Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Asså, jag skiter i om folk jobbar lite svart. Men då skrattet man inte om att man betalat 50% i skatt. Att bara jobba svart gillar jag inte. För att inte tala om hur besvärligt det blir för den som gör det.
Jag har oxå ganska drogliberala åsikter. Dock skulle jag inte skalda dom för barn. Och om jag valde att dela dem på youtube fick jag stå ut med att polisen intresserade sig för mig.
Däremot tycker jag att man betalar sina skulder. Man får gå klädd i värsta märkeskläderna. Men då får man fan betala för dom. Och om jag jobbade på Skatteverket eller kronofogden skulle jag nog bli ganska irriterad om någon skröt och skrävlade som Chrippa.
Håller med om att Chrippa kastat sten i glashus. Skattat några 50% kan han omöjligen ha gjort med tanke på hans deklarerade inkomst som har redovisats.
Tror det ett behov att hävda sig. En del är såna "macho typer" inte första personen man har stött på så att säga.
Kan vara hålla med dig ang stycket du skrev om droger.
Vi har rekord i ansökningar om skuldsanering och tidigare i år så slogs det rekord i antal miljarder svenskarna hade hos kronofogden.
Så han är tyvärr inte den enda som överkonsumerar/at detta är dock från politiskt håll då det aldrig har varit lättare att låna pengar. Nu kommer räkningen och många fick det jävligt tufft under covid och det senaste årets inflation och höga elräkningar.
Enda skillnaden är att vi får se den meningslösa konsumtionen som dessa individer gör redovisas på Chrippas kanal.
1.4 miljoner försvinner inte bara puff väck och den skulden kommer växa så Chrippa kommer sannolikt bli evighetsgäldenär. Dock är det enklare än aldrig förr att få skuldsanering då man gjorde om reglerna för att bli beviljad så det kan ju alltid bli aktuellt.
Men jag håller med dig om att det är jävligt irriterande att se personer som missköter sin ekonomi och sedan får skuldsanering. Medan en annan är skötsam ang sin ekonomi. Dock så slipper jag stressen att ha 1.4 miljoner hos kronofogden.