2023-08-11, 11:16
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Galna summor pengar bara där.

Mycket som framkommer i tråden, men vissa saker känns lite överdrivna. Dock så är jag med på att Chrippa har skulder och det verkar inte bekomma honom något nämnvärt i dagsläget vilket är underligt.

Sen att han skulle vara knarklangare och annat som påstås känns lite som överdrivna rykten och svartmålning.

Men men, jag kan ha fel.
Nej vi vet ingenting egentligen. Därför får man pussla med det man har. Många här har skrivet att Luggen är langare. Och utifrån min erfarenhet så umgås inte många som inte gillar droger med langare. Både Chrippa och Luggen talar oxå ganska öppet om att de då och då använder droger ibland, jag tänker att, bara det väcker polisens intresse. Kanske i synnerhet för att Chrippa är stor på sociala medier och har en fan bace som är barn och unga.

Sen har vi vad Chrippa själv sagt. Att han blev anhållen och förhörd för folkbokföringsbrott, och det vet vi är ett brott polisen använder på grovt krimenella eller om någon annan myndighet ber om det. Chrippa har sagt att det var husransakan hemma hos honom. Vi kan välja att tro att det är som Chrippa säger. Att han blir trakasserad av snuten utan fog, eller så kan vi tänka att snuten har fog för det de gör. Personligen tror jag det senare är mest troligt.

Han talar ofta om hur mycket pengar han tjänar. Vi vet att han har en skatteskuld. Han säger att han skattar 50%. Men han har ingen firma i Sverige och därför är det väldigt oklart hur han skattar dessa 50%. För i och med att han själv säger att han skattar så högt, faller ju tanken om att han skattar i Spanien. Vi hans och luggens helt oklara bolag där.

Så, visst. Vi vet inte vad i detta som stämmer. Men det är ändå inte hittepå antaganden.
Citera
2023-08-11, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Är det bara jag eller känns det inte som Chrippa är det svarta fåret av dom 3 bröderna?

Det är han som har över en miljon I skuld, det är han som missbrukar testo och ladd, det är han som är en rasistisk bråkmakare som hänger runt med andra kända kriminella personer.

Både Jocke och Jacke känns så mycket lugnare som personer.

Jocke är en vuxenbebis. Lugnare än Chrippa men Jocke kan jävligt drama queen så fort han stör sig på nåt. Han har hängt ut sin egen morsa med som nån form av monster så gissar att i familjen Berg kommer Jocke vara det svarta fåret oavsett framgång på Youtube, tv och i pengar.

Känns i vloggarna med farsan som att Chrippa är favoriten. Han och farsan är mer som bröder eller polare, Jacke finns i bakgrunden.

Den vettigaste är Jacke garanterat. Han attackerar inte folk på Youtube och har inte Jockes och Chrippas behov att hävda sig. Men han har nog också dålig självkänsla. I skuggan av sina bröder, hatar sitt polackjobb, dämpar sitt sus i huvudet med träning och droger.

Alla tre bröder är eller har varit drogmissbrukare. Både Jocke och Chrippa har hamnat hos Kronofogden. Jacke och Chrippa spelade datorspel hela högstadiet och gick ut med IG i alla ämnen. Jocke gick inte att ha hemma. Sen filmade han när han pissade, spydde och runkade och la ut på sin blogg. De är svarta får allihop. För 10 år sen var Jocke värst, för tre år sen Jacke, nu Chrippa.

Hade man gått i samma skola som killarna hade man tyckt synd om dem och tänkt var fan var föräldrarna som lät så mycket gå åt helvete för bröderna, både under uppväxten och efter.
Citera
2023-08-11, 11:53
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Jocke är en vuxenbebis. Lugnare än Chrippa men Jocke kan jävligt drama queen så fort han stör sig på nåt. Han har hängt ut sin egen morsa med som nån form av monster så gissar att i familjen Berg kommer Jocke vara det svarta fåret oavsett framgång på Youtube, tv och i pengar.

Känns i vloggarna med farsan som att Chrippa är favoriten. Han och farsan är mer som bröder eller polare, Jacke finns i bakgrunden.

Den vettigaste är Jacke garanterat. Han attackerar inte folk på Youtube och har inte Jockes och Chrippas behov att hävda sig. Men han har nog också dålig självkänsla. I skuggan av sina bröder, hatar sitt polackjobb, dämpar sitt sus i huvudet med träning och droger.

Alla tre bröder är eller har varit drogmissbrukare. Både Jocke och Chrippa har hamnat hos Kronofogden. Jacke och Chrippa spelade datorspel hela högstadiet och gick ut med IG i alla ämnen. Jocke gick inte att ha hemma. Sen filmade han när han pissade, spydde och runkade och la ut på sin blogg. De är svarta får allihop. För 10 år sen var Jocke värst, för tre år sen Jacke, nu Chrippa.

Hade man gått i samma skola som killarna hade man tyckt synd om dem och tänkt var fan var föräldrarna som lät så mycket gå åt helvete för bröderna, både under uppväxten och efter.
Tack för en väldigt grundlig redogörelse.

Ja Jocke känns faktiskt lite som en dramaqueen när du nämner det.

Vi får se vart det hela slutar. Känns som både Jacke och Jocke tagit ansvar för sitt förra liv. Chrippa kör fortfarande bara på och säger att han inte ska göra rätt för sig vilket låter helt sjuk för en småbarnsförälder.
Citera
2023-08-11, 12:03
Medlem
https://delafil.se/9066f484e257d544/M%C3%A5lf%C3%B6rteckning.pdf

Vilka jävla lirare!

Luggen verkar ha mest problem där han brutit mot vilkorlig dom och håller på med droger.

Säg till om jag ska begära någon av dessa handlingar.

Ska bli intressant sedan och se Luggen och Björkas KF meriter. Kommer på posten till nästa vecka.

Chrippa är åtalad 2023 för droger.
Senast redigerad av 400Ben 2023-08-11 kl. 12:08.
Citera
2023-08-11, 12:18
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Nej vi vet ingenting egentligen. Därför får man pussla med det man har. Många här har skrivet att Luggen är langare. Och utifrån min erfarenhet så umgås inte många som inte gillar droger med langare. Både Chrippa och Luggen talar oxå ganska öppet om att de då och då använder droger ibland, jag tänker att, bara det väcker polisens intresse. Kanske i synnerhet för att Chrippa är stor på sociala medier och har en fan bace som är barn och unga.

Sen har vi vad Chrippa själv sagt. Att han blev anhållen och förhörd för folkbokföringsbrott, och det vet vi är ett brott polisen använder på grovt krimenella eller om någon annan myndighet ber om det. Chrippa har sagt att det var husransakan hemma hos honom. Vi kan välja att tro att det är som Chrippa säger. Att han blir trakasserad av snuten utan fog, eller så kan vi tänka att snuten har fog för det de gör. Personligen tror jag det senare är mest troligt.

Han talar ofta om hur mycket pengar han tjänar. Vi vet att han har en skatteskuld. Han säger att han skattar 50%. Men han har ingen firma i Sverige och därför är det väldigt oklart hur han skattar dessa 50%. För i och med att han själv säger att han skattar så högt, faller ju tanken om att han skattar i Spanien. Vi hans och luggens helt oklara bolag där.

Så, visst. Vi vet inte vad i detta som stämmer. Men det är ändå inte hittepå antaganden.

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben

Vilka jävla lirare!

Luggen verkar ha mest problem där han brutit mot vilkorlig dom och håller på med droger.

Ska bli intressant sedan och se Luggen och Björkas KF meriter. Kommer på posten till nästa vecka.

Det var som fan! Det var betydligt mer än vad jag trodde ska jag säga. Vilka lallare!!!

… Jag lovar Chrippa, ingen skulle vilja leva ditt liv.
Citera
2023-08-11, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Är det bara jag eller känns det inte som Chrippa är det svarta fåret av dom 3 bröderna?

Det är han som har över en miljon I skuld, det är han som missbrukar testo och ladd, det är han som är en rasistisk bråkmakare som hänger runt med andra kända kriminella personer.

Både Jocke och Jacke känns så mycket lugnare som personer.

Jocke var först svarta fåret, sedan Jacke ett tag med drogerna och nu är det Chrille.

Citat:

Delar din analys till 100 %.

Chrippa är en kopia av sin far till sättet, därav är de nog tightare än Jacke är.

Angående uppväxten visste alla i Vadstena vilka de var och de var en familj inte lik andra.
Citera
2023-08-11, 12:39
Medlem
Citat:

Vilka jävla lirare!

Jäkla legend! Tack!!

Måste ändå ge kepsen av för Luggen. Vilket original han verkar vara av det jag sett på Youtube. Otroligt underhållande.
Citera
2023-08-11, 12:39
Medlem
Citat:

Vilka jävla lirare!

Vilket gäng. Riktiga losers med knark, misshandel, fordringar som förfallit, och konkurs.
Citera
2023-08-11, 12:43
Medlem
Livetispaniens avatar
[quote=Merrybum|85360101]Inte kan det vara för att Julia ska få bostadsbidrag. Chrippa hatar ju bidrag. Han skulle väl aldrig… Jag menar Chrippa är väl en man som står för det han säger.

Ha ha, ja visst kan det vara för att Julia ska få bostadsbidrag. Men lika gärna för att minska risken för husrannsakan. Det krävs mycket mer för att få en husrannsakan på en adress där personen inte är skriven. Det är ett av skälen att folkbokföringsbrottslagen ändrades. Kronofogden kan inte heller göra utmätningar där personen inte är skriven. Det var med största sannolikhet därför han blev anhållen för det brottet. Polis, kronofogden och Skatteverket samarbetar i de här frågorna. Risken för att en icke kriminell som är lite sen med adressändringen skall torska på folkbokflringsbrott är näst intill någon noll.

Men det blev husrannsakan på adressen i Mjölby där Chrippa inte stod skriven på så då är det väl allvarligt eller?
Tror nog polisen vet var han bor och är skriven. Klart dom gjorde husrannsakan för att leta efter något. Inte lönt åka till föräldrarna eftersom farbror polisen ser inget spring i deras dörr. Frågan är väl egentligen varför dom inte står skrivna på samma adress från början? Det var och är bara en hyreslägenhet så vad ska kronofogden göra? Ett par med ett litet barn som är tillsammans och lever ihop men den ena då Chrippa som inte står skriven där luktar inte detta skunk och att man vill lura någon och få pengar som någon form av bidrag. Mor och dotter kan aldrig hamna på gatan. Vad tjänar man på att inte stå skrivna på samma adress?

Tror inte han kan skriva sig på Linneas adress då det finns lagar som fastighetsbolaget bestämmer att på en etta, 22 kvm är endast en person behörig att stå skriven på.

Snacka moral kan pajasen göra men i verkligheten gör han annat. Han är som en annan pissluffare beter sig
Citera
2023-08-11, 12:50
Medlem
Citat:
Vilket gäng. Riktiga losers med knark, misshandel, fordringar som förfallit, och konkurs.

Misshandeln är Björka vittne. Så han ser grön ut, Julia bara skulder. Chrippa misstänkt förtal, droger och dålig ekonomi. Luggen droger och dålig ekonomi.
Citera
2023-08-11, 12:53
Medlem
Citat:
Misshandeln är Björka vittne. Så han ser grön ut, Julia bara skulder. Chrippa misstänkt förtal, droger och dålig ekonomi. Luggen droger och dålig ekonomi.

Nu gjorde du min dag bättre. I Jocke-Chrippakretsen är Gustaf kanske den enda relativt vettiga, så jag blev felaktigt besviken när jag bara läste misshandel.
Citera
2023-08-11, 12:59
Medlem
Citat:

Vilka jävla lirare!

Jävla legend du är!! Bra jobbat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in