2023-08-12, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Multi-kulti-muslim-älskaren och transvestit-pappan Solovyov slår ett slag för sin favoritreligion islam och vill stänga ner svenska ambassaden.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/sverige-islamfientligt-stang-ambassaden/

Bra kanske äntligen blir av med fanskapen på Lidingö då nån gång.
Citera
2023-08-12, 00:15
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Multi-kulti-muslim-älskaren och transvestit-pappan Solovyov slår ett slag för sin favoritreligion islam och vill stänga ner svenska ambassaden.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/sverige-islamfientligt-stang-ambassaden/

Solovyov anser att svenska ambassaden ska stängas ner och att svenskar ska slängas ut ur Ryssland. Frågan är om normalt funtade svenskar befinner sig i diktaturen och kloaklandet Ryssland.

Solovyov proposes to close the Swedish Embassy in Russia and thus protect the rights of Muslims in Europe
https://nitter.net/TheKremlinYap/status/1688953936491782144#m
Citera
2023-08-12, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det finns de som gillar Putin och de som ogillar Putin, jag gillade en del av det Putin gjorde innan han invaderade Ukraina, nu är han paria för mig. Motstånd mot HBTQ och Pride är en bra sak, Ukraina not so much, det renderar allt annat till skit!
Håller med dig helt! Jag halvgillade Putin förut och tyckte han var en bra motpol till Västvärldens vansinnigheter. Nu är jag bara förbannad och besviken på honom. Trodde faktiskt inte att han var en fullblodspsykopat, men där misstog jag mig.
Citera
2023-08-12, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
inget argument alltså?
hur går offensiven?
ukraina startade detta angreppskrig 2014 i praktiken, i teorin redan på 90-talet.
jag tror kostnaden kommer att bli exponentiellt vad den är nu, allt tyder på det, Ryssland växer och eu samt nato-ekonomier går på knäna.

just nu är det vi i väst som kommer att få testa på att leva i fattigdom.

se till andra källor än SVT och marcus oscarsson/paasikvi.

kolla på en karta vad som hänt i verkligheten, försök se vad det kostat kopplat till resultatet.

sen har ju ryssland rätt i grunden, då ukraina startade ett folkmord mot sin egna befolkning, uppenbara och veriferade nazister och dess ideologi aktiverades 2014, aidar, sedan azov bildades, svoboda och privy sector mm.

du är lurad min vän

Nu är du ute och ljuger med vett och vilja.
Det var ryssarna som startade kriget 2014.
Aggressionen mot Ukraina startade de tidigare
Citera
2023-08-12, 01:02
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vi borde sikta på TAD:s "Total Anihilation Device" som förintar Ryssland från Vladivostok till St. Ptersburg.

Referens från Judge Dredd (den tecknade versionen), do or die liksom. Don'' t fuck with us!
Haha, whatever you say. Jag gillar referensen, men hur som helst: med egna kärnvapen sedan länge hade både Sverige och Ukraina till och med sluppit befatta sig med eventuella försvarsallianser (ingen nämnd, ingen glömd) — båda länderna hade kunnat bibehålla en sant alliansfri/neutral ställning. Idealet, i mina ögon.

Tillägg: Alla vet ändå att Sverige är "med" USA sedan 1950-talet, så att.
Senast redigerad av Blot-Sven 2023-08-12 kl. 01:04.
Citera
2023-08-12, 01:12
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Mm-m.., intressant annars idag hur Luka hade sagt att man inte bör stänga dörren till väst. Lägg även till att han önskar få ut Wagner.

Kanske han börjar komma på andra tankar, kring att bli uppslukad utav Ryssland.
Jag har börjat leka med tanken på att Polen ska lova att hålla honom på tronen mot att han släpper Ryssland. Men speciellt troligt känns det ju inte.
Citera
2023-08-12, 01:38
Medlem
sinistrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
eller?

at ukrainas östra delar ser sig som ryssar, medans västra Ukraina (historiskt och kulturellt) ser sig mer som polacker.. med stephan bandera och hitler. medans de östra delarna (minsk agreement 1 och 2) ser sig mer som kulturellt och historiskt ryska)

ukraina är påhittat, språket och kulturen. men i de östra delarna ser dig som något annat än de västra delarna .. geopolitik

Det är festligt med de som säger att Ukraina är påhittat... Vartenda jävla land är ju påhittat eller tror ni verkligen att länderna som existerar idag har existerat sedan tidernas begynnelse och är formade av gud?
Citera
2023-08-12, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Mm-m.., intressant annars idag hur Luka hade sagt att man inte bör stänga dörren till väst. Lägg även till att han önskar få ut Wagner.

Kanske han börjar komma på andra tankar, kring att bli uppslukad utav Ryssland.

Det är ju nu han bör passa på när Ryssland försvagas militärt och ekonomiskt, samt blir alltmer isolerat politiskt. Ryssland vill ju sluka Belarus och göra det till en rysk provins precis som man vill göra med Ukraina och Moldavien som en del av sin imperalistiska ambition att återupprätta sovjetväldet. Lukasjenko är ju en rysk marionett och beroende av Putin, men han har troligtvis ingen vilja till att Belarus ska upphöra som en suverän stat och ser kanske nu en chans att minska banden till Kreml pga Putins misslyckade krig.
Citera
2023-08-12, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinistral
Det är festligt med de som säger att Ukraina är påhittat... Vartenda jävla land är ju påhittat eller tror ni verkligen att länderna som existerar idag har existerat sedan tidernas begynnelse och är formade av gud?

Ja och Ryssland är ju definitivt påhittat och borde heta typ Moskvariket, rena slaver är dom ju knappast utan en mix med diverse turk-mongoliska folk som satt sin prägel på styret och folks kynne. Medan världens mer utvecklade länder förstått att demokrati är den rätta vägen så får det inte fäste i Moskvariket, på samma sätt som det inte fungerar i Afghanistan eller Irak, kulturen och folkstammen är för primitiv helt enkelt.
Citera
2023-08-12, 02:59
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinistral
Det är festligt med de som säger att Ukraina är påhittat...

Festligt och festligt, plastdunkk följer bara riktlinjerna för propagandan från Kreml.

https://blogs.lse.ac.uk/lseih/2020/07/01/there-is-no-ukraine-fact-checking-the-kremlins-version-of-ukrainian-history/
Citat:
The notion that Ukraine is not a country, but a historical part of Russia, appears to be deeply ingrained in the minds of Russian leadership. Competing interpretations of history have turned into a key ingredient of the deepening dispute between Russia and the West and a subject that Putin in particular appears to feel unusually passionate about. In this article, Dr Björn Alexander Düben explores the question, is it historically accurate to claim that Ukraine has never truly been a nation or state in its own right??

Frågan är dock är plastdunkk ett betalt Rysstroll eller är han vad Stalin brukade benämna en nyttig idiot?
Citera
2023-08-12, 03:05
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
För att sporadiskt kunna hjälpa till och att ryssarna får vara lite mer på vakt.
Ryssland har en betydligt större flygflotta. Vi snackar runt 1000 stridsflygplan.
Detta rapportera Pentagon om för några månader sedan, att just F-16 inte kommer genomföra mirakel.

https://www.politico.com/news/2023/05/25/f-16-ukraine-milley-00098892
OK. Ryssland har "1000 stridsflygplan" att sätta in.
Har du en förklaring till varför Ryssland inte utnyttjar dessa flygplan?
Om de använder 1000 'stridsflygplan' så blir det svettigt för Ukraina!
Med 1000 flygplan hade nog Ryssarnas SMO bara tagit tre dagar.
Jag tror själv att svaret är att det är skillnad på kvalitet och kvantitet. Ukrainas luftvärn kan också ha en betydelse, eller?
Citera
2023-08-12, 04:03
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Nu får man 100 rubel för 1 dollar americano!

Tappat typ 10% på två veckor.

Vi har spräckt den magiska gränsen.

Vem köper på sig?
1 Amerikansk dollar är lika med
100,00 Rysk rubel
11 aug. 21:00 UTC
https://www.google.com/search?q=1+usd+to+rub

mEn ruBelN Är kNuteN tiLL gULd !!1!1

Det kan inte vara roligt för dom där ryssarna i videon igår som stod och bölade för att dom bara får 10000 rubel i månaden för att dö som kanonfoder vid fronten, och 10000 rubel räcker inte till något, med tanke på inflationen.

Inte lätt att dö som kanonfoder för 1000 spänn i månaden.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/15n9zcd/russian_soldiers_from_the_144th_brigade_were/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in