2023-08-12, 11:15
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Så mycket för att ge C tid att vänja sig. Svagt Chrippa, jävligt svagt.

Men för Linnea, prisa gud, drömmen har blivet verklighet.
Hur vänjer man ett barn med en ny vuxen om de inte får träffa den nya vuxna?
Citera
2023-08-12, 11:16
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaBritta
FYFAN!!! Julia hade sagt att Chloe inte ska få träffa chrippas partner på flera veckor-månader innan man långsamt introducerar!! HAN är så jävla vidrig och respektlös!!! Och nu är hon bjuden till Lundell huset?????? Aldrig.
Men har inte Julia själv en ny som får umgås med C?
Citera
2023-08-12, 11:23
Medlem
Citat:
Asså, jag skiter i om folk jobbar lite svart. Men då skrattet man inte om att man betalat 50% i skatt. Att bara jobba svart gillar jag inte. För att inte tala om hur besvärligt det blir för den som gör det.

Jag har oxå ganska drogliberala åsikter. Dock skulle jag inte skalda dom för barn. Och om jag valde att dela dem på youtube fick jag stå ut med att polisen intresserade sig för mig.

Däremot tycker jag att man betalar sina skulder. Man får gå klädd i värsta märkeskläderna. Men då får man fan betala för dom. Och om jag jobbade på Skatteverket eller kronofogden skulle jag nog bli ganska irriterad om någon skröt och skrävlade som Chrippa.

Håller med om att Chrippa kastat sten i glashus. Skattat några 50% kan han omöjligen ha gjort med tanke på hans deklarerade inkomst som har redovisats.

Tror det ett behov att hävda sig. En del är såna "macho typer" inte första personen man har stött på så att säga.

Kan vara hålla med dig ang stycket du skrev om droger.

Vi har rekord i ansökningar om skuldsanering och tidigare i år så slogs det rekord i antal miljarder svenskarna hade hos kronofogden.

Så han är tyvärr inte den enda som överkonsumerar/at detta är dock från politiskt håll då det aldrig har varit lättare att låna pengar. Nu kommer räkningen och många fick det jävligt tufft under covid och det senaste årets inflation och höga elräkningar.

Enda skillnaden är att vi får se den meningslösa konsumtionen som dessa individer gör redovisas på Chrippas kanal.

1.4 miljoner försvinner inte bara puff väck och den skulden kommer växa så Chrippa kommer sannolikt bli evighetsgäldenär. Dock är det enklare än aldrig förr att få skuldsanering då man gjorde om reglerna för att bli beviljad så det kan ju alltid bli aktuellt.

Men jag håller med dig om att det är jävligt irriterande att se personer som missköter sin ekonomi och sedan får skuldsanering. Medan en annan är skötsam ang sin ekonomi. Dock så slipper jag stressen att ha 1.4 miljoner hos kronofogden.
Citera
2023-08-12, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Linnea är nu påväg in i the Lundell mansion...
Chrippa har postat en bild på henne och C vandrandes på en väg, för att fira Jockes son...

https://postimg.cc/F77nvtCW

Hennes dröm blir verklighet! Nu blir hon filmad hos Jocke o Jonna... så starstruck.
Citera
2023-08-12, 11:30
Medlem
Citat:
Har du läst någonstans att jag tycker det är okey att Julia träffat någon annan? Självklart måste föräldrar som separerar träffa en ny partner. Men min åsikt är att man utifrån respekt för sina barn kan vänta ett halvår eller så. Så ja, jag tycker det är pinsamt, egoistiskt och pubertalt att visa upp någon som sin nya partner så snart efter att det tog slut. Dessutom, om Julia oxå träffat någon gör hon oxå fel. Två fel blir knappast ett rätt.

Kan väl lika gärna ta slut strax därpå efter man har väntat ett halvår?

Bästa är väl att sköta det snyggt och typ introducera den nya på nåt bra sätt. Behöver ju inte hångla framför ungen direkt.

Har aldrig varit i den situationen och hoppas på att jag aldrig behöver det heller. Men tror nog det finns bra lösningar.
Citera
2023-08-12, 11:36
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruna
Han kommer inte behöva betala.
Han har själv sagt att dom kommer inte få en krona.

Han tjänar riktigt bra pengar och lever livet. Ingen nöd på honom.
Viktigt vi stöttar Chrippa nu alla. Han är den sista roliga kvar vi har. Hans content är viktigt för många.

Vill se när Jocke får provsmaka olika livsmedel, kattmat och liknande med ögonbindel snart.
Dom där skulderna är ingenting som försvinner det förstår du va?
Citera
2023-08-12, 11:39
Medlem
Odd3lishs avatar
Citat:
Asså Golare får inga polare, jag skulle aldrig ringa någon om något. Så den delen får du lägga på någon annan i tråden.

Jag jagar inte Chrippa. Jag skvallrar om honom i en tråd på Flashback. Men jag antar att Skatteverket gör sitt jobb, med Chrippa och med andra skattesmitare. För återigen, bara för det finns värre skattesmitare ursäktar det inte Chrippa.

Pratade inte om dig specifikt, finns en annan här i tråden som tjatar om att vi ska kontakta alla myndigheter osv. Du behövde inte ta åt dig.
Citera
2023-08-12, 11:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaBritta
FYFAN!!! Julia hade sagt att Chloe inte ska få träffa chrippas partner på flera veckor-månader innan man långsamt introducerar!! HAN är så jävla vidrig och respektlös!!! Och nu är hon bjuden till Lundell huset?????? Aldrig.
Hon är nog inte bjuden, utan har bjudit in sig själv.
Citera
2023-08-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Han har inte svarat mig heller. Han som vill kalla sig opartisk. Slicka röv är han bra på!

Clueenews jobbar för joakim Lundell är ju ganska uppenbart. Dom har någon form av samarbete och utbyte av pengar Hur.många gånger ringer han Jocke.i sina videos egentligen? "Vi ska ringa joakim" jag ringer upp joakim" "hej Joakim det är.jag igen"....
Citera
2023-08-12, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hon är nog inte bjuden, utan har bjudit in sig själv.

Chrippa har väl aldrig lyssnat på någon annan än sig själv?!
Han gör precis som han själv känner.
Att lillflickan är med, ja hon är säkert inte bjuden. Chrippa bestämmer.
Undrar bär lillelickan Linnéa blir fet... han flillar ju att mata sina flickor.
Trycka ner... så dom inte ska känna sig säkra.
Citera
2023-08-12, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odd3lish
Han är inte mördare eller pedofil, tagga ner. Han har skulder (som enbart drabbar honom och hans dotter), sen att han inte betalar skatt är något Skatteverket får hantera. Du behöver inte göra mer än det du gör.

Det är mer saker han gör än det du säger. För det första ska han inte ha barn! Vidrig människa, falsk och jävligt ful!
Citera
2023-08-12, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Har man tagit lån och avtalat om att betala tillbaka måste man göra det. Bara WT och turkar som inte lärt sig rätt och fel som inte bryr sig.
Det är en avvägning att ta lån, behövs pengarna, är det värt att belasta ekonomin med att betala tillbaka varje månad. De flesta tycker det är värt att ta studielån och bolån då livskvalitén höjs, och en del tycker det är värt att låna för att hyra hus i Marbella, köpa dyra kläder och festa hårt med kokain.
För en del är det en avvägning att betala tillbaka sina lån som en hederlig person, men för Chrippa var det självklart att låna för att bränna andras pengar på skit och aldrig betala. Om han inte äger nåt i Sverige och inte har pengar här kan Kronofogden inte ta nåt .

Sen är det en avvägning om man ska betala skatt enligt lag, eller vara ett drägg som skiter i det, och låta andra betala för sina barns förlossning, dagis, skola osv. Hade Chrippa skattat och betalat egenavgifter på de 50k han får från YT varje månad hade han fått ut runt 25 netto.
Med 22 netto från svetsningen och 25 från YT hade han kunnat leva bra. Tycker faktiskt synd om Chrippa på ett sätt, hans storhetsvansinne har förstört allt. Han kunde åkt till Marbella en månad om året för egna pengar och bott i Mjölby och knegat och gjort reaktionsvideos resten av året istället för att blåsa banker genom att ta lån han aldrig tänkt betala. Gissar att Chrippa har grav ADHD så han inte bryr sig, han har inte haft några förebilder som lärt honom ta ansvar, och han har aldrig haft några större summor pengar förut så han kan absolut inte hantera pengar. Han var vettigare för fem år sen även om han var "rasist och homofob" men han hade inte begäret att bränna 100k per månad i Spanien, där 25k var svarta och 50k lånade.

Men du har helt rätt i att han är underhållande. Hade han haft god man som skött ekonomin hade det kunnat gå riktigt bra.

Adhd har jag alltid utgått ifrån att han har. Han påminner om en vän till mig som har samma beteende. Dock så mår han bättre idag pga medicinering osv.

Många med adhd som inte fått diagnosen och medicin brukar ofta självmedicinera med olika droger såsom amfetamin och cannabis.

En del skulle kunna beskylla Chrippa för att ha en grandios narcissism med.

Dock verkar han alltid kunna skoja på sin egen bekostnad och det brukar narcissister ha svårigheter med så jag personligen tror inte han har narcissism dock kan ha vissa drag men det är det många som har.

De flesta på chefspositioner skulle jag säga har det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in