista och kan aldrig förlora längre.
Hupp Tvärusla AFC kvitterar bara så där från ingenstans...eller?
Citera
2023-08-12, 16:30
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Tungt att vara Brage-supporter nu. Nu var GAIS det bättre laget, men vid 0-0 skulle Brage haft en straff. Med en 1-0 ledning hade det säkert blivit en annan match. GAIS 2-0 alldeles före halvtid var också, möjligen, offside.
Jamen det är ju charmen med non-VAR grattis hur som till storvinsten borta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in