2023-08-12, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Han la ur en hångelbild på sig och Linnea igår. Men den behöver ju inte vara från igår. Men hon kan ju lika gärna varit på väg hem till Aninge.

Chrippa har C, och Linnea på tågstationen i Mjölby. De är ju inte svårt att räkna ut att nu ska dom två barnen ses.
Hon kam ju knappast vara på väg hem?
Citera
2023-08-12, 08:59
Medlem
Odd3lishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Luftslottet sprängt, häng honom!

Han är inte mördare eller pedofil, tagga ner. Han har skulder (som enbart drabbar honom och hans dotter), sen att han inte betalar skatt är något Skatteverket får hantera. Du behöver inte göra mer än det du gör.
Citera
2023-08-12, 09:46
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruna
Varför är det pinsamt? Klart Chrippa måste träffa sin flickvän. Julia har ju en ny gubbe själv
som redan umgås med Chloe.
Chrippa har ju samma rätt.
Har du läst någonstans att jag tycker det är okey att Julia träffat någon annan? Självklart måste föräldrar som separerar träffa en ny partner. Men min åsikt är att man utifrån respekt för sina barn kan vänta ett halvår eller så. Så ja, jag tycker det är pinsamt, egoistiskt och pubertalt att visa upp någon som sin nya partner så snart efter att det tog slut. Dessutom, om Julia oxå träffat någon gör hon oxå fel. Två fel blir knappast ett rätt.
Citat:
Welcome to Sweden. Hela landet är sönder.
Jag skrev att jag var besviken på två youtube kanaler. Sverige är ett av världens bästa länder om du frågar mig.
Citat:
Han kommer inte behöva betala.
Han har själv sagt att dom kommer inte få en krona.
Kommer inte att behöva? Han har i så fall lurat systemet till skulderna förfallit. Det betyder ju inte att ingen behöver betala. Det är nästa låntagare i form av högre räntor. Och det är alla studenter i form av lägre studielån och det är mina skattepengar som går till hans skatteskulder.
Ingen kommer att få en krona? Vem tror han att han är. Kan inte jag få låna 2 miljoner av dig? Snälla jag lovar att aldrig betala tillbaka.
Citat:
Han tjänar riktigt bra pengar och lever livet. Ingen nöd på honom.
Viktigt vi stöttar Chrippa nu alla. Han är den sista roliga kvar vi har. Hans content är viktigt för många.
Ursäkta, tycker inte du oxå att det är rimligt att om någon tjänar mycket pengar betalar tillbaka sina skulder.

Kan du berätta för mig varför man skall stötta någon som inte har någon heder och ära i kroppen? Någon som knarkar, inte betalar för sig.

Jag vet inte vad för liv du tycker att han lever. Han kan inte ens få ett hyreskontrakt eller ett telefon abonnemang. Han är pinnad hos polisen, vilket gör att han ständigt är kollad. Han måste se sig om över axeln hela tiden av rädsla för skattemyndigheten och kronofogden. Han har husrannsakningar hemma hos sig med jämna mellanrum. Och han får fan ha sina kläder och klockor hemma hos någon annan av rädsla för att fogden ska ta prylarna. På vilket sätt är det att leva livet?

Dessutom, den siste roliga på youtube. Tillåt mig småle. Det finns 1000 personer som delar videos som inte uppmärksammas. Jag lovar slutar Chrippa dela klipp i morgon så tar någon hans plats inom en nano sekund. För så funkar det, på tuben och i livet i stort faktiskt. Dessutom är hans bäst före datum nästan passerat. För du tror väl inte att den fanbace han har nu kommer att fortsätta sitta framför youtube? De kommer att plugga skaffa jobb och barn. Och för nästa drös ungar som ska titta på tuben är Chrippa en gubbe.
Citat:
Ursprungligen postat av Gummigubben89
Chrippa har C, och Linnea på tågstationen i Mjölby. De är ju inte svårt att räkna ut att nu ska dom två barnen ses.
Hon kam ju knappast vara på väg hem?
Jag vet inte, det var det där kortet han delade på Insta när han och Linnea hånglade dagen innan. Men han kan ha delat ett gammalt kort.
Citat:
Ursprungligen postat av Odd3lish
Han är inte mördare eller pedofil, tagga ner. Han har skulder (som enbart drabbar honom och hans dotter), sen att han inte betalar skatt är något Skatteverket får hantera. Du behöver inte göra mer än det du gör.
Ja du har då inte speciellt höga krav på människor. Bara de inte är pedofiler är det okey.

Att det finns folk som är värre är en värre är en klen tröst, det finns alltid dom som är värre.

Nej obetalda skulder drabbar oss alla. För någon måste alltid betala.

Och om jag ska ge fan i att han inte betalar skatt. Så ska han ge fan i att gå på mina gator, han kan hosta upp en halv mille för C förlossning för jag vill inte betala något för honom känner jag.
Citera
2023-08-12, 10:21
Avslutad
Citat:
Har du läst någonstans att jag tycker det är okey att Julia träffat någon annan? Självklart måste föräldrar som separerar träffa en ny partner. Men min åsikt är att man utifrån respekt för sina barn kan vänta ett halvår eller så. Så ja, jag tycker det är pinsamt, egoistiskt och pubertalt att visa upp någon som sin nya partner så snart efter att det tog slut. Dessutom, om Julia oxå träffat någon gör hon oxå fel. Två fel blir knappast ett rätt.

Jag skrev att jag var besviken på två youtube kanaler. Sverige är ett av världens bästa länder om du frågar mig.
Kommer inte att behöva? Han har i så fall lurat systemet till skulderna förfallit. Det betyder ju inte att ingen behöver betala. Det är nästa låntagare i form av högre räntor. Och det är alla studenter i form av lägre studielån och det är mina skattepengar som går till hans skatteskulder.
Ingen kommer att få en krona? Vem tror han att han är. Kan inte jag få låna 2 miljoner av dig? Snälla jag lovar att aldrig betala tillbaka.
Ursäkta, tycker inte du oxå att det är rimligt att om någon tjänar mycket pengar betalar tillbaka sina skulder.

Kan du berätta för mig varför man skall stötta någon som inte har någon heder och ära i kroppen? Någon som knarkar, inte betalar för sig.

Jag vet inte vad för liv du tycker att han lever. Han kan inte ens få ett hyreskontrakt eller ett telefon abonnemang. Han är pinnad hos polisen, vilket gör att han ständigt är kollad. Han måste se sig om över axeln hela tiden av rädsla för skattemyndigheten och kronofogden. Han har husrannsakningar hemma hos sig med jämna mellanrum. Och han får fan ha sina kläder och klockor hemma hos någon annan av rädsla för att fogden ska ta prylarna. På vilket sätt är det att leva livet?

Dessutom, den siste roliga på youtube. Tillåt mig småle. Det finns 1000 personer som delar videos som inte uppmärksammas. Jag lovar slutar Chrippa dela klipp i morgon så tar någon hans plats inom en nano sekund. För så funkar det, på tuben och i livet i stort faktiskt. Dessutom är hans bäst före datum nästan passerat. För du tror väl inte att den fanbace han har nu kommer att fortsätta sitta framför youtube? De kommer att plugga skaffa jobb och barn. Och för nästa drös ungar som ska titta på tuben är Chrippa en gubbe.
Jag vet inte, det var det där kortet han delade på Insta när han och Linnea hånglade dagen innan. Men han kan ha delat ett gammalt kort.
Ja du har då inte speciellt höga krav på människor. Bara de inte är pedofiler är det okey.

Att det finns folk som är värre är en värre är en klen tröst, det finns alltid dom som är värre.

Och om jag ska ge fan i att han inte betalar skatt. Så ska han ge fan i att gå på mina gator, han kan hosta upp en halv mille för C förlossning för jag vill inte betala något för honom känner jag.
Linnea är nu påväg in i the Lundell mansion...
Chrippa har postat en bild på henne och C vandrandes på en väg, för att fira Jockes son...

https://postimg.cc/F77nvtCW
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-08-12 kl. 10:24. Anledning: Länk
Citera
2023-08-12, 10:31
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Linnea är nu påväg in i the Lundell mansion...
Chrippa har postat en bild på henne och C vandrandes på en väg, för att fira Jockes son...

https://postimg.cc/F77nvtCW
Så mycket för att ge C tid att vänja sig. Svagt Chrippa, jävligt svagt.

Men för Linnea, prisa gud, drömmen har blivet verklighet.
Citera
2023-08-12, 10:33
Medlem
Citat:
Nej vi vet ingenting egentligen. Därför får man pussla med det man har. Många här har skrivet att Luggen är langare. Och utifrån min erfarenhet så umgås inte många som inte gillar droger med langare. Både Chrippa och Luggen talar oxå ganska öppet om att de då och då använder droger ibland, jag tänker att, bara det väcker polisens intresse. Kanske i synnerhet för att Chrippa är stor på sociala medier och har en fan bace som är barn och unga.

Sen har vi vad Chrippa själv sagt. Att han blev anhållen och förhörd för folkbokföringsbrott, och det vet vi är ett brott polisen använder på grovt krimenella eller om någon annan myndighet ber om det. Chrippa har sagt att det var husransakan hemma hos honom. Vi kan välja att tro att det är som Chrippa säger. Att han blir trakasserad av snuten utan fog, eller så kan vi tänka att snuten har fog för det de gör. Personligen tror jag det senare är mest troligt.

Han talar ofta om hur mycket pengar han tjänar. Vi vet att han har en skatteskuld. Han säger att han skattar 50%. Men han har ingen firma i Sverige och därför är det väldigt oklart hur han skattar dessa 50%. För i och med att han själv säger att han skattar så högt, faller ju tanken om att han skattar i Spanien. Vi hans och luggens helt oklara bolag där.

Så, visst. Vi vet inte vad i detta som stämmer. Men det är ändå inte hittepå antaganden.

Att Chrippa har drogliberala åsikter har nog inte undgått någon tror jag plus med största sannolikhet håller på med doping. Luggen vet jag inte om han langar eller om det är en sanning i Mjölby eller vilket håla dom är ifrån. Men luggen kan mycket väl sälja lite droger på låg skala. Men dessa brukar åka dit rätt ofta och speciellt på mindre hålor. Men o andra sidan måste pengarna komma någonstans ifrån.

Känns mer som rykten som brukar gå på små orter där likt den viskningsleken man gjorde i skolan.

Ang folkbokföringsbrott så är det också vanligt att barnfamiljer åker dit för dom försöker fiffla med bidrag osv.

Husrannsakan kan mycket väl vara pga att han har blivit tagen med narkotika eller dopingpreparat.

Många som upplever sig trakasserad av polisen på små orter som inte alltid har rent mjöl i påsen. Uppenbarligen så har inte Chrippa rent mjöl i sin påse.

Känner flera hantverkare som jobbar svart vid sidan av så där bryr jag mig inte så mycket om faktiskt. Man ser efter sitt eget hushåll och välfärden går utför ändå pga samhällsutvecklingen sen 2015 så varför vara med och bidra mer än nödvändigt till skiten. Men det är en annan diskussion.

Sen hans personliga skulder är nåt som kommer bita honom i röven förr eller senare. Läst på lite och insåg att det var rätt skenheligt av honom att härja på rask ang hans situation då han själv också gör dumma val i livet.
Senast redigerad av Knarkblomman 2023-08-12 kl. 10:35.
Citera
2023-08-12, 10:46
Medlem
Odd3lishs avatar
Citat:

Fast jag sa inte det, givetvis är det inte okej det han håller på med. Men att ringa tidningar, polis och allt ni ska ringa blir lite väl överdrivet. Och Chrippa är en småfisk i sammanhanget gällande skatt, ska du jaga alla som inte betalar skatt? Det är inget ovanligt i detta landet precis.

Han lyckas gräva sin egna grav, han har bevisat att han inte behöver hjälp med det, eller?
Citera
2023-08-12, 11:00
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odd3lish
Fast jag sa inte det, givetvis är det inte okej det han håller på med. Men att ringa tidningar, polis och allt ni ska ringa blir lite väl överdrivet. Och Chrippa är en småfisk i sammanhanget gällande skatt, ska du jaga alla som inte betalar skatt? Det är inget ovanligt i detta landet precis.

Han lyckas gräva sin egna grav, han har bevisat att han inte behöver hjälp med det, eller?
Asså Golare får inga polare, jag skulle aldrig ringa någon om något. Så den delen får du lägga på någon annan i tråden.

Jag jagar inte Chrippa. Jag skvallrar om honom i en tråd på Flashback. Men jag antar att Skatteverket gör sitt jobb, med Chrippa och med andra skattesmitare. För återigen, bara för det finns värre skattesmitare ursäktar det inte Chrippa.
Citera
2023-08-12, 11:06
Avstängd
HeligaBrittas avatar
FYFAN!!! Julia hade sagt att Chloe inte ska få träffa chrippas partner på flera veckor-månader innan man långsamt introducerar!! HAN är så jävla vidrig och respektlös!!! Och nu är hon bjuden till Lundell huset?????? Aldrig.
Citera
2023-08-12, 11:07
Medlem
Citat:
Han kommer inte behöva betala.
Han har själv sagt att dom kommer inte få en krona.

Han tjänar riktigt bra pengar och lever livet. Ingen nöd på honom.
Viktigt vi stöttar Chrippa nu alla. Han är den sista roliga kvar vi har. Hans content är viktigt för många.

Vill se när Jocke får provsmaka olika livsmedel, kattmat och liknande med ögonbindel snart.

Har man tagit lån och avtalat om att betala tillbaka måste man göra det. Bara WT och turkar som inte lärt sig rätt och fel som inte bryr sig.
Det är en avvägning att ta lån, behövs pengarna, är det värt att belasta ekonomin med att betala tillbaka varje månad. De flesta tycker det är värt att ta studielån och bolån då livskvalitén höjs, och en del tycker det är värt att låna för att hyra hus i Marbella, köpa dyra kläder och festa hårt med kokain.
För en del är det en avvägning att betala tillbaka sina lån som en hederlig person, men för Chrippa var det självklart att låna för att bränna andras pengar på skit och aldrig betala. Om han inte äger nåt i Sverige och inte har pengar här kan Kronofogden inte ta nåt .

Sen är det en avvägning om man ska betala skatt enligt lag, eller vara ett drägg som skiter i det, och låta andra betala för sina barns förlossning, dagis, skola osv. Hade Chrippa skattat och betalat egenavgifter på de 50k han får från YT varje månad hade han fått ut runt 25 netto.
Med 22 netto från svetsningen och 25 från YT hade han kunnat leva bra. Tycker faktiskt synd om Chrippa på ett sätt, hans storhetsvansinne har förstört allt. Han kunde åkt till Marbella en månad om året för egna pengar och bott i Mjölby och knegat och gjort reaktionsvideos resten av året istället för att blåsa banker genom att ta lån han aldrig tänkt betala. Gissar att Chrippa har grav ADHD så han inte bryr sig, han har inte haft några förebilder som lärt honom ta ansvar, och han har aldrig haft några större summor pengar förut så han kan absolut inte hantera pengar. Han var vettigare för fem år sen även om han var "rasist och homofob" men han hade inte begäret att bränna 100k per månad i Spanien, där 25k var svarta och 50k lånade.

Men du har helt rätt i att han är underhållande. Hade han haft god man som skött ekonomin hade det kunnat gå riktigt bra.
Citera
2023-08-12, 11:08
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Att Chrippa har drogliberala åsikter har nog inte undgått någon tror jag plus med största sannolikhet håller på med doping. Luggen vet jag inte om han langar eller om det är en sanning i Mjölby eller vilket håla dom är ifrån. Men luggen kan mycket väl sälja lite droger på låg skala. Men dessa brukar åka dit rätt ofta och speciellt på mindre hålor. Men o andra sidan måste pengarna komma någonstans ifrån.

Känns mer som rykten som brukar gå på små orter där likt den viskningsleken man gjorde i skolan.

Ang folkbokföringsbrott så är det också vanligt att barnfamiljer åker dit för dom försöker fiffla med bidrag osv.

Husrannsakan kan mycket väl vara pga att han har blivit tagen med narkotika eller dopingpreparat.

Många som upplever sig trakasserad av polisen på små orter som inte alltid har rent mjöl i påsen. Uppenbarligen så har inte Chrippa rent mjöl i sin påse.

Känner flera hantverkare som jobbar svart vid sidan av så där bryr jag mig inte så mycket om faktiskt. Man ser efter sitt eget hushåll och välfärden går utför ändå pga samhällsutvecklingen sen 2015 så varför vara med och bidra mer än nödvändigt till skiten. Men det är en annan diskussion.

Sen hans personliga skulder är nåt som kommer bita honom i röven förr eller senare. Läst på lite och insåg att det var rätt skenheligt av honom att härja på rask ang hans situation då han själv också gör dumma val i livet.
Asså, jag skiter i om folk jobbar lite svart. Men då skrattet man inte om att man betalat 50% i skatt. Att bara jobba svart gillar jag inte. För att inte tala om hur besvärligt det blir för den som gör det.

Jag har oxå ganska drogliberala åsikter. Dock skulle jag inte skalda dom för barn. Och om jag valde att dela dem på youtube fick jag stå ut med att polisen intresserade sig för mig.

Däremot tycker jag att man betalar sina skulder. Man får gå klädd i värsta märkeskläderna. Men då får man fan betala för dom. Och om jag jobbade på Skatteverket eller kronofogden skulle jag nog bli ganska irriterad om någon skröt och skrävlade som Chrippa.
Citera
2023-08-12, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Hör och häpna!
Han var en whitetrash looser från Mjööölby all along med skulder i miljonklassen hos kronis.

Han kanske ska sluta snacka skit om andra "kreatörer" nu. Vilken skam.

Alltid trott han har varit en relativ "rik" white trash, med white trash menar jag hans sätt att föra sig på. För mig behöver inte white trash vara en negativ term utan ett personlighetsdrag.

Dock så har jag alltid funderat på hur mycket han tjänar egentligen på youtube, sitt fd ordinarie jobb osv. Han aldrig eller sällan ha några samarbeten med företag på sin kanal.

Men dom frågorna fick man ju svar på nu då. Tror inte han inser hur fucked han är i framtiden. Men det är hans huvudvärk inte min som tur är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in